Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
BELLEK SÜREÇLERİ
1 Dersin Adı: BELLEK SÜREÇLERİ
2 Dersin Kodu: PSI5107
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Yüksek Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 5
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. HASAN GÜRKAN TEKMAN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Yrd.Doç.Dr. Handan Can
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: eposta:alici@uludag.edu.tr
Oda tel: 0224-2941871
Adres:Uludağ Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Psikoloji Bölümü
Görükle/Bursa
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Belleği bilişsel bir işlev olarak tanımlamak ve bellek türleri, belleğe ilişkin görsel ve işitsel olgular, bellek bozuklukları konusunda elde edilen bulgular ve bunları açıklamaya yönelik kuramları takip edebileck donanımı sağlamak
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Bellek konusunda temel kavramları tanımlayabilme;
2 İnsan ve hayvanlarda bellek çalışmalarında kullanılan yöntem ve paradigmaları kavrayabilme;
3 Çalışan bellek ve bilinç arasındaki bağlantıyı kavrayabilme;
4 Epizodik bellek ve semantik bellek arasındaki farkı ayırt edebilme;
5 Açık bellek ve örtük bellek arasındaki farkı ayırt edebilme;
6 Bellek bozukluklarında hangi işlevlerin bozulduğunu ayırt edebilme;
7 Bellek kuramlarını bilimsel bulgular ışığında değerlendirebilme;
8 Bellek olguları konusunda yeni araştırma soruları ve denenceleri üretebilme;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Bellek: temel kavramlar
2 Bellek çalışmalarında kullanılan araştırma yöntemler
3 Bellek ve beyin
4 Çalışan bellek (Çalışan bellek ve bilinç)
5 Epizodik bellek
6 Semantik bellek
7 Leksikal bellek
8 Ders Tekrarı + ara sınav
9 Otobiyografik bellek
10 Sanal bellek
11 Çalışan bellek bozuklukları
12 Uzun süreli bellek bozuklukları
13 Belleği güçlendirme
14 Genel değerlendirme
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Schwartz, B. T. (2011). Memory: Foundations and Aplications. London: Sage Publications
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 2 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 10
Yıl sonu Sınavı 1 50
Toplam 4 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 50
Finalin BAşarıya Oranı 50
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 9 7 63
Ödevler 1 10 10
Projeler 1 20 20
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 2 1 2
Diğer 5 5 25
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 2 2
Toplam İş Yükü 150
Toplam İş Yükü / 30 saat 5
Dersin AKTS Kredisi 5
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10
OK1 4 0 2 2 0 0 0 0 0 0
OK2 4 0 2 0 0 2 0 0 0 0
OK3 4 2 3 2 0 0 0 2 0 0
OK4 4 3 0 3 0 0 2 0 0 0
OK5 5 3 3 0 0 0 0 0 0 0
OK6 3 2 0 1 0 0 0 0 0 0
OK7 3 0 2 0 0 2 5 0 0 0
OK8 3 4 4 5 0 4 3 4 5 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr