Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
TÜRKİYE COĞRAFYASI
1 Dersin Adı: TÜRKİYE COĞRAFYASI
2 Dersin Kodu: OKU3105
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 3
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 5
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. SEÇİL ŞENYURT
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: eatasoy@uludag.edu.tr, 0 224 29 42 282
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilere Türkiye’nin beşeri, fiziki ve ekonomik coğrafya özellikleri ile ilgili temel olgu, kavram, terim ve olayları kavratmak ve Türkiye coğrafyası öğretimine yönelik temel bilgi ve beceriler kazandırmaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Türkiye beşeri coğrafyasının tanımı, konusu, bölümleri, amaçları ve prensiplerini kavrayabilecekler.;
2 Türkiye fiziki coğrafyasının tanımı, konusu, bölümleri, amaçları ve prensiplerini kavrayabilecekler.;
3 Türkiye genelinde farklı iller ve bölgeler arasındaki doğal, beşeri ve ekonomik ilişkileri ve etkileşimleri yorumlayabilecekler.;
4 Beşeri, fiziki ve ekonomik coğrafyada kullanılan başlıca terim ve kavramları tanımlayabilecekler.;
5 Beşeri, fiziki ve ekonomik coğrafyada kullanılan başlıca kavramları analiz edebilecekler. ;
6 Türkiye’de doğal ve beşeri çevre arasındaki karmaşık ilişkilerin nedenleri, gelişimi, özellikleri ve sonuçlarını irdeleyebileceklerdir.;
7 Tarım, sanayi, ticaret, ulaşım, madencilik ve turizm gibi Türkiye’deki başlıca iktisadi faaliyetlerin özellikleri, coğrafi dağılışları ve yansımalarını kavrayabilecekler ve yorumlayabilecekler.;
8 Nüfus artışı, nüfus yoğunluğu, kentleşme, yerleşme tipleri gibi Türkiye nüfus coğrafyasının temel konularını kavrayabilecekler ve yorumlayabilecekler. ;
9 Jeomorfoloji, klimatoloji, hidrocoğrafya, pedocoğrafya ve bitkiler coğrafyası bakımından ülkemizdeki doğal süreçleri analiz edebilecek ve yorumlayabilecekler.;
10 Dünya ülkeleri arasında Türkiye’nin beşeri ve iktisadi potansiyelini değerlendirebilecekler. ;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Türkiye’nin coğrafi konumu, komşuları, sınırları ve dünya ülkeleri arasındaki yeri ve önemi.
2 Türkiye’nin fiziki coğrafya özellikleri.
3 Türkiye’nin fiziki coğrafya özellikleri.
4 Türkiye nüfusunun nitel ve nicel özellikleri.
5 Türkiye’de kırsal ve kentsel yerleşmeler ve özellikleri.
6 Türkiye’de tarım faaliyetleri ve özellikleri
7 Türkiye’de balıkçılık ve ormancılık faaliyetleri ve özellikleri.
8 Türkiye’de hayvancılık faaliyetleri ve özellikleri.
9 Türkiye’de sanayi faaliyetleri ve özellikleri.
10 Türkiye’de enerji kaynakları, madenler ve özellikleri.
11 Türkiye’de ulaşım faaliyetleri ve özellikleri.
12 Türkiye’de turizm faaliyetleri ve özellikleri
13 Türkiye’de ticaret faaliyetleri ve özellikleri
14 Genel değerlendirme
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: • Yazıcı, Hakkı ve Koca, Mehmet, “Türkiye Coğrafyası ve Jeopolitiği”, Pegem Yayınları, Ankara, 2010
• Atalay, İbrahim, “Türkiye Coğrafyası ve Jeopolitiği”, META Basım, İzmir, 2011
• Atalay, İbrahim, “Genel Beşeri ve Ekonomik Coğrafya”, META Basım, İzmir, 2011
• Atalay, İbrahim, “Kıtalar ve Ülkeler Coğrafyası’’, Ege Üniversitesi Basımevi, İzmir, 1999
• Atalay, İbrahim, “Resimli ve Haritalı Dünya Coğrafyası”, İnkılap Kitabevi, İstanbul, 2001
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 0 15 45
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 1 1
Diğer 1 4 4
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 2 2
Toplam İş Yükü 150
Toplam İş Yükü / 30 saat 5
Dersin AKTS Kredisi 5
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 0 0 0 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 0 0 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 0 0 0 0 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 0 0 0 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 0 0 0 0 0 0 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK6 0 0 0 0 0 0 0 0 3 0 0 0 0 0 0 0
OK7 0 0 0 0 0 0 0 0 3 0 0 0 0 0 0 0
OK8 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK9 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK10 0 0 0 0 0 0 0 0 3 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr