Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
ATATÜRK İLKELERİ ve İNKILAP TARİHİ I
1 Dersin Adı: ATATÜRK İLKELERİ ve İNKILAP TARİHİ I
2 Dersin Kodu: ATA101
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Önlisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 2
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. M.ERSİN KUŞDİL
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: İlgili Okutmanlar
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: AİİT Bölüm Başkanı
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Bölümü
(Fen-Edebiyat Fakültesi, Edebiyat Bölümleri Binası) Görükle Kampüsü, 16059 Bursa
18 Dersin Web Adresi: http://devrimtarihi.uludag.edu.tr/
19 Dersin Amacı Bu dersin sonunda öğrenci Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi ile ilgili kavramları, Osmanlı yenileşme sürecini, I. ve II. Meşrutiyet Dönemlerini, buna paralel olarak Avrupa’da yaşanan gelişmeleri (Sanayi Devrimi ve Fransız İhtilali gibi), I. Dünya Savaşı ve sonuçlarını, Mondros Mütarekesi ve sonrasındaki gelişmeleri, Mili Mücadele kapsamındaki kongreleri, Son Osmanlı Mebusan Meclisi’nin aldığı Misak-ı Milli kararlarını, TBMM Dönemini, Kurtuluş Savaşı'ndaki cepheleri ve Mudanya Ateşkes Antlaşması’nı, Milli Mücadele’de takip edilen Dış Politikayı ve son olarak 1923 Lozan Barış Antlaşması’nı açıklayıp yorumlayabilecektir.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 İmparatorluktan “Milli Devlete” geçiş sürecini gerekçeleri ile birlikte anlamak ve değerlendirmek;
2 Mustafa Kemal Atatürk’ün “Türkiye’nin muasır medeniyet seviyesinin üzerine çıkarılması” fikrini anlamak.;
3 Güncel konuları tarihi bilgiler ışığında değerlendirebilmek.;
4 Sosyal politika, siyaset bilimi ve uluslararası ilişkiler ile ilgili genel bilgilere sahip olmak;
5 Farklı kaynaklardan bilgi edinimi ve analiz edebilme yeteneğini kazanmak;
6 Yeni durumlara ve gelişmelere adapte olmaya, yeni fikirleri üretmeye, problem çözmeye, karar verme, takım çalışması, sosyal ilişkiler ve liderlik becerilerine sahip olmak;
7 Milli değerlerle evrensel değerlerin sentezini yapabilme yetisi kazandırmak;
8 Türk modernleşme sürecinin temellerini anlayabilmek;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Dersle ilgili temel kavramlar, tanımlar, ders yöntemleri ve kaynakların tanıtımı, 19. yüzyıl dünyasına genel bir bakış
2 Osmanlı Devleti’ne genel bir bakış ve Osmanlı Devleti’nin çöküş sebepleri, Islahat hareketleri ve sonuçları
3 Osmanlı Devleti’ni kurtarmaya dönük ıslahat ve fikir hareketleri
4 Şark Meselesi ve Osmanlı Devleti’nin çöküşünü tetikleyen savaşlar (93 Harbi, Trablusgarp Savaşı, Balkan Savaşları
5 I. Dünya Savaşı öncesinde dünyanın genel durumu ve Osmanlı Devleti, I. Dünya Savaşı’nın çıkışı, Osmanlı Devleti’nin savaşa girmesi ve savaştığı cepheler
6 20. yüzyılda dünyayı etkileyen fikir akımları, bu akımların azınlıklar üzerindeki etkisi ve Ermeni Meselesi
7 Mondros Mütarekesi, önemli hükümleri ve Osmanlı’yı paylaşma projeleri
8 İşgallerin başlaması
9 İşgaller, İşgaller karşısında toplumun, İstanbul hükümetinin ve azınlıkların tutumu, Cemiyetler, faaliyetleri ve genel özellikleri.
10 Mustafa Kemal’in Samsun’a çıkması, Milli Mücadele’nin başlaması, Genelgeler ve Kongreler.
11 Temsil Heyeti ile İstanbul hükümeti arasındaki ilişkiler Meclis-i Mebusan’ın açılması, Misak-ı Milli, İstanbul’un işgali, TBMM’nin açılması ve Milli Mücadele’nin yönetimini ele alması, İsyanlar ve tedbirler
12 Cepheler, Mustafa Kemal Paşa ve Batı Cephesindeki Askeri Faaliyetler, Büyük Zafer
13 Mudanya Mütarekesi, Saltanatın Kaldırılması, Saltanat Kavramı, Osmanlı Saltanatı, Siyasal Rejimler
14 Kurtuluş Savaşı Sonrası İç Siyasal Gelişmeler ve Lozan Antlaşması
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Komisyon, Atatürk İlkeleri ve Devrim Tarihi I,
Uludağ Üniversitesi Yayınları. 2008
Atatürk'ün Söylev ve Demeçleri, I-III, Atatürk Araştırma Merkezi, Ankara 1997
Bernard Lewis, Modern Türkiyenin Doğuşu, Türk Tarih Kurumu yay., Ankara 1993
İsmet Görgülü, Ana Hatlarıyla Türk İstiklal Harbi, Kastaş Yayınları, İstanbul 1985
Mustafa Kemal Atatürk, Söylev, I-II, (Haz. H.V. Velidedeoğlu), Çağdaş Yay., İstanbul 1988
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 8 8
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 10 10
Toplam İş Yükü 60
Toplam İş Yükü / 30 saat 2
Dersin AKTS Kredisi 2
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 1 0 1 0 0 1 0 0 0 0 0 2
OK2 1 0 1 0 0 1 0 0 0 0 0 2
OK3 1 0 1 0 0 1 0 0 0 0 0 2
OK4 1 0 1 0 0 1 0 0 0 0 0 2
OK5 1 0 1 0 0 1 0 0 0 0 0 2
OK6 1 0 1 0 0 1 0 0 0 0 0 2
OK7 1 0 1 0 0 1 0 0 0 0 0 2
OK8 1 0 1 0 0 1 0 0 0 0 0 2
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr