Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
PRE-SOKRATİK FELSEFE
1 Dersin Adı: PRE-SOKRATİK FELSEFE
2 Dersin Kodu: FEL5119
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Yüksek Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. MUHSIN YILMAZ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Prof. Dr. Muhsin Yılmaz
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Felsefe Bölümü Görükle- Bursa 16059 0.224.2941828/ e-mail: ahmetcevizci30@gmail.com
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Sokrates öncesi doğa felsefesini tüm ayrıntılarıyla tanımak.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Doğa felsefesinin antik Yunan felsefesi içindeki yerini ve önemini kavramak;
2 Presokratik düşüncenin doğuşunu muthostan logosa geçiş olarak anlamak;
3 Homeros’un önemini kavramak;
4 Natüralist bakış açısını tanımak;
5 Natüralizm-idealizm karşıtlığını kavramak;
6 Statik varlık anlayışıyla oluş felsefesini tanımak;
7 Plüralistleri öğrenmek;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Felsefenin Doğuşu: Muthostan logosa geçiş.
2 Homeros’un Düşünce ve eserlerine giriş
3 Homeros’ta İdeal kişi ve ideal hayat
4 Doğalcı Bakış: Milet Okulu - Thales
5 Doğalcı Bakış: Milet Okulu – Anaksimandros ve Anaksimenes
6 Pythagorasçılar –Dini Görüşleriyle Matematik Çalışmaları
7 Pythagorasçılar –Bilimsel Çalışmaları
8 Elea Okulu – Parmenides’in Şiiri
9 Elea Okulu – Zenon’un Paradoksları
10 Herakleitos düşüncesi
11 Herakleitosçu diyalektik
12 Plüralistlere Giriş: Empedokles’in Görüşleri
13 Anaksagoras
14 Atomcular
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Ahmet Cevizci, İlkçağ Felsefesi Tarihi, Bursa, Asa Kitabevi, 6. Baskı, 2011.
Ahmet Arslan, İlkçağ Felsefesi Tarihi, 1. Cilt, Presokratikler, İstanbul, Bilgi Üniversitesi, 2004.
J. Barnes, Sokrates öncesi doğa Felsefesi (çev. H. Portakal), Cem Yayınları, İstanbul, 2004.
W. K. C. Guthrie, Yunan Felsefesi Tarihi, cilt 1, Sokrates Öncesi İlk filozoflar ve Pythagorasçılar, Kabalcı yayınları, İstanbul, 2011.
W. Kranz, Antik Felsefe(çev. S. Baydur), İstanbul, Sosyal yayınlar.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 30
Kısa Sınav 0 0
Ödev 2 20
Yıl sonu Sınavı 1 50
Toplam 4 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 50
Finalin BAşarıya Oranı 50
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 2 15 30
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 25 25
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 25 25
Toplam İş Yükü 150
Toplam İş Yükü / 30 saat 5
Dersin AKTS Kredisi 5
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 0 2 0 0 0 0 0 0 2 0 0 1
OK2 0 2 0 0 0 0 0 0 3 0 0 0
OK3 0 0 0 2 2 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 3 0 0 3 0 0 0 2 0 0 1
OK5 0 4 0 0 3 0 0 0 3 0 0 1
OK6 0 2 0 0 0 0 0 0 2 0 0 1
OK7 0 3 0 0 2 0 0 0 3 0 0 1
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr