Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
PSİKOLOJİYE GİRİŞ (MYKS)
1 Dersin Adı: PSİKOLOJİYE GİRİŞ (MYKS)
2 Dersin Kodu: GSO2103
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 3
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. Dr. BANU DİKEÇ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Öğr.Gör. Banu Elmastaş Dikeç
banudikec@uludag.edu.tr
Tel:02242941875
Uludağ Üniversitesi,Fen- Edebiyat Fakültesi, Psikoloji Bölümü,16059
Görükle Kampüsü / Bursa, Türkiye
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu ders kapsamında öncelikle psikoloji biliminin ve at dallarının tanıtılması, psikolojinin bir bilim olarak gelişimi, psikolojide araştırma yöntemleri konularında öğrencilerin aydınlatılması; daha sonra psikolojinin çeşitli özel alanlarında (Fizyoloji ve Davranış Duyum ve Algı, Öğrenme, Bellek..vb.) temel kavramlara, kuramsal ve yöntemsel bilgilere yer verilmesi, böylelikle öğrencilerin psikoloji biliminin vizyonu hakkında genel bir bakış açısına sahip olmalarının ve bazı özel alanlardaki terim ve kavramları kavramalarının sağlanması amaçlanmaktadır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Psikoloji biliminin farklı alt alanlarını tanımlayabilme;
2 Psikoloji biliminde temel olan bilimsel araştırma yöntemlerini kavrayabilme;
3 Psikolojideki temel kuramsal yaklaşımları ve temel sayıltılarını ayrıştırabilme;
4 Psikolojideki önemli terim ve olguları günlük yaşantıya uyarlayabilme;
5 Psikoloji biliminin tarihsel gelişimini kavrayabilme;
6 Psikoloji alanındaki çeşitli uygulamalara yönelik etik ilkeleri gözlemleyebilme;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 PSİKOLOJİ BİLİMİ Psikoloji bilimin ilgi alanları, amaçları ve araştırma yöntemleri
2 PSİKOLOJİ BİLİMİ (devam) Araştırmalarda cinsiyet, ırk ve kültür etkenleri, psikolojide etik
3 PSİKOLOJİ BİLİMİ (devam) Psikolojinin bir bilim alanı olarak gelişmesi
4 FİZYOLOJİ VE DAVRANIŞ Nöronlar, merkezi sinir sistemi ve çevresel sinir sistemi
5 DUYUM ve ALGI Duyusal süreçlerin doğası, görme ve işitme duyuları ve diğer duyular
6 DUYUM ve ALGI (devam) Algısal örgütlenme, algısal değişmezlikler, gözlemci özellikleri, uzaklık ve derinlik algısı, algısal yanılsamalar
7 BİLİNCİN DEĞİŞİK DURUMLARI Bilinçte doğal değişmeler (düş kurma ve fantezi, uyu ve rüya) ve yapay değişmeler (meditasyon ve hipnoz)
8 ÖĞRENME Klasik ve edimsel koşullanma ve ikisinin karşılaştırılması, Bilişsel öğrenme, gözleyerek öğrenme, hayvanlarda bilişsel öğrenme
9 BELLEK Görsel ve işitsel bilgilerin belleğe kaydedilmesi nasıl gerçekleşiyor? Kısa ve uzun süreli bellekler (KSB ve USB) nedir? Bu belleklerde kodlama, depolama ve geri getirme nasıl gerçekleşir? Otobiyografik bellek nedir?
10 YAŞAM BOYU GELİŞİM Doğum öncesi gelişim, bebeklik ve çocukluk dönemlerinde gelişim YAŞAM BOYU GELİŞİM (devam) Ergenlik, yetişkinlik ve ileri yaşlılık dönemlerinde gelişim
11 YAŞAM BOYU GELİŞİM (devam) Ergenlik, yetişkinlik ve ileri yaşlılık dönemlerinde gelişim
12 SOSYAL PSİKOLOJİ Sosyal biliş ve tutumlar konularında temel bilgiler ve yaklaşımlar
13 SOSYAL PSİKOLOJİ (devam) Sosyal etki ve sosyal davranış konularında temel bilgiler ve yaklaşımlar
14 PSİKOLOJİ BİLİMİ Psikoloji bilimin ilgi alanları, amaçları ve araştırma yöntemleri
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Ders kitabı:
Morris, C. (2002). Psikolojiyi Anlamak (3.Baskı), Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yayınları.
Diğer kaynaklar:
Budak, S. (2005). Psikoloji Sözlüğü, Ankara: Bilim ve Sanat Yayınları
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 2 16 32
Arasınavlar 1 1 1
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 1 1
Toplam İş Yükü 90
Toplam İş Yükü / 30 saat 3
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 0 1 0 0 1 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 2 2 2 2 0 0 0 0 0 0 0
OK5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK6 0 0 0 0 1 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr