Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
OKUL DIŞI ÖĞRENME ORTAMLARINDA FEN EĞİTİMİ
1 Dersin Adı: OKUL DIŞI ÖĞRENME ORTAMLARINDA FEN EĞİTİMİ
2 Dersin Kodu: FEN5119
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Yüksek Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. DİLEK ZEREN ÖZER
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Adres: Uludağ Ünv. Eğitim Fak. Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı Görükle/BURSA
dzeren@uludag.edu.tr
0-224-2942254
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Okul dışı öğrenme ortamlarında fen eğitimi hakkında bilgi sahibi olmak, fen eğitiminde farklı okul dışı öğrenme ortamlarına uygun etkinlik örneklerini geliştirmek, ve değerlendirme tekniklerini öğrenmektir.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Okul dışı ortamları tanır.;
2 Eğitim-öğretim amacıyla okul dışı öğrenme ortamlarından nasıl yararlanacağını anlar.;
3 Farklı okul dışı öğrenme ortamlarının eğitimdeki yerini kavrar.;
4 Okul dışı öğrenme ortamları ile ilgili etkinlik tasarlar.;
5 Okul dışı öğrenme ortamları ile ilgili ders planı oluşturur.;
6 Okul dışı öğrenme ortamında ölçme değerlendirme tekniklerini bilir ve uygular.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 • Fen eğitiminde okul dışı ortamlarına tarihsel bakış Okul dışı ortamların fen eğitimine entegrasyonu
2 • Okul Dışı Öğrenme Ortamlarının Öğretim Programları ile ilişkilendirilmesi • Okul Dışı Öğrenme faaliyetlerinde faaliyet öncesi, süreci ve sonrasında dikkat edilmesi gerekenler
3 • Okul Dışı Öğrenme Ortamlarının Öğrenme Üzerine Etkileri
4 Müzeler • Müze Kavramı ve çeşitleri • Müze Eğitiminde kullanılan öğrenme kuramları • Müzeler ve Fen Öğretimi • Müze için Örnek Gezi Planları • Müzeler için Uygun uygulama örneklerinin sunulması ve yenilerinin geliştirilmesi
5 Bilim ve Teknoloji Merkezleri (BTM) • Türkiye’deki Önemli Bilim ve Teknoloji Merkezleri • Eğitimde Bilim ve Teknoloji Merkezlerinin kullanımı • BTM gezileri için Örnek Gezi Planları • BTM gezilerinde kullanılabilecek örnek çalışma yaprağı • BTM’ne uygun uygulama örneklerinin sunulması ve yenilerinin geliştirilmesi
6 Hayvanat Bahçeleri • Türkiye’deki Önemli Hayvanat Bahçeleri • Eğitimde Hayvanat Bahçelerinin kullanımı • Hayvanat Bahçeleri için Örnek Gezi Planları • Hayvanat Bahçesi gezilerinde kullanılabilecek örnek çalışma yaprağı • Hayvanat Bahçesi gezilerine uygun uygulama örneklerinin sunulması ve yenilerinin geliştirilmesi
7 Botanik Bahçeleri • Türkiye’deki Önemli Botanik Bahçeleri • Eğitimde Botanik Bahçelerinin kullanımı • Botanik Bahçeleri için Örnek Gezi Planları • Botanik Bahçesi gezilerinde kullanılabilecek örnek çalışma yaprağı • Botanik bahçesine uygun uygulama örneklerinin sunulması ve yenilerinin geliştirilmesi
8 Planetaryumlar • Planetaryum kavramı • Planetaryumların amacı ve önemi • Türkiye’deki Önemli Planetaryumlar • Eğitimde Planetaryumların kullanımı • Planetaryum gösterileri ve içerikleri
9 Milli Parklar • Dünya’da ve Türkiye’de Milli Park Kavramı • Türkiye’deki Önemli Milli Parklar • Eğitimde Milli Parkların kullanımı • Milli Parklar için Örnek Gezi Planları • Milli park gezilerinde kullanılabilecek örnek çalışma yaprağı • Milli Parklarda gerçekleştirilebilecek etkinlik örnekleri
10 Gözlemevleri • Türkiye’deki Gözlemevleri • Eğitimde Gözlemevlerinin kullanımı • Gözlem evleri için Örnek Gezi Planları • Gözlemevi gezilerinde kullanılabilecek örnek bilgi yaprağı
11 Akvaryumlar • Türkiye’deki Akvaryumlar • Eğitimde Akvaryumların kullanımı • Akvaryumlar için Örnek Gezi Planları • Akvaryum gezilerinde kullanılabilecek örnek bilgi yaprağı
12 Okul dışı öğrenme ortamı olarak kurum ve kuruluşlar (Kültürevleri, bilimevleri vb) • Türkiye’deki Gözlemevleri • Eğitimde Gözlemevlerinin kullanımı • Gözlem evleri için Örnek Gezi Planları • Gözlemevi gezilerinde kullanılabilecek örnek bilgi yaprağı
13 Doğa Eğitimleri • TÜBİTAK Doğa Eğitimleri • Doğa Eğitimi Örnekleri
14 Okul Dışı Öğrenme Ortamları ve Değerlendirme
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Humberstone, B. & Stan, I. (2011). Outdoor Learning: Primary Pupils' Experiences And Teachers' Interaction In Outdoor Learning. Education 3-13, 39 (5), 529-540
-Kavak, N., Tufan,Y. ve Demirelli, H. (2006). Fen-Teknoloji Okuryazarlığı Ve İnformal Fen Eğitimi: Gazetelerin Potansiyel Rolü. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 26(3), 17-28.
Laçin Şimşek, C. (2011). Okul Dışı Öğrenme Ortamları ve Fen Eğitimi. C. Laçin Şimşek (Editör), Fen Öğretiminde Okul Dışı Öğrenme Ortamları (1.Baskı), s. 1-23. Ankara: Pegem Akademi.
-Linderman Matthies, P. & Knecht, S. (2011). Swiss Elementary School Teachers Attitudes Toward Forest Education. The Journal of Environmental Education, 42 (3), 152 167
-Türkmen, H. (2010). İnformal (Sınıf-Dışı) Fen Bilgisi Eğitimine Tarihsel Bakış ve Eğitimimize Entegrasyonu. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 3 (39), 46-59
- Cross, R. (1996). Teaching Primary Science, Longman Ltd. Australia.
Bosak,V.S. (1991). Science is . Scholastic. U.S.A.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 15
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 25
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 3 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 1 15 15
Ödevler 1 20 40
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 2 2
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 2 2
Toplam İş Yükü 87
Toplam İş Yükü / 30 saat 2,9
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9
OK1 5 5 0 5 5 3 0 3 4
OK2 5 5 5 5 5 5 5 0 5
OK3 5 5 5 5 5 5 5 0 5
OK4 5 5 5 5 5 5 5 3 5
OK5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
OK6 5 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr