Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
İSLAM TARİHİ KAYNAKLARI
1 Dersin Adı: İSLAM TARİHİ KAYNAKLARI
2 Dersin Kodu: ITS5107
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Yüksek Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 6
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ADEM APAK
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: ademapak@uludag.edu.tr ,
0224 243 10 66-60212, U.Ü. İlahiyat Fakültesi
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı İslam Tarihi çalışmalarının temel kaynaklarını lisans üstü düzeyde tanımak ve araştırmalarda kullanabilecek düzeyde yeterliliğe kavuşmak
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Kaynak ve araştırma ayrımının farkında olmak;
2 İslam Tarihi alanında kullanılan kaynak eserleri tanımak;
3 Kaynak eserlerin yazarlarını ve dönem özelliklerini kavramak;
4 Kaynakları ele aldığı konulara göre tasnif edebilme becerisi kazanmak;
5 Kaynak eserleri yorumlama ve eleştirme yetkinliğini elde etmek;
6 Klasik dönem kaynakların belirgin özelliklerini kavramak;
7 Kaynak eserlerin benzer ve farklı yönlerini analiz etmek;
8 Klasik ve modern dönem kaynakların metot farlılıklarını kavramak;
9 Temel kaynaklandan elde edilen bilgilerin araştırmalarda nasıl kullanılacağını tespit etmek;
10 Kaynak eserlerin metotları hakkında bağımsız fikirler üretilme ;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Tarih ve Kaynak Kavramları
2 Kaynakların Tasnifi
3 İslâm Tarihçiliğinin Doğuşu
4 İslâm Tarihinin Ana Kaynakları
5 Hz. Peygamber´in Hayatıyla İlgili Özel Çalışmalar
6 Siyer ve Meğâzî Çalışmaları
7 Tarih ve Coğrafya Çalışmaları
8 Fütühat kitapları
9 Genel Tarih Kitapları ve İslam Tarihi´nin Ana Kaynakları
10 Tarihin Bir Kaynağı Olarak Tefsir Kitapları
11 Tarihin Bir Kaynağı Olarak Tabakat Kitapları
12 Tarihin Bir Kaynağı Olarak Neseb Kitapları
13 Tarihin Bir Kaynağı Olarak Hadis Kitapları
14 İslam Tarihinin İlk Beş Asrı Tarih Kaynaklarının Genel Özellikleri
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Zeki Velidi Togan, Tarih’te Usul, İstanbul 1981, Mübahat Kütükoğlu, Tarih Araştırmalarında Usul, İstanbul 1990
Kasım Şulul, Kafiyeci’de Tarih Usulü, İstanbul 2003
Sabri Hizmetli, İslam Tarihçiliği Üzerine, Ankara 1991
İlhan Tekeli, Tarih Yazımı Üzerine Düşünmek, Ankara 1998
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 100
Toplam 1 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 0
Finalin BAşarıya Oranı 100
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 11 154
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 0 0
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 8 8
Toplam İş Yükü 204
Toplam İş Yükü / 30 saat 6,8
Dersin AKTS Kredisi 7
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 0 0 4 0 0 0 4 0 0 0 0 0
OK2 0 0 0 0 0 0 0 5 0 0 0 0
OK3 0 0 0 0 0 0 0 0 4 0 0 0
OK4 0 0 0 0 3 0 0 0 0 0 0 0
OK5 0 0 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK6 0 0 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0
OK7 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 3
OK8 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 4 0
OK9 0 0 0 0 0 4 0 0 0 0 0 4
OK10 0 0 0 0 4 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr