Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
EĞİTİMDE TEKNOLOJİ ENTEGRASYONU
1 Dersin Adı: EĞİTİMDE TEKNOLOJİ ENTEGRASYONU
2 Dersin Kodu: BIL5105
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Yüksek Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. NURAY PARLAK YILMAZ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Doç Dr. NURAY PARLAK YILMAZ
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: e-posta: npyilmaz@gmail.com
Tel: 29 42232
Adres: Uludağ Üniversitesi Eğitim Fak. Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü A Blok, Kat:3 Oda No: 311 Görükle Yerleşkesi 16059 Görükle/ BURSA
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu ders eğitimde teknoloji entegrasyonunu tüm yönleriyle incelemeyi esas almaktadır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Eğitimde teknoloji entegrasyonu kavramını ve ilişkili olduğu kavramları açıklayabilme,;
2 Eğitimde teknoloji entegrasyonunun temel çerçevesini çizebilme,;
3 Eğitimde teknoloji entegrasyonuna ilişkin engelleri açıklayabilme,;
4 Eğitimde teknoloji entegrasyonu ile TPAB (Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi) arasındaki ilişkiyi açıklayabilme,;
5 Türkiye’de ve dünyada eğitimde teknoloji entegrasyonuna ilişkin mevcut durumu değerlendirebilme.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Dersin içeriği, yöntemi ve kaynakları hakkında öğrencileri bilgilendirme.
2 Eğitimde teknoloji entegrasyonu neden önemli?
3 K-12 düzeyinde teknoloji entegrasyonuna ilişkin engeller, engeller arasındaki ilişkiler ve engellerin üstesinden gelmek için stratejiler- Makale inceleme (Hew, K. F. & Brush, T. (2007 )
4 K-12 düzeyinde teknoloji entegrasyonuna ilişkin engeller- Makale inceleme (Elgali, Z.& Kalman, Y.M. (2010). The Construction of Failure and Success Concepts in K- 12 ICT Integration. Interdisciplinary)
5 Tek bir teknoloji özelinde entegrasyon engelleri- Makale inceleme (Inan, F. A.&, Lowther, D. L.(2010). Laptops in the K-12 classrooms: Exploring factors impacting instructional use)
6 Eğitimde teknoloji entegrasyonu ve mesleki gelişim- makale inceleme. (Lawless, K. A. & Pellegrino, J. W. (2007). Professional Development in Integrating Technology Into Teaching and Learning: Knowns, Unknowns, and Ways to Pursue Better Questions and Answers)
7 Sınıf düzeyinde teknoloji entegrasyonuna ilişkin engeller- Makale inceleme (Groff, J., & Mouza, C. (2008). A framework for addressing challenges to classroom technology use)
8 Türkiye’de K- 8 düzeyinde teknoloji entegrasyonu (Parlak Yilmaz, N. (2012). Evaluation of the Technology Integration Process in the Turkish Education System)
9 Avrupa’ da eğitimde teknoloji entegrasyonu-mevcut durum (Eurydice. (2011). Avrupa’da Okullarda BIT Aracılığıyla Öğrenme ve Yenilik Üzerine Temel Veriler 2011)
10 K-12 düzeyinde teknoloji entegrasyonuna ilişkin engeller- İsrail Örneği (Elgali, Z.& Kalman, Y.M. (2010). The Construction of Failure and Success Concepts in K-12 ICT Integration)
11 Teknolojik pedagojik alan bilgisi-Türkçe Literatür
12 Etkili teknoloji entegrasyonu ve Teknolojik pedagojik alan bilgisi- Öğrenme etkinlik türleri-Makale inceleme (Haris, J. , Mishra, P.& Koehler, M. (2009). Teachers’ Technological Pedagogical Content Knowledge and Learning Activity Types: Curriculum-based Technology Integration Reframed)
13 Literatür tarama çalışmalarının sunumu
14 Literatür tarama çalışmalarının sunumu
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Bilgin, İ., Tatar, E., & Ay, Y. (2012). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Teknolojiye Karşı Tutumlarının Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi (TPAB)’ ne Katkısının İncelenmesi. X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi. Niğde.
Demir, S., & Bozkurt, A. (2011). İlköğretim Matematik Öğretmenlerinin Teknoloji Entegrasyonundaki Öğretmen Yeterliklerine İlişkin Görüşleri. İlköğretim Online, 10(3), 850-860.
Eurydice. (2011). Avrupa’da Okullarda BIT Aracılığıyla Öğrenme ve Yenilik Üzerine Temel Veriler 2011. EACEA P9 Görsel-İşitsel ve Kültür İdari Ajansı Yayını, doi:10.2797/75742.
Kaya, Z., Özdemir, T., Emre, İ., & Kaya, O. (2011). Bilişim Teknolojileri öğretmen adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgisi öz yeterlik seviyelerinin belirlenmesi. 5. International Computer & Instructional Technologies Symposium. Elazığ.
Mumcu, F., Haşlaman, T., & Usluel, Y. (2008). Teknolojik pedagojik içerik bilgisi modeli çerçevesinde etkili teknoloji entegrasyonunun göstergeleri. Eskişehir: 8. International Educational Technology Conference. 396- 400
Yurdakul, I. (2011). Öğretmen adaylarının teknopedagojik eğitim yeterliklerinin bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanımları açısından incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 397- 408.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 11 70
Yıl sonu Sınavı 1 30
Toplam 12 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 70
Finalin BAşarıya Oranı 30
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 10 9 90
Ödevler 11 0 0
Projeler 1 20 20
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 0 0
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 12 12
Toplam İş Yükü 150
Toplam İş Yükü / 30 saat 5
Dersin AKTS Kredisi 5
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7
OK1 0 0 4 0 0 0 4
OK2 4 0 3 0 0 0 4
OK3 4 4 0 0 4 0 4
OK4 5 5 2 0 5 0 5
OK5 5 0 4 0 4 0 5
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr