Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ I
1 Dersin Adı: ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ I
2 Dersin Kodu: MAT3003
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 3
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 5
7 Dersin AKTS Kredisi: 6
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 2
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Murat Altun
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: arslanc@istanbul.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Etkili bir matematik öğretimi için alana özel öğretim yöntemlerinin öğretmen adayları tarafından kavranmasını ve benimsenmesini sağlamaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Matematik öğrenme ve öğretme ile ilgili temel kavramları bilme;
2 Genel öğretim yöntem ve tekniklerini matematik konu alanına uygulama;
3 Matematiğe özel öğretim yöntem ve teknikleri açıklayabilme;
4 Matematiğe özel öğretim yöntem ve teknikleri ile ilgili uygulamaları yapma;
5 Matematikte farklı konuların (sayılar, kesirler, geometri) öğretimine yönelik önerilerde bulunma;
6 Konu alanındaki ders kitaplarını eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme;
7 Matematik Öğretimi derslerinde kullanabilecekleri örnek etkinlikler ve uygulamalar hazırlayabilme ;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Matematiksel bilginin doğuşu ve gelişimi Matematiğin doğası
2 Matematik öğrenme ve öğretme süreci Matematik öğrenmenin psikolojik temelleri
3 Matematikte öğrenme kuramları: Skemp ve içsel öğrenme, Bruner ve buluş yoluyla öğrenme
4 Matematikte öğrenme kuramları: Ausubel ve Sunuş yoluyla öğrenme, Hans Freudenthal ve Gerçekçi matematik eğitimi, Piaget ve yapısalcı öğrenme
5 Öğretim yöntemleri Aktif öğrenme
6 Öğretimin Planlanması ve uygulanması Bir eğitim durumunun basamakları
7 Matematikte ölçme ve değerlendirme Testlerin ve sınavların hazırlığı
8 Öğretim Programının incelenmesi Öğretim Programının amaç, kazanım, tema, ünite, etkinlik, v.b. açısından incelenmesi
9 Matematik ders kitapları Matematik ders kitaplarının incelenmesi
10 Problem ve problem çözme nedir? Problemlerin sınıflandırılması
11 Öğretim Etkinlikleri Sayılar öğrenme alanı
12 Öğretim Etkinlikleri Sayılar öğrenme alanı
13 Öğretim Etkinlikleri Sayılar öğrenme alanı
14 Öğretim Etkinlikleri Sayılar öğrenme alanı
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Altun, M. 2001; Matematik Öğretimi (İlköğretim İkinci Kademede (6,7,8. Sınıflarda), Aktüel yayınları, Bursa
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 30
Kısa Sınav 0 0
Ödev 6 20
Yıl sonu Sınavı 1 50
Toplam 8 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 50
Finalin BAşarıya Oranı 50
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 6 6 36
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 15 15
Diğer 4 6 24
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 15 15
Toplam İş Yükü 146
Toplam İş Yükü / 30 saat 4,87
Dersin AKTS Kredisi 5
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 2 3 3 3 3 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 5 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 0 0 0 4 4 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK6 0 0 0 4 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK7 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr