Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
OKUL ÖNCESİ EĞİTİME GİRİŞ
1 Dersin Adı: OKUL ÖNCESİ EĞİTİME GİRİŞ
2 Dersin Kodu: OKU1007
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 5
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Dr. Ögr. Üyesi ELVAN ŞAHİN ZETEROĞLU
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: eszeteroglu@uludag.edu.tr, 224 2942218, Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi, A Blok, Okul Öncesi A.B.D., 16059 Nilüfer,Bursa
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu dersin amacı, bu dersi alan öğretmen adaylarına okul öncesi eğitimi ve okul öncesi eğitim kurumlarını tanıtmaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Türkiyede ve bazı ülkelerde okul öncesi eğitimi hakkında bilgi sahibi olma ;
2 Okul öncesine eğitime temel olan görüşleri kavrama ;
3 Okul öncesi dönem çocuklarının gelişim özelliklerini kavrama ;
4 Okul öncesi öğretmenlerinin mesleki ve kişisel özelliklerini kavrama ;
5 Okul öncesi eğitim kurumlarını tanıma ;
6 Okul öncesi eğitimde ailenin önemi ve işbirliğini kavrama;
7 Okul öncesi eğitimin fiziksel ortamlarını öğrenme;
8 Okul öncesi eğitimin önemini kavrama ;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Giriş – Dersin Tanıtılması Kaynaklar ile ilgili bilgi verilmesi,
2 Okul öncesi eğitimi, tanımı, önemi ve yararları
3 Okul öncesi eğitimi, tanımı, önemi ve yararları
4 Türkiye’de ve dünyada erken çocukluk ve okul öncesi eğitim
5 Türkiye’de ve dünyada erken çocukluk ve okul öncesi eğitim
6 Okulöncesi çocuğunun temel özellikleri ve gereksinimleri
7 Okulöncesi çocuğunun temel özellikleri ve gereksinimleri
8 Okulöncesi eğitimin temel ilkeleri
9 Okulöncesi eğitime temel olan görüşler
10 Okulöncesi eğitime temel olan görüşler
11 Okul öncesi öğretmeninin özellikleri
12 Okulöncesi eğitim kurumlarının çeşitleri ve fiziksel, sosyal ve eğitsel ortam özellikleri
13 Okulöncesi eğitim döneminde ailenin rolü ve önemi
14 Okulöncesi eğitim döneminde okul-aile işbirliği
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Başal, H. A. (2005) Okul Öncesi Eğitiminin İlke ve Yöntemleri, Morpa, İstanbul.
Haktanır, G. (2008) Okul Öncesi Eğitime Giriş, Anı Yayıncılık, Ankara.
Balat, G. U. (2010) Okul Öncesi Eğitime Giriş, Pegem, Ankara.
Oktay, A. (2005). Yaşamın Sihirli Yılları: Okul Öncesi Dönem, Epsilon Yayınları, İstanbul.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 7 14 98
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 3 3
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 7 7
Toplam İş Yükü 150
Toplam İş Yükü / 30 saat 5
Dersin AKTS Kredisi 5
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 5 0 0 0 0
OK6 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK7 0 0 0 0 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK8 0 0 0 0 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr