Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
TÜRKİYE FİZİKİ COĞRAFYASI
1 Dersin Adı: TÜRKİYE FİZİKİ COĞRAFYASI
2 Dersin Kodu: SOS2001
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 3
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. SEÇİL ŞENYURT
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: secilalkis@uludag.edu.tr, 0 224 29 42 285
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilere Türkiye’nin fiziki coğrafya özellikleri ile ilgili temel olgu, kavram, terim ve olayları kavratmak ve Türkiye coğrafyası öğretimine yönelik temel bilgi ve beceriler kazandırmaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Türkiye fiziki coğrafyasının tanımı, konusu, bölümleri, amaçları ve prensiplerini kavrayabilecekler.;
2 Türkiye fiziki coğrafyasının tanımı, konusu, bölümleri, amaçları ve prensiplerini kavrayabilecekler.;
3 Türkiye genelinde farklı iller ve bölgeler arasındaki ilişkileri ve etkileşimleri yorumlayabilecekler.;
4 fiziki coğrafyada kullanılan başlıca terim ve kavramları tanımlayabilecekler.;
5 fiziki coğrafyada kullanılan başlıca kavramları analiz edebilecekler. ;
6 Türkiye’de doğal ve beşeri çevre arasındaki karmaşık ilişkilerin nedenleri, gelişimi, özellikleri ve sonuçlarını irdeleyebileceklerdir.;
7 Türkiye’deki başlıca fiziki şekillerin özelliklerini, coğrafi dağılışları ve yansımalarını kavrayabilecekler ve yorumlayabilecekler.;
8 dağlar, akarsular, göller, toprak, bitki gibi Türkiye fiziki coğrafyasının temel konularını kavrayabilecekler ve yorumlayabilecekler. ;
9 Jeomorfoloji, klimatoloji, hidrocoğrafya ve bitkiler coğrafyası bakımından ülkemizdeki doğal süreçleri analiz edebilecek ve yorumlayabilecekler.;
10 Dünya ülkeleri arasında Türkiye’nin fiziki potansiyelini değerlendirebilecekler. ;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Türkiye’nin coğrafi konumu, komşuları, sınırları ve dünya ülkeleri arasındaki yeri ve önemi.
2 Türkiye’nin fiziki coğrafya özellikleri.
3 Türkiye’nin fiziki coğrafya özellikleri.
4 dağlar
5 havzalar
6 akarsular
7 göller
8 Türkiye iklimi
9 arasınav
10 topraklar
11 Türkiye bitki coğrafyası
12 Türkiye bitki coğrafyası
13 örnek olay incelemesi
14 genel değerlendirme
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
• Atalay, İbrahim, “Türkiye Coğrafyası ve Jeopolitiği”, META Basım, İzmir, 2011
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 0 10 30
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 1 1
Diğer 1 4 4
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 2 2
Toplam İş Yükü 121
Toplam İş Yükü / 30 saat 4,03
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 0 0 0 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 0 0 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 0 0 0 0 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 4 0 0 0 0 0 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 5 0 0 0 0 0 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK6 0 0 0 0 0 0 0 0 3 0 0 0 0 0 0 0
OK7 0 0 0 0 0 0 0 0 3 0 0 0 0 0 0 0
OK8 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK9 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK10 0 0 5 0 0 0 0 0 3 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr