Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
YAPISALCILIK ve GÖSTERGEBİLİM (MYKS)
1 Dersin Adı: YAPISALCILIK ve GÖSTERGEBİLİM (MYKS)
2 Dersin Kodu: GSY4116
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 4
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 8
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. ALİ SAİT LİMAN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Yok
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: bcakmak@uludag.edu.tr, 0 224 543 10 15, U.Ü. Güzel Sanatlar Fakültesi, Mudanya/Bursa
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Dersin amacı bir oyun metninin öz ve biçim açısından ne gibi özellikleri olduğunu, yazar ve dönemi açısından da değerlendirerek bir tiyatro sanatçısı olarak oyun metnine analitik açıdan nasıl yaklaşılabileceğini öğretmektir. Ders herhangi bir oyunun sanatsal niteliğini tartışabilecek bir düzeye getirmeyi hedefler.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Rus Biçimciliği hakkında bilgi sahibi olmak ;
2 Yapısalcılık ve Göstergebilimsel çözümlemeyi bilmek ;
3 Yapısökümcülük ve Derrida’nın eleştirel düşünceleri hakkında bilgi sahibi olmak ;
4 Esere dönük eleştiri kuramlarını bilmek ;
5 Alımlama estetiği hakkında bilgi sahibi olmak;
6 Feminist eleştiriyi bilmek;
7 Eleştiri kuramlarını birbiriyle ilişkilendirebilmek ;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Rus Biçimciliği
2 Yapısalcılık ve Göstergebilim başlığı altındaki düşünceler
3 Yapısalcı Çözümleme örneği olan makaleler okuyup tartışma
4 Göstergebilimsel çözümleme örneği olan makaleler okuyup tartışma
5 Yapısökümcülük ve Derrida’nın görüşleri
6 Esere dönük eleştiri kuramları: Yeni Eleştiri
7 Esere dönük eleştiri kuramları: Yapısal Eleştiri, Arketipçi Eleştiri
8 Genel bir değerlendirme (ara sınav)
9 Okur merkezli eleştiri kuramlarından Duygusal Etki Kuramı ve estetik yaşantı kavramı
10 Alımlama Estetiği
11 Brecht’in Antigone uyarlaması üzerinden alılmama ve uyarlama ilişkisi, ülkemizde batı tiyatrosunun alımlanması, seyircinin oyunu alımlaması
12 Feminist Eleştiri Kuramı
13 Sevim Burak’ın İşte Baş İşte Gövde İşte Kanatlar oyununun femnist eleştirisi, feminist eleştirel yazılardan örnekler
14 Genel değerlendirme, eleştiri yöntemlerini ilişkilendirme
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: - Ayşegül YÜKSEL, “Yapısalcılık ve Bir Uygulama”, Gündoğan Yayınları, Ankara 1995.
- Berna MORAN, “Edebiyat Kuramları ve Eleştiri”, İletişim Yayınları, İstanbul 2001.
- J.C. CARLONI-J.C. FILLOOUX “Eleştiri Kuramları”, Çev: Tahsin YÜCEL, Kuzey Yayınları, Ankara 1984.
- Jean PIAGE, “Yapısalcılık”, Çev. Ayşe Şirin Okyayuz YENER, Doruk Yayınları, Ankara 1999.
- Kubilay AKTULUM, “Metinlerarası İlişkiler”, Kubilay AKTULUM, Öteki Yayınevi, Ankara 2000.
- Martin ESSLIN, “Dram Sanatının Alanı”, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul 1996.
- Mehmet RIFAT, “Göstergebilimcinin Kitabı”, Düzlem Yayıncılık, İstanbul 1996.
- Mehmet FIRAT, “XX. Yüzyılda Dilbilim ve Göstergebilim Kuramları-Tarihçe ve Eleştirel Düşünceler”, Om Yayınevi, İstanbul 2000.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 20 2 40
Ödevler 0 0 0
Projeler 5 2 10
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 2 2
Diğer 5 2 10
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 2 2
Toplam İş Yükü 92
Toplam İş Yükü / 30 saat 3,07
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 5 5 3 5 5 5 0 0 0 0 0 0
OK2 4 5 3 4 5 5 0 0 0 0 0 0
OK3 3 4 3 3 4 5 0 0 0 0 0 0
OK4 3 2 3 2 2 5 0 0 0 0 0 0
OK5 3 4 2 3 4 5 0 0 0 0 0 0
OK6 3 4 3 3 3 5 0 0 0 0 0 0
OK7 3 3 3 4 4 4 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr