Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
POST KEYNESYEN İKTİSAT
1 Dersin Adı: POST KEYNESYEN İKTİSAT
2 Dersin Kodu: IKT5115
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Yüksek Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Ön Koşul Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç.Dr. METİN ÖZDEMİR
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Doç. Dr. Metin Özdemir
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: mozdemir@uludag.edu.tr, 0224 294 11 00, Uludağ Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İktisat Bölümü 16059 Nilüfer/Bursa
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Dersin ilk amacı; öğrenciye, Post-Keynesyen iktisadın temel özelliklerini vermektir.Dersin ikinci amacı; öğrenciye, yerleşik iktisada tutarlı ve güçlü bir alternatif olarak Post-Keynesyen iktisadı sunmaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Öğrenci, Post-Keynesyen iktisadın temel özelliklerini ortaya koyabilir.;
2 Öğrenci, yerleşik iktisat ile Post-Keynesyen iktisat arasındaki farklılıkları öğrenebilir.;
3 Öğrenci, Post-Keynesyen yaklaşımda firmaların fiyatlama davranışlarını açıklayabilir. ;
4 Öğrenci, neden Post-Keynesyen yaklaşımda, hem kısa hem uzun dönemde toplam talebin üretim ve istihdamı belirlediğini açıklayabilir. ;
5 Öğrenci, modern makroiktisat ve para politikasında paranın neden içsel olduğunu anlar.;
6 Öğrenci, neden kredi ve finansal istikrarın, modern konjonktür teorilerinin merkezinde yer aldığını açıklayabilir. ;
7 Öğrenci, konjonktürel dalgalanmaları yönetmek ve krizlerin etkisini hafifletmek için alternatif para ve maliye politikalarını analiz edebilir. ;
8 Öğrenci, yerleşik iktisadın sınırlamaları ve eksikliklerini açık bir biçimde anlayarak yerleşik iktisada uygun politikaları eleştirel bir biçimde analiz edebilir. ;
9 Öğrenci, Post-Keynesyen iktisadı, gerçek dünyanın iktisadi sorunlarına karşı kullanmma ve uygulama yeteneği kazanır. ;
10 Öğrenci, Post-Keynesyen iktisadın, Türkiye ekonomisinin sorunlarının analizi için nasıl kullanılabileceğini kavrayabilir. ;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Yerleşik İktisat vs. Heterodoks Makroiktisat
2 J.M. Keynes ve Yerleşik İktisat vs. Post-Keynesyen İktisat
3 Post-Keynesyen Okul : Mikroiktisat
4 Post-Keynesyen Okul: Makroiktisat
5 Efektif talep ve İstihdam
6 Yatırım ve Büyüme
7 Enflasyon ve Deflasyon
8 Post-Keynesyen Para Teorisi ve Merkez Bankacılığı
9 Kredi, Finansal İstikrar ve Konjonktürel Dalgalanmalar
10 Yeni Uzlaşma Modeline Alternatif I: Post-Keynesyen Para Politikası ve Enflasyon Hedeflemesi
11 Yeni Uzlaşma Modeline Alternatif II: Post-Keynesyen Maliye Politikası
12 Uluslararası Finansal Mimari ve Post-Keynesyen İktisat
13 Kriz ve Post-Keynesyen İktisat
14 Yerleşik İktisada Alternatif olarak Post-Keynesyen İktisat : Quo Vadis?
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: - Marc Lavoie, Introduction to Post-Keynesian Economics, UK:Palgrave, 2006.
- Sayım Işık, Para, Finans ve Kriz, Post Keynesyen Yaklaşım, 2.basım, Ankara: Palme Yay., 2010.
- Metin Özdemir, Enflasyon Hedeflemesi Teorisi: Gelişmekte Olan Ülkelerde Uygulanabilirliği ve Türkiye, İstanbul: İktisadi Araştırmalar Vakfı,
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 20
Yıl sonu Sınavı 1 80
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 20
Finalin BAşarıya Oranı 80
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 1 20 20
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 0 0
Diğer 1 19 19
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 50 50
Toplam İş Yükü 145
Toplam İş Yükü / 30 saat 4,83
Dersin AKTS Kredisi 5
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11
OK1 5 5 3 3 3 3 3 3 4 3 3
OK2 5 5 3 4 3 3 3 3 4 3 3
OK3 5 5 3 3 3 3 3 3 4 3 3
OK4 5 5 3 3 3 3 3 3 4 3 3
OK5 5 5 3 3 3 3 3 3 4 3 3
OK6 5 5 3 3 3 3 3 3 4 3 3
OK7 5 5 4 3 3 3 3 3 4 3 3
OK8 5 5 5 3 4 3 3 3 4 3 3
OK9 3 4 2 5 2 1 4 3 5 2 4
OK10 1 3 4 5 3 4 5 2 3 3 4
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr