1 |
Dersin Adı: |
PSİKOLOJİYE GİRİŞ (MYKS) |
2 |
Dersin Kodu: |
GSO2103 |
3 |
Dersin Türü: |
Seçmeli |
4 |
Dersin Seviyesi: |
Lisans |
5 |
Dersin Verildiği Yıl: |
2 |
6 |
Dersin Verildiği Yarıyıl: |
3 |
7 |
Dersin AKTS Kredisi: |
3 |
8 |
Teorik Ders Saati (saat/hafta): |
2 |
9 |
Uygulama Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
10 |
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
11 |
Dersin Önkoşulu |
Yok |
12 |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
13 |
Dersin Dili: |
Türkçe |
14 |
Dersin Veriliş Şekli |
Yüz yüze |
15 |
Dersin Koordinatörü: |
Öğr. Gör. Dr. BANU DİKEÇ |
16 |
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
|
17 |
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Öğr.Gör. Banu Elmastaş Dikeç banudikec@uludag.edu.tr Tel:02242941875 Uludağ Üniversitesi,Fen- Edebiyat Fakültesi, Psikoloji Bölümü,16059 Görükle Kampüsü / Bursa, Türkiye |
18 |
Dersin Web Adresi: |
|
19 |
Dersin Amacı |
Bu ders kapsamında öncelikle psikoloji biliminin ve at dallarının tanıtılması, psikolojinin bir bilim olarak gelişimi, psikolojide araştırma yöntemleri konularında öğrencilerin aydınlatılması; daha sonra psikolojinin çeşitli özel alanlarında (Fizyoloji ve Davranış Duyum ve Algı, Öğrenme, Bellek..vb.) temel kavramlara, kuramsal ve yöntemsel bilgilere yer verilmesi, böylelikle öğrencilerin psikoloji biliminin vizyonu hakkında genel bir bakış açısına sahip olmalarının ve bazı özel alanlardaki terim ve kavramları kavramalarının sağlanması amaçlanmaktadır. |
20 |
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
|
Hafta |
Teori |
Uygulama |
1 |
PSİKOLOJİ BİLİMİ
Psikoloji bilimin ilgi alanları, amaçları ve araştırma yöntemleri
|
|
2 |
PSİKOLOJİ BİLİMİ (devam)
Araştırmalarda cinsiyet, ırk ve kültür etkenleri, psikolojide etik
|
|
3 |
PSİKOLOJİ BİLİMİ (devam)
Psikolojinin bir bilim alanı olarak gelişmesi
|
|
4 |
FİZYOLOJİ VE DAVRANIŞ
Nöronlar, merkezi sinir sistemi ve çevresel sinir sistemi
|
|
5 |
DUYUM ve ALGI
Duyusal süreçlerin doğası, görme ve işitme duyuları ve diğer duyular
|
|
6 |
DUYUM ve ALGI (devam)
Algısal örgütlenme, algısal değişmezlikler, gözlemci özellikleri, uzaklık ve derinlik algısı, algısal yanılsamalar
|
|
7 |
BİLİNCİN DEĞİŞİK DURUMLARI
Bilinçte doğal değişmeler (düş kurma ve fantezi, uyu ve rüya) ve yapay değişmeler (meditasyon ve hipnoz)
|
|
8 |
ÖĞRENME
Klasik ve edimsel koşullanma ve ikisinin karşılaştırılması, Bilişsel öğrenme, gözleyerek öğrenme, hayvanlarda bilişsel öğrenme
|
|
9 |
BELLEK
Görsel ve işitsel bilgilerin belleğe kaydedilmesi nasıl gerçekleşiyor? Kısa ve uzun süreli bellekler (KSB ve USB) nedir? Bu belleklerde kodlama, depolama ve geri getirme nasıl gerçekleşir? Otobiyografik bellek nedir?
|
|
10 |
YAŞAM BOYU GELİŞİM
Doğum öncesi gelişim, bebeklik ve çocukluk dönemlerinde gelişim
YAŞAM BOYU GELİŞİM (devam)
Ergenlik, yetişkinlik ve ileri yaşlılık dönemlerinde gelişim
|
|
11 |
YAŞAM BOYU GELİŞİM (devam)
Ergenlik, yetişkinlik ve ileri yaşlılık dönemlerinde gelişim
|
|
12 |
SOSYAL PSİKOLOJİ
Sosyal biliş ve tutumlar konularında temel bilgiler ve yaklaşımlar
|
|
13 |
SOSYAL PSİKOLOJİ (devam)
Sosyal etki ve sosyal davranış konularında temel bilgiler ve yaklaşımlar
|
|
14 |
PSİKOLOJİ BİLİMİ
Psikoloji bilimin ilgi alanları, amaçları ve araştırma yöntemleri
|
|