Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
METİN TAHLİLLERİ
1 Dersin Adı: METİN TAHLİLLERİ
2 Dersin Kodu: TUR4107
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 4
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 7
7 Dersin AKTS Kredisi: 7
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. Dr. LEVENT ALI ÇANAKLI
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Okt. Dr. Levent Ali Çanaklı
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Okt. Dr. Levent Ali Çanaklı
Uludağ Ünivesitesi Eğitim Fakültesi Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü Görükle-Nilüfer/Bursa
alicanakli@uludag.edu.tr
02242942223
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğretmen adaylarına Türk kültürünün ve dilinin önemli edebiyat eserlerinin vücut bulduğu sosyal ve tarihi ortam, seslendiği okuyucu kitlesi, ebebî türlerin arasındaki farklar, eserin dili hakkında çözümleme yapabilmeyi kazandırmaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Türkçe ve Türk edebiyatı başta olmak üzere Türk kültür ve sanatını geliştirmek için Türkçenin ve bu dille yaratılmış olan edebiyat eserlerinin özelliklerini öğrenip öğrendiği bu özellikleri yapılacak çalışmalara aktarabilme;
2 Edebiyat ürünlerinin eğitim öğretimde malzeme olarak kullanılışını bilme ve bunlarla ilgili uygulamalar yapma.;
3 Edebiyat ürünlerine eleştirel bir gözle bakabilme.;
4 Edebiyat ürünlerini nasıl inceleneğini bilme.;
5 Öğrenciye eğitim-öğretim yaşına uygun edebiyat ürünlerini okuması için yönlendirebilme.;
6 Türkçe eğtimiyle ilgili verilerin toplanması,yorumlanması ve duyurulması aşamasında toplumsal bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olma.;
7 Edebi metinler üzerinde üslup çalışması yapabilme;
8 Bir edebi metnin tür özelliklerini tespit edebilme.;
9 Bir edebi metnin dil özelliklerini inceleyebilme.;
10 Öğretmenin rehberlik görevlerini ve öğrenciyi tanıma yollarını kavrayarak öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultunda farklı öğrenme yaklaşımlarını bilerek ve uygulama.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Edebi analiz nedir
2 Metin kavramı
3 Türkçe derslerinde metin incelemesi
4 Metin üzerinde hazırlık çalışmaları
5 Metin okuması ve metnin incelenmesi
6 Anlatı türü metinleri
7 Anlatı türü metinlerde kurgu
8 Anlatı kahramanları
9 Roman tahlili
10 Hikaye tahlili
11 Şiir tahlili
12 Makale tahlili
13 6-7-8. sınıf derskitabındaki metinlerde metin tahlili çalışmaları
14 6-7-8. sınıf derskitabındaki metinlerde metin tahlili çalışmaları
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: İsmail Çetişli, Metin Tahlillerine Giriş (Şiir), Akçağ Yayınları.
İsmail Çetişli, Metin Tahlillerine Giriş (Hikâye, Roman, Tiyatro), Akçağ Yayınları.
Mehmet Kaplan, Hikâye Tahlilleri, Dergah Yayınları.
Mehmet Kaplan, Şiir Tahlilleri, Dergah Yayınları.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 22 22
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 30 30
Toplam İş Yükü 150
Toplam İş Yükü / 30 saat 5
Dersin AKTS Kredisi 5
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 5 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 0 0 0 0 0 0 5 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK6 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 5 0 0 0 0 0
OK7 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 3 0 0 0 0 0
OK8 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 3 0 0 0 0 0
OK9 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 4 0 0 0 0 0
OK10 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 5
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr