1 | Dersin Adı: | POST KEYNESYEN İKTİSAT |
2 | Dersin Kodu: | IKT5115 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Yüksek Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 1 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Ön Koşul Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Doç.Dr. METİN ÖZDEMİR |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Doç. Dr. Metin Özdemir |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: | mozdemir@uludag.edu.tr, 0224 294 11 00, Uludağ Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İktisat Bölümü 16059 Nilüfer/Bursa |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Dersin ilk amacı; öğrenciye, Post-Keynesyen iktisadın temel özelliklerini vermektir.Dersin ikinci amacı; öğrenciye, yerleşik iktisada tutarlı ve güçlü bir alternatif olarak Post-Keynesyen iktisadı sunmaktır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Yerleşik İktisat vs. Heterodoks Makroiktisat | |
2 | J.M. Keynes ve Yerleşik İktisat vs. Post-Keynesyen İktisat | |
3 | Post-Keynesyen Okul : Mikroiktisat | |
4 | Post-Keynesyen Okul: Makroiktisat | |
5 | Efektif talep ve İstihdam | |
6 | Yatırım ve Büyüme | |
7 | Enflasyon ve Deflasyon | |
8 | Post-Keynesyen Para Teorisi ve Merkez Bankacılığı | |
9 | Kredi, Finansal İstikrar ve Konjonktürel Dalgalanmalar | |
10 | Yeni Uzlaşma Modeline Alternatif I: Post-Keynesyen Para Politikası ve Enflasyon Hedeflemesi | |
11 | Yeni Uzlaşma Modeline Alternatif II: Post-Keynesyen Maliye Politikası | |
12 | Uluslararası Finansal Mimari ve Post-Keynesyen İktisat | |
13 | Kriz ve Post-Keynesyen İktisat | |
14 | Yerleşik İktisada Alternatif olarak Post-Keynesyen İktisat : Quo Vadis? |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
- Marc Lavoie, Introduction to Post-Keynesian Economics, UK:Palgrave, 2006. - Sayım Işık, Para, Finans ve Kriz, Post Keynesyen Yaklaşım, 2.basım, Ankara: Palme Yay., 2010. - Metin Özdemir, Enflasyon Hedeflemesi Teorisi: Gelişmekte Olan Ülkelerde Uygulanabilirliği ve Türkiye, İstanbul: İktisadi Araştırmalar Vakfı, |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 20 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 80 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 20 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 80 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 1 | 20 | 20 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 1 | 19 | 19 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 50 | 50 |
Toplam İş Yükü | 145 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 4,83 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |