1 | Dersin Adı: | PRE-SOKRATİK FELSEFE |
2 | Dersin Kodu: | FEL5119 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Yüksek Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 1 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. MUHSIN YILMAZ |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Prof. Dr. Muhsin Yılmaz |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Felsefe Bölümü Görükle- Bursa 16059 0.224.2941828/ e-mail: ahmetcevizci30@gmail.com |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Sokrates öncesi doğa felsefesini tüm ayrıntılarıyla tanımak. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Felsefenin Doğuşu: Muthostan logosa geçiş. | |
2 | Homeros’un Düşünce ve eserlerine giriş | |
3 | Homeros’ta İdeal kişi ve ideal hayat | |
4 | Doğalcı Bakış: Milet Okulu - Thales | |
5 | Doğalcı Bakış: Milet Okulu – Anaksimandros ve Anaksimenes | |
6 | Pythagorasçılar –Dini Görüşleriyle Matematik Çalışmaları | |
7 | Pythagorasçılar –Bilimsel Çalışmaları | |
8 | Elea Okulu – Parmenides’in Şiiri | |
9 | Elea Okulu – Zenon’un Paradoksları | |
10 | Herakleitos düşüncesi | |
11 | Herakleitosçu diyalektik | |
12 | Plüralistlere Giriş: Empedokles’in Görüşleri | |
13 | Anaksagoras | |
14 | Atomcular |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Ahmet Cevizci, İlkçağ Felsefesi Tarihi, Bursa, Asa Kitabevi, 6. Baskı, 2011. Ahmet Arslan, İlkçağ Felsefesi Tarihi, 1. Cilt, Presokratikler, İstanbul, Bilgi Üniversitesi, 2004. J. Barnes, Sokrates öncesi doğa Felsefesi (çev. H. Portakal), Cem Yayınları, İstanbul, 2004. W. K. C. Guthrie, Yunan Felsefesi Tarihi, cilt 1, Sokrates Öncesi İlk filozoflar ve Pythagorasçılar, Kabalcı yayınları, İstanbul, 2011. W. Kranz, Antik Felsefe(çev. S. Baydur), İstanbul, Sosyal yayınlar. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 30 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 2 | 20 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 50 |
Toplam | 4 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 50 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 2 | 15 | 30 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 25 | 25 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |