Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
GÖRSEL PROGRAMLAMA
1 Dersin Adı: GÖRSEL PROGRAMLAMA
2 Dersin Kodu: EEM4110
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 4
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 8
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. FAHRİ VATANSEVER
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: E-posta:fahriv@uludag.edu.tr
Tel: (224) 294 09 05
Adres: Elektrik-Elektronik Mühendisliği bölümü, No:304
18 Dersin Web Adresi: http://home.uludag.edu.tr/~fahriv
19 Dersin Amacı Görsel ve nesneye yönelimli programlama mantığının (C#) kavranılması, değişik uygulama alanlarına ait yazılımlar geliştirme yeteneğinin kazanılması
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Karmaşık bir problemi, sistemi veya süreci; gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde yazılım geliştirme becerisi;
2 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi;
3 Bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi;
4 Mühendislik problemlerinin incelenmesi için yazılım geliştirerek benzetim yapma becerisi;
5 Mühendislik problemlerinin incelenmesi için yazılım geliştirerek veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 C#’a giriş ve .NET framework
2 C# dilinin temelleri
3 C# dilinde karar/döngü yapıları ve uygulamaları
4 C# dilinde sayısal, alfasayısal, grafiksel, sistem komutları ve uygulamaları
5 C# formları
6 C# genel kontrol bileşenleri ve uygulamaları
7 C# genel kontrol bileşenleri ve uygulamaları
8 Yıliçi sınav+Ders tekrarı
9 C# genel kontrol bileşenleri ve uygulamaları
10 İletişim pencereleri, iletişim nesneleri, özellikleri, olayları ve uygulamaları
11 Multimedia nesneleri, özellikleri, olayları ve uygulamaları
12 İşletim sistemi, Office uygulamaları, raporlama nesneleri, özellikleri, olayları ve uygulamaları
13 Ağ-internet nesneleri, özellikleri, olayları ve uygulamaları
14 Veritabanı nesneleri, özellikleri, olayları ve uygulamaları
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1. Sharp, J., Visual C# 2010, (çev. Tuğba Buldu), Arkadaş Yayınevi, 2011.
2. Albahari, J., Albahari, B., C# 4.0 in Nutshell, Fourth Edition, O’reilly, 2010.
3. Fahri Vatansever, "Algoritma Geliştirme ve Programlamaya Giriş", 13. baskı, Seçkin Yayıncılık, Ankara, 2017.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 16 16
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 20 20
Toplam İş Yükü 120
Toplam İş Yükü / 30 saat 4
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 0 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 0 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 0 5 0 0 0 0 0 0 0
OK5 0 0 0 0 5 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr