Ders Öğretim Planı
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ I
1 |
Dersin Adı: |
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ I |
2 |
Dersin Kodu: |
MAT3003 |
3 |
Dersin Türü: |
Zorunlu |
4 |
Dersin Seviyesi: |
Lisans |
5 |
Dersin Verildiği Yıl: |
3 |
6 |
Dersin Verildiği Yarıyıl: |
5 |
7 |
Dersin AKTS Kredisi: |
6 |
8 |
Teorik Ders Saati (saat/hafta): |
2 |
9 |
Uygulama Ders Saati (saat/hafta): |
2 |
10 |
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
11 |
Dersin Önkoşulu |
Yok |
12 |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
13 |
Dersin Dili: |
Türkçe |
14 |
Dersin Veriliş Şekli |
Yüz yüze |
15 |
Dersin Koordinatörü: |
Prof. Dr. Murat Altun |
16 |
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
|
17 |
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
arslanc@istanbul.edu.tr |
18 |
Dersin Web Adresi: |
|
19 |
Dersin Amacı |
Etkili bir matematik öğretimi için alana özel öğretim yöntemlerinin öğretmen adayları tarafından kavranmasını ve benimsenmesini sağlamaktır. |
20 |
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
|
21 |
Ders Öğrenme Kazanımları |
1 |
Matematik öğrenme ve öğretme ile ilgili temel kavramları bilme;
|
2 |
Genel öğretim yöntem ve tekniklerini matematik konu alanına uygulama;
|
3 |
Matematiğe özel öğretim yöntem ve teknikleri açıklayabilme;
|
4 |
Matematiğe özel öğretim yöntem ve teknikleri ile ilgili uygulamaları yapma;
|
5 |
Matematikte farklı konuların (sayılar, kesirler, geometri) öğretimine yönelik önerilerde bulunma;
|
6 |
Konu alanındaki ders kitaplarını eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme;
|
7 |
Matematik Öğretimi derslerinde kullanabilecekleri örnek etkinlikler ve uygulamalar hazırlayabilme ;
|
|
Hafta |
Teori |
Uygulama |
1 |
Matematiksel bilginin doğuşu ve gelişimi |
Matematiğin doğası |
2 |
Matematik öğrenme ve öğretme süreci |
Matematik öğrenmenin psikolojik temelleri |
3 |
Matematikte öğrenme kuramları: |
Skemp ve içsel öğrenme, Bruner ve buluş yoluyla öğrenme |
4 |
Matematikte öğrenme kuramları: |
Ausubel ve Sunuş yoluyla öğrenme, Hans Freudenthal ve Gerçekçi matematik eğitimi,
Piaget ve yapısalcı öğrenme
|
5 |
Öğretim yöntemleri |
Aktif öğrenme |
6 |
Öğretimin Planlanması ve uygulanması |
Bir eğitim durumunun basamakları |
7 |
Matematikte ölçme ve değerlendirme |
Testlerin ve sınavların hazırlığı |
8 |
Öğretim Programının incelenmesi |
Öğretim Programının amaç, kazanım, tema, ünite, etkinlik, v.b. açısından incelenmesi |
9 |
Matematik ders kitapları |
Matematik ders kitaplarının incelenmesi |
10 |
Problem ve problem çözme nedir? |
Problemlerin sınıflandırılması |
11 |
Öğretim Etkinlikleri |
Sayılar öğrenme alanı |
12 |
Öğretim Etkinlikleri |
Sayılar öğrenme alanı |
13 |
Öğretim Etkinlikleri |
Sayılar öğrenme alanı |
14 |
Öğretim Etkinlikleri |
Sayılar öğrenme alanı |
23 |
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Altun, M. 2001; Matematik Öğretimi (İlköğretim İkinci Kademede (6,7,8. Sınıflarda), Aktüel yayınları, Bursa |
24 |
Değerlendirme |
|
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SAYISI |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
1 |
30 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
Ödev |
6 |
20 |
Yıl sonu Sınavı |
1 |
50 |
Toplam |
8 |
100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı |
50 |
Finalin BAşarıya Oranı |
50 |
Toplam |
100 |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları |
|
Açıklama |
|
25 |
|
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi [Saat] |
Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler |
14 |
2 |
28 |
Uygulamalı Dersler |
14 |
2 |
28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
6 |
6 |
36 |
Projeler |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışmaları |
0 |
0 |
0 |
Arasınavlar |
1 |
15 |
15 |
Diğer |
4 |
6 |
24 |
Yarıyıl Sonu Sınavları |
1 |
15 |
15 |
Toplam İş Yükü |
|
|
146 |
Toplam İş Yükü / 30 saat |
|
|
4,87 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
5 |
26 |
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU |
|
PY1
|
PY2
|
PY3
|
PY4
|
PY5
|
PY6
|
PY7
|
PY8
|
PY9
|
PY10
|
PY11
|
PY12
|
PY13
|
PY14
|
PY15
|
PY16
|
OK1
|
2
|
3
|
3
|
3
|
3
|
0
|
4
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
OK2
|
0
|
5
|
3
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
OK3
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
OK4
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
OK5
|
0
|
0
|
0
|
4
|
4
|
0
|
5
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
OK6
|
0
|
0
|
0
|
4
|
4
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
OK7
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları |
PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: |
1 Çok Düşük |
2 Düşük |
3 Orta |
4 Yüksek |
5 Çok Yüksek |