1 |
Dersin Adı: |
AT DAVRANIŞLARI ve ATA YAKLAŞIM |
2 |
Dersin Kodu: |
AAAZ103 |
3 |
Dersin Türü: |
Zorunlu |
4 |
Dersin Seviyesi: |
Önlisans |
5 |
Dersin Verildiği Yıl: |
1 |
6 |
Dersin Verildiği Yarıyıl: |
1 |
7 |
Dersin AKTS Kredisi: |
3 |
8 |
Teorik Ders Saati (saat/hafta): |
2 |
9 |
Uygulama Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
10 |
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
11 |
Dersin Önkoşulu |
Yok |
12 |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
13 |
Dersin Dili: |
Türkçe |
14 |
Dersin Veriliş Şekli |
Yüz yüze |
15 |
Dersin Koordinatörü: |
Prof. Dr. Ümit Polat |
16 |
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
|
17 |
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Öğr. Gör. Sercan Koray YENDİM U.Ü. Mennan Pasinli MYO, Görükle Yerleşkesi 16059 Görükle / Nilüfer, BURSA e-mail: sercankoray@uludag.edu.tr Tel. 0224 294 13 74 |
18 |
Dersin Web Adresi: |
http://mennanpasinli.uludag.edu.tr/ |
19 |
Dersin Amacı |
Atın doğasında bulunan mizaç, beden dili ile doğal ve edinsel davranışların anlaşılması ve atla yapılacak uygulamalarda doğru bir insan-at etkileşiminin sağlanması hedeflenmektedir |
20 |
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
|
Hafta |
Teori |
Uygulama |
1 |
Davranış Bilimi hakkında genel bilgiler: Önemi, Etolojinin tanımı, normal davranışlar, davranış biyolojisi yöntemleri, atın mizacı, ırk ve cinsiyet farklılıkları |
|
2 |
Davranışların gelişimi: Duygular ve motivasyon, evolüsyon ve davranışlar, sosyal hiyerarşi, cesaret ve korku |
|
3 |
Atın evolüsyonu ve evcilleştirilmesi, beden dili ile iletişim, sosyal davranışlar: Sürü davranışı, hiyerarşi ve statü ilişkileri, liderlik, grup halinde yaşam |
|
4 |
Davranışların yönetimi: uyarı ve sinyaller, sinir sisteminin çalışması, beyin fonksiyonları |
|
5 |
Öğrenme davranışı: Eğitim ve terbiye, İletişim ve öğrenme, atın öğrenme biyolojisi, gençlikte öğrenme |
|
6 |
İletişim: İçeriği ve kapsamı, akustik iletişim (sesler), olfaktorik iletişim (kokular), taktil iletişim (dokunuşlar), görsel iletişim (beden dili ve mimikler) |
|
7 |
Üreme davranışları: Kızgınlık ve çiftleşme, aygır ve iğdiş, gebelik ve doğum |
|
8 |
Beslenme ve sindirim: Atın beslenmesi, su içme, sindirim ve boşaltım |
|
9 |
Hareket ve istirahat: Uyku ve uyuklama, kaçma, araştırma ve dikkat, gözlem |
|
10 |
Konfor davranışları ve oyun: Atın kendini iyi hissetmesi, hayat dersi oyunlar |
|
11 |
Agresyon: Saldırganlık ve savunma davranışları, bellek, dış etkenlerden kaynaklanan istenmeyen davranışlar, rahatsızlık ve acı veren durumlardan kaynaklanan davranışlar, fiziki yetersizliklerden kaynaklanan davranışlar ve öğretilmiş çaresizlik |
|
12 |
Tavlada davranış problemleri: Mekik dokuma, boksun içinde yürüme ve aşırı stres, eşeleme, tekmeleme, ısırma, suistimal, yel yutma, saman ve gübre yeme, yemi dağıtma, eyer ve kantarma taktırmama, yedekte yürümeme vb. |
|
13 |
Binek halinde davranış problemleri:Atın biniciyi bindirmemesi, ileri sürülememesi ve geri geri gitmesi, atın biniciyi üstünden atması, çevresel faktörlere aşırı tepki, şahlanma ve binici hataları, kaçma, diş gıcırdatma, kafa sallama, start makinesi veya vana girmemek vb. |
|
14 |
Binek atlarda istenmeyen davranışların analizi, sebep - sonuç ilişkisi ve çözümlenmesi, istenmeyen davranışlarda antrenman stratejileri, eğitim hatalarıyla oluşan davranış problemleri, atın başarılı bir şekilde eğitilmesi ve çalıştırılması (dersin özeti) |
|