1 | Dersin Adı: | OKUL DIŞI ÖĞRENME ORTAMLARINDA FEN EĞİTİMİ |
2 | Dersin Kodu: | FEN5119 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Yüksek Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 1 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. DİLEK ZEREN ÖZER |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Adres: Uludağ Ünv. Eğitim Fak. Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı Görükle/BURSA dzeren@uludag.edu.tr 0-224-2942254 |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Okul dışı öğrenme ortamlarında fen eğitimi hakkında bilgi sahibi olmak, fen eğitiminde farklı okul dışı öğrenme ortamlarına uygun etkinlik örneklerini geliştirmek, ve değerlendirme tekniklerini öğrenmektir. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | • Fen eğitiminde okul dışı ortamlarına tarihsel bakış Okul dışı ortamların fen eğitimine entegrasyonu | |
2 | • Okul Dışı Öğrenme Ortamlarının Öğretim Programları ile ilişkilendirilmesi • Okul Dışı Öğrenme faaliyetlerinde faaliyet öncesi, süreci ve sonrasında dikkat edilmesi gerekenler | |
3 | • Okul Dışı Öğrenme Ortamlarının Öğrenme Üzerine Etkileri | |
4 | Müzeler • Müze Kavramı ve çeşitleri • Müze Eğitiminde kullanılan öğrenme kuramları • Müzeler ve Fen Öğretimi • Müze için Örnek Gezi Planları • Müzeler için Uygun uygulama örneklerinin sunulması ve yenilerinin geliştirilmesi | |
5 | Bilim ve Teknoloji Merkezleri (BTM) • Türkiye’deki Önemli Bilim ve Teknoloji Merkezleri • Eğitimde Bilim ve Teknoloji Merkezlerinin kullanımı • BTM gezileri için Örnek Gezi Planları • BTM gezilerinde kullanılabilecek örnek çalışma yaprağı • BTM’ne uygun uygulama örneklerinin sunulması ve yenilerinin geliştirilmesi | |
6 | Hayvanat Bahçeleri • Türkiye’deki Önemli Hayvanat Bahçeleri • Eğitimde Hayvanat Bahçelerinin kullanımı • Hayvanat Bahçeleri için Örnek Gezi Planları • Hayvanat Bahçesi gezilerinde kullanılabilecek örnek çalışma yaprağı • Hayvanat Bahçesi gezilerine uygun uygulama örneklerinin sunulması ve yenilerinin geliştirilmesi | |
7 | Botanik Bahçeleri • Türkiye’deki Önemli Botanik Bahçeleri • Eğitimde Botanik Bahçelerinin kullanımı • Botanik Bahçeleri için Örnek Gezi Planları • Botanik Bahçesi gezilerinde kullanılabilecek örnek çalışma yaprağı • Botanik bahçesine uygun uygulama örneklerinin sunulması ve yenilerinin geliştirilmesi | |
8 | Planetaryumlar • Planetaryum kavramı • Planetaryumların amacı ve önemi • Türkiye’deki Önemli Planetaryumlar • Eğitimde Planetaryumların kullanımı • Planetaryum gösterileri ve içerikleri | |
9 | Milli Parklar • Dünya’da ve Türkiye’de Milli Park Kavramı • Türkiye’deki Önemli Milli Parklar • Eğitimde Milli Parkların kullanımı • Milli Parklar için Örnek Gezi Planları • Milli park gezilerinde kullanılabilecek örnek çalışma yaprağı • Milli Parklarda gerçekleştirilebilecek etkinlik örnekleri | |
10 | Gözlemevleri • Türkiye’deki Gözlemevleri • Eğitimde Gözlemevlerinin kullanımı • Gözlem evleri için Örnek Gezi Planları • Gözlemevi gezilerinde kullanılabilecek örnek bilgi yaprağı | |
11 | Akvaryumlar • Türkiye’deki Akvaryumlar • Eğitimde Akvaryumların kullanımı • Akvaryumlar için Örnek Gezi Planları • Akvaryum gezilerinde kullanılabilecek örnek bilgi yaprağı | |
12 | Okul dışı öğrenme ortamı olarak kurum ve kuruluşlar (Kültürevleri, bilimevleri vb) • Türkiye’deki Gözlemevleri • Eğitimde Gözlemevlerinin kullanımı • Gözlem evleri için Örnek Gezi Planları • Gözlemevi gezilerinde kullanılabilecek örnek bilgi yaprağı | |
13 | Doğa Eğitimleri • TÜBİTAK Doğa Eğitimleri • Doğa Eğitimi Örnekleri | |
14 | Okul Dışı Öğrenme Ortamları ve Değerlendirme |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Humberstone, B. & Stan, I. (2011). Outdoor Learning: Primary Pupils' Experiences And Teachers' Interaction In Outdoor Learning. Education 3-13, 39 (5), 529-540 -Kavak, N., Tufan,Y. ve Demirelli, H. (2006). Fen-Teknoloji Okuryazarlığı Ve İnformal Fen Eğitimi: Gazetelerin Potansiyel Rolü. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 26(3), 17-28. Laçin Şimşek, C. (2011). Okul Dışı Öğrenme Ortamları ve Fen Eğitimi. C. Laçin Şimşek (Editör), Fen Öğretiminde Okul Dışı Öğrenme Ortamları (1.Baskı), s. 1-23. Ankara: Pegem Akademi. -Linderman Matthies, P. & Knecht, S. (2011). Swiss Elementary School Teachers Attitudes Toward Forest Education. The Journal of Environmental Education, 42 (3), 152 167 -Türkmen, H. (2010). İnformal (Sınıf-Dışı) Fen Bilgisi Eğitimine Tarihsel Bakış ve Eğitimimize Entegrasyonu. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 3 (39), 46-59 - Cross, R. (1996). Teaching Primary Science, Longman Ltd. Australia. Bosak,V.S. (1991). Science is . Scholastic. U.S.A. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 15 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 25 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 3 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 1 | 15 | 15 |
Ödevler | 1 | 20 | 40 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 2 | 2 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 87 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 2,9 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |