1 | Dersin Adı: | BİLİM TARİHİ |
2 | Dersin Kodu: | REH2011 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 2 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 3 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. Abamüslim AKDEMİR |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
akdemir@uludag.edu.tr 0224 294 2189 Uludağ Üniversitesi |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Bilimleri sınıflamayı, bilimin özünü öğrenmek; bilimin İlkçağ’dan günümüze kadar kaydettiği gelişimin izini sürmek. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Bilimin doğasını/özünü açıklama. Bilimle, insanın dış dünyayı açıklama/anlamlı kılma çabası doğrultusunda geliştirmiş olduğu diğer disiplinler arasındaki farklılıkları gösterme. | |
2 | Bilimleri doğa bilimleri, insan bilimleri ve toplum bilimleri olarak ayırıp sınıflama. | |
3 | Pozitivist bilim anlayışını tanıma. | |
4 | Postpozitivist bilim anlayışlarını öğrenme. | |
5 | Bilim tarihine giriş. Mısır ve Mezopotamya’da Bilim. | |
6 | Antik Yunan’da Bilim. Helenik dönemde felsefe, tıp ve matematik. | |
7 | Helenistik dönem ve Roma ‘da Bilim. | |
8 | Ortaçağ’da Bilim/Hristiyan Avrupa’da Bilim. | |
9 | İslam Dünyasında Bilim: Astronomi, Fizik, Tıp ve Matematiğin Gelişimi. | |
10 | Modern Bilimin Doğuşu. Bilimsel Devrimin ilk ve İkinci Evreleri. | |
11 | On yedinci Yüzyılda Bilim: Astronomi, Fizik ve Matematik. | |
12 | On sekizinci Yüzyıl ve Sosyal Bilimlerin Doğuşu. | |
13 | On dokuzuncu yüzyılda bilim: Modern Bilim ve Teknoloji. | |
14 | Yirminci yüzyılda Bilim. |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Hüseyin Gazi Topdemir, Bilim Tarihi, Pegem Yayınları, Ankara, 2008. Cemal YILDIRIM, Bilim Tarihi, Remzi Kitabevi, 5. Basım, 1997. C. A. Ronan, Bilim Tarihi (çev. E. İhsanoğlu vd), Tübitak Yayınları, 2009. Richard S. Westfall, Modern Bilimin Oluşumu (çev. İsmail Hakkı DURU), TÜBİTAK Yayınları, 1997. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 10 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 50 |
Toplam | 3 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 50 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 1 | 42 | 42 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 20 | 20 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |