Ders Öğretim Planı
BİLİMSEL ARAŞTIRMA PLANLAMA ve HAZIRLAMA
1 |
Dersin Adı: |
BİLİMSEL ARAŞTIRMA PLANLAMA ve HAZIRLAMA |
2 |
Dersin Kodu: |
RPD5116 |
3 |
Dersin Türü: |
Seçmeli |
4 |
Dersin Seviyesi: |
Yüksek Lisans |
5 |
Dersin Verildiği Yıl: |
1 |
6 |
Dersin Verildiği Yarıyıl: |
2 |
7 |
Dersin AKTS Kredisi: |
4 |
8 |
Teorik Ders Saati (saat/hafta): |
2 |
9 |
Uygulama Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
10 |
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
11 |
Dersin Önkoşulu |
|
12 |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
13 |
Dersin Dili: |
Türkçe |
14 |
Dersin Veriliş Şekli |
Yüz yüze |
15 |
Dersin Koordinatörü: |
Prof. Dr. JALE ELDELEKLİOĞLU |
16 |
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
|
17 |
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Prof. Dr. Jale Eldeleleklioğlu U.Ü Eğitim Fakültesi Nilüfer 16056 Bursa eldelek@uludag.edu.tr |
18 |
Dersin Web Adresi: |
|
19 |
Dersin Amacı |
Bu dersin sonunda öğrenciler orijinal bir araştırma önerisi hazırlayabilirler |
20 |
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
|
21 |
Ders Öğrenme Kazanımları |
1 |
Alanı ile ilgili bilimsel kaynakları etkin bir şekilde tarayabilir.;
|
2 |
Alanı ile ilgili bilimsel kaynakları düzenli olarak takip edebilir.;
|
3 |
Bilimsel bir araştırma için konu seçebilir.;
|
4 |
Bilimsel bir araştırmanın basamaklarını bilir.;
|
5 |
Bilimsel bir araştırma önerisi hazırlayabilir.;
|
|
Hafta |
Teori |
Uygulama |
1 |
Ders içeriğinin açıklanması ve ödevler |
|
2 |
Alanla ilgili bilimsel dergilerin tanıtılması |
|
3 |
Kütüphane ve e- kaynaklara ulaşma |
|
4 |
Bilimsel makalelerin okunması ve incelenmesi |
|
5 |
Bilimsel makalelerin okunması ve incelenmesi, kaynak gösterme |
|
6 |
Öneri konusunun seçilmesi ve tartışılması |
|
7 |
Kuramsal temel nasıl oluşturur |
|
8 |
Problem ve amaç cümlelerinin yazılması |
|
9 |
Araştırma deseni nasıl yazılır |
|
10 |
Bulguların yazılması |
|
11 |
Tartışmanın yazılması |
|
12 |
Ödevlerle ilgili geri dönütler |
|
13 |
Ödevlerle ilgili geri dönütler |
|
14 |
Dersin değerlendirilmesi |
|
23 |
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Alanla İlgili Tüm Bilimsel Dergiler. Day, R. A. (1996). Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır. Tübitak Matbaası |
24 |
Değerlendirme |
|
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SAYISI |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
0 |
0 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
Ödev |
1 |
100 |
Yıl sonu Sınavı |
0 |
0 |
Toplam |
1 |
100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı |
100 |
Finalin BAşarıya Oranı |
0 |
Toplam |
100 |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları |
|
Açıklama |
Orijinal bir araştırma önerisi sunmak |
25 |
|
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi [Saat] |
Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler |
14 |
2 |
28 |
Uygulamalı Dersler |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
1 |
12 |
12 |
Projeler |
1 |
80 |
80 |
Arazi Çalışmaları |
0 |
0 |
0 |
Arasınavlar |
0 |
0 |
0 |
Diğer |
0 |
0 |
0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları |
0 |
0 |
0 |
Toplam İş Yükü |
|
|
120 |
Toplam İş Yükü / 30 saat |
|
|
4 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
4 |
26 |
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU |
|
PY1
|
PY2
|
PY3
|
PY4
|
PY5
|
PY6
|
PY7
|
PY8
|
PY9
|
PY10
|
PY11
|
PY12
|
OK1
|
0
|
0
|
0
|
5
|
0
|
5
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
4
|
OK2
|
0
|
0
|
0
|
5
|
0
|
5
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
4
|
OK3
|
0
|
0
|
0
|
5
|
0
|
5
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
4
|
OK4
|
0
|
0
|
0
|
5
|
0
|
5
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
4
|
OK5
|
0
|
0
|
0
|
5
|
0
|
5
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
4
|
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları |
PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: |
1 Çok Düşük |
2 Düşük |
3 Orta |
4 Yüksek |
5 Çok Yüksek |