1 |
Dersin Adı: |
EĞİTİMDE TEKNOLOJİ ENTEGRASYONU |
2 |
Dersin Kodu: |
BIL5105 |
3 |
Dersin Türü: |
Seçmeli |
4 |
Dersin Seviyesi: |
Yüksek Lisans |
5 |
Dersin Verildiği Yıl: |
1 |
6 |
Dersin Verildiği Yarıyıl: |
1 |
7 |
Dersin AKTS Kredisi: |
3 |
8 |
Teorik Ders Saati (saat/hafta): |
2 |
9 |
Uygulama Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
10 |
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
11 |
Dersin Önkoşulu |
Yok |
12 |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
13 |
Dersin Dili: |
Türkçe |
14 |
Dersin Veriliş Şekli |
Yüz yüze |
15 |
Dersin Koordinatörü: |
Doç. Dr. NURAY PARLAK YILMAZ |
16 |
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
Doç Dr. NURAY PARLAK YILMAZ |
17 |
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
e-posta: npyilmaz@gmail.com Tel: 29 42232 Adres: Uludağ Üniversitesi Eğitim Fak. Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü A Blok, Kat:3 Oda No: 311 Görükle Yerleşkesi 16059 Görükle/ BURSA |
18 |
Dersin Web Adresi: |
|
19 |
Dersin Amacı |
Bu ders eğitimde teknoloji entegrasyonunu tüm yönleriyle incelemeyi esas almaktadır. |
20 |
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
|
Hafta |
Teori |
Uygulama |
1 |
Dersin içeriği, yöntemi ve kaynakları hakkında öğrencileri bilgilendirme. |
|
2 |
Eğitimde teknoloji entegrasyonu neden önemli? |
|
3 |
K-12 düzeyinde teknoloji entegrasyonuna ilişkin engeller, engeller arasındaki ilişkiler ve engellerin üstesinden gelmek için stratejiler- Makale inceleme (Hew, K. F. & Brush, T. (2007 ) |
|
4 |
K-12 düzeyinde teknoloji entegrasyonuna ilişkin engeller- Makale inceleme (Elgali, Z.& Kalman, Y.M. (2010). The Construction of Failure and Success Concepts in K- 12 ICT Integration. Interdisciplinary) |
|
5 |
Tek bir teknoloji özelinde entegrasyon engelleri- Makale inceleme (Inan, F. A.&, Lowther, D. L.(2010). Laptops in the K-12 classrooms: Exploring factors impacting instructional use) |
|
6 |
Eğitimde teknoloji entegrasyonu ve mesleki gelişim- makale inceleme. (Lawless, K. A. & Pellegrino, J. W. (2007). Professional Development in Integrating Technology Into Teaching and Learning: Knowns, Unknowns, and Ways to Pursue Better Questions and Answers) |
|
7 |
Sınıf düzeyinde teknoloji entegrasyonuna ilişkin engeller- Makale inceleme (Groff, J., & Mouza, C. (2008). A framework for addressing challenges to classroom technology use) |
|
8 |
Türkiye’de K- 8 düzeyinde teknoloji entegrasyonu (Parlak Yilmaz, N. (2012). Evaluation of the Technology Integration Process in the Turkish Education System) |
|
9 |
Avrupa’ da eğitimde teknoloji entegrasyonu-mevcut durum (Eurydice. (2011). Avrupa’da Okullarda BIT Aracılığıyla Öğrenme ve Yenilik Üzerine Temel Veriler 2011) |
|
10 |
K-12 düzeyinde teknoloji entegrasyonuna ilişkin engeller- İsrail Örneği (Elgali, Z.& Kalman, Y.M. (2010). The Construction of Failure and Success Concepts in K-12 ICT Integration) |
|
11 |
Teknolojik pedagojik alan bilgisi-Türkçe Literatür |
|
12 |
Etkili teknoloji entegrasyonu ve Teknolojik pedagojik alan bilgisi- Öğrenme etkinlik türleri-Makale inceleme (Haris, J. , Mishra, P.& Koehler, M. (2009). Teachers’ Technological Pedagogical Content Knowledge and Learning Activity Types: Curriculum-based Technology Integration Reframed) |
|
13 |
Literatür tarama çalışmalarının sunumu |
|
14 |
Literatür tarama çalışmalarının sunumu |
|
23 |
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Bilgin, İ., Tatar, E., & Ay, Y. (2012). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Teknolojiye Karşı Tutumlarının Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi (TPAB)’ ne Katkısının İncelenmesi. X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi. Niğde. Demir, S., & Bozkurt, A. (2011). İlköğretim Matematik Öğretmenlerinin Teknoloji Entegrasyonundaki Öğretmen Yeterliklerine İlişkin Görüşleri. İlköğretim Online, 10(3), 850-860. Eurydice. (2011). Avrupa’da Okullarda BIT Aracılığıyla Öğrenme ve Yenilik Üzerine Temel Veriler 2011. EACEA P9 Görsel-İşitsel ve Kültür İdari Ajansı Yayını, doi:10.2797/75742. Kaya, Z., Özdemir, T., Emre, İ., & Kaya, O. (2011). Bilişim Teknolojileri öğretmen adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgisi öz yeterlik seviyelerinin belirlenmesi. 5. International Computer & Instructional Technologies Symposium. Elazığ. Mumcu, F., Haşlaman, T., & Usluel, Y. (2008). Teknolojik pedagojik içerik bilgisi modeli çerçevesinde etkili teknoloji entegrasyonunun göstergeleri. Eskişehir: 8. International Educational Technology Conference. 396- 400 Yurdakul, I. (2011). Öğretmen adaylarının teknopedagojik eğitim yeterliklerinin bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanımları açısından incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 397- 408. |
24 |
Değerlendirme |
|