1 | Dersin Adı: | SPOR KULÜPLERİ ve FEDERASYONLARDA YÖNETİM |
2 | Dersin Kodu: | BED6101 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Doktora |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 1 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 8 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. Cemali Çankaya |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Yok |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
cemali@uludag.edu.tr. Tel(Sabit): 0224 2940690. Cep: 0532 2631774. Adres: Uludağ Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi, Antrenörlük Eğitimi Bölümü. Posta Kod: 16059. Görükle/BURSA. |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Spor kulüp ve federasyonlarımızın kuruluş amaç ve işleyiş biçimlerini, karar ve yürütme organlarını, görevlerini, amatör ve profesyonel kulüpler ile ulusal ve uluslara arası spor federasyonların örgüt yapıları ve hizmet alanlarını, kulüp ve federasyonların yönetim süreçlerini, kongre ve seçim mevzuatlarını, transfer şekillerini, kulüp ve federasyonlarda yönetim modellerini, denetim mercilerini, yönetici ve liderlik boyutlarını, yöneticilik(meslek yöneticiliği) ve profesyonel yöneticiliğini, sorumluluklarını, sponsorluk yönetmeliğini, ekonomik boyutlarını öğretmektir. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Kulüp, Federasyon, İşletme, teşkilat, örgüt, yönetim ve organizasyon bilgi ve kavramlarını anlatarak, bu kavramları dersimizle ilişkilendirmek. | |
2 | Spor kulüp ve federasyonların karar ve yürütme organlarını ve görevleri. | |
3 | Kulüp ve federasyonların kuruluş yönetmeliklerinin incelenmesi. | |
4 | Amatör - profesyonel kulüplerinin örgüt yapıları ve hizmet alanları. | |
5 | Ulusal ve Uluslararası spor federasyonların örgüt yapı ve hizmet alanları. | |
6 | Spor kulüp ve federasyonlarımızın üretim araçları (Emek, sermaye, doğal kaynakları),gelir kaynakları, sporcu kaynakları açısından incelenmesi. | |
7 | Yönetim sürecinin fonksiyonları. | |
8 | Spor kulüp ve federasyonların kongre - seçim mevzuatları ve yönetim süreçleri. | |
9 | Amatör ve profesyonel kulüplerde transfer Yönetmeliği ve uygulamaları. | |
10 | Spor kulüp ve federasyonlarda uygulanan yönetim modelleri (merkezi ve yerel yönetim- katılımlı yönetim=yönetişim). | |
11 | Spor kulüp ve federasyonlarda yöneticilik, başkanlık ve liderlik şartları ve özellikleri. | |
12 | Kulüp ve Federasyonlarda, profesyonel yöneticilik, ve meslek yöneticiliğinin verimliliklerinin incelenmesi. | |
13 | Spor kulüp ve federasyon hizmetleri ve sponsorluk. | |
14 | Spor kulüplerinde şirketleşmenin önemini anlam ve konuya yeni boyutlar kazandırma. (şirket türlerinin incelenmesi ve kulüp mü şirket için, şirket mi kulüp için var olmalımıdır ? tartışmaları yapılır). |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1-Başbakanlık gençlik ve spor genel müdürlüğü “Spor Şürası” ANKARA, 1994-1999. 2- Beden terbiyesi ve spor müdürlüğü, teşkilat ve görevleri hakkındaki kanun (21.5.1986 tarihli kanun:3289). 3-Başbakanlık gençlik ve spor genel müdürlüğü. “Yönetmelikler” ANKARA, 1995. 4- EFİL, İsmail. “İşletmelerde yönetim ve organizasyon” BURSA,1987. 5- MUCUK, İsmet. “Modern İşletmecilik” İSTANBUL,1987. 6-BAŞBAKANLIK GENÇLİK VE SPOR GENEL MÜDÜRLĞÜ.,’’Spor Şurası’’ ANKARA-1994-1999. 7-BAŞBAKANLIK GENÇLİK VE SPOR GENEL MÜDÜRLĞÜ.,’’Sporda On Yıl’’ ANKARA-1985-1994. 8-BEDEN TERBİYESİ VE SPOR GENEL MÜDÜRLÜĞÜ TEŞKİLAT VE GÖREVLERİ HAKKINDA KANUN, ANKARA-(21.5.1986 Tarihli kanun:3289 ). 9-BAŞBAKANLIK GENÇLİK VE SPOR GENEL MÜDÜRLĞÜ, ’’Yönetmelikler’’ ANKARA-1995. 10-ÇANKAYA, Cemali,’’Sporda Başarı Kıstasları’’ (Doktora Tezi), İSTANBUL-1996. 11-ÇANKAYA,Cemali.,’’ Spor Tesisleri İşletmelerinde Yönetim ve Organizasyon’’ (Yayınlanmamış Ders Notlarım).1994. 12-ÇANKAYA,Cemali.,’’Spor Tesisleri İşletmelerinde Eğitim Sorunları ve Çözüm Yolları’’.Yüksek Lisans Tezi),BURSA-1988. 13-EFİL,İsmail.,’’İşletmelerde Yönetim ve Organizasyon’’BURSA-1987. 14-İŞCAN,Fehmi.,’’Türklerde Spor’’ANKARA-1988. 15-KARAMAN,Akif.,’’Osmanlı Devletinde Spor’’ANKARA-1995. 16-MİLLİ EĞİTİM GENÇLİK VE SPOR BAKANLIĞI BEDEN TERBİYESİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.,’’3074 Sayılı Akaryakıt Tüketim Vergisi Kanunu Gereğince Yapılacak Spor Tesisleri Açıklama Rehberi’’ANKARA-1985. 17-MUCUK.,’’İsmet, Modern İşletmecilik’’ İSTANBUL-1987. 18-SÜMER,Rıza.,’’Sporda demokrasi’’ ANKARA-1989. 19-ŞIPAL,M.,Can.,’’Oyun daha çok Bir Beden Faaliyetidir’’ANKARA-1985. 20-TAYGA,Yunus.,’’Türk Spor Tarihine Genel Bakış’’ANKARA. 21- ROSEN, Robert H. (Çeviren;Gündüz Bulut), İnsan Yönetimi. MESS(Türkiye Metal Sanayicileri Sendikası); Yayın No: 260.MÜ-ka Matbaacılık.Nisan 1998, İstanbul. 22- EKENCİ,Güner., İMAMOĞLU, A.Faik. Spor İşletmeciliği.Nobel Yayın Dağıtım.Nisan-2002, Ankara. 23- ÜNSALAN, Erdal., ŞİMŞEKER, Bülent. İşletme Yönetimi. Detay Yayıncılık. 2012, Ankara. 24-GÜRÜZ, Demet., GÜREL, Emet. Yönetim ve Organizsyon. Nobel Yayın Dağıtım. Ankara, 2009. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 1 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 0 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 100 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | |||
Ödevler | 0 | ||
Projeler | |||
Arazi Çalışmaları | |||
Arasınavlar | 0 | ||
Diğer | |||
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | ||
Toplam İş Yükü | |||
Toplam İş Yükü / 30 saat | |||
Dersin AKTS Kredisi |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |