Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
KURAN OKUMA BİLGİ ve BECERİSİ I
1 Dersin Adı: KURAN OKUMA BİLGİ ve BECERİSİ I
2 Dersin Kodu: İDÖ1007
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 1
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 2
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. Mahmud Şevket Öztürk
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Prof. Dr. Abdurrahman ÇETİN, Prof. Dr. Remzi KAYA, Öğr. Gör. Nurettin BAŞYİĞİT, Öğr. Gör. Abdulhalim BAŞAL
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Öğr. Gör. Mahmud Şevket ÖZTÜRK
msozturk78@hotmail.com
0 224 243 10 66-60276 U.Ü. İlahiyat Fakültesi
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Sağlıklı bir Kur'an okuyuşu için gerekli olan tecvid kaidelerini tatbik etme becerisini kazanıp Kur’an’ı bu kazanım çerçevesinde yüzünden ve ezber okuyabilmek ve bu bilgileri ilköğretim düzeyindeki öğrencilere en uygun bir şekilde sunabilmektir.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Kur’an okumanın önemini, faziletini ve adabını kavrayabilme; ;
2 Sağlıklı bir Kur'an okuyuşu için gerekli olan tecvid ilminin tarifi, gayesi ve lüzumu hakkında bilgi edinme;;
3 Harfleri, mahreç yerleri ve sıfatlarına uygun bir şekilde telaffuz edebilme; ;
4 Harfleri telaffuz ederken mahreç ve sıfatlarda ortaya çıkabilecek muhtemel hataları fark edebilme; ;
5 Tenvin ve Sâkin Nûn’un, Sâkin Mîm’in, Lam-ı Tarif’in okunuş kurallarını, Med ve hükümlerini, İdgam ve çeşitlerini öğrenip uygulayabilme; ;
6 Tecvid bilgileri çerçevesinde Yasin Suresi’nin “talim usulü” çerçevesinde yüzünden doğru bir şekilde okuyabilme; ;
7 Namaz dualarını, Fatiha suresini, Bakara suresinin 1-5, ayetlerini ve Fil-Nas arasındaki kısa sureleri ezberden doğru bir şekilde okuyabilme; ;
8 Tecvid ilminin kavramlarını (ıstılahlarını) kullanabilme; ;
9 Yüzünden ve ezberden okuduğu ayetlerin meallerini anlayabilme; ;
10 Yüzünden ve ezberden okuduğu ayetler vasıtasıyla temel düzeyde bir Kur’an kültürüne sahip olma;;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Kur’an’ın tarifi, Tecvid ilminin konusu, gayesi ve luzumu hakkında bilgi verilmesi, Namaz Dualarının ezbere okunması
2 Mahreç ve Sıfatlar konusunun işlenmesi, Yasin Suresi 1. sayfanın yüzünden okunması, Fatiha Suresi’nin ezbere okunması
3 Mahreç ve Sıfatlar konusunun işlenmesi, Yasin Suresi 1. sayfanın yüzünden okunması, Bakara Suresi 1-5. ayetlerin ezbere okunması
4 Tenvin ve Sakin Nun konusunun işlenmesi, Yasin Suresi 2. sayfanın yüzünden okunması, Fil Suresi’nin ezbere okunması
5 Tenvin ve Sakin Nun konusunun işlenmesi, Yasin Suresi 2. sayfanın yüzünden okunması, Kureyş Suresi’nin ezbere okunması
6 Tenvin ve Sakin Nun konusunun işlenmesi, Yasin Suresi 3. sayfanın yüzünden okunması, Maun Suresi’nin ezbere okunması, Suresi’nin ezbere okunması
7 Sakin Mim ve Lam-ı Tarif konularının işlenmesi, Yasin Suresi 3. sayfanın yüzünden okunması, Kevser Suresi’nin ezbere okunması
8 Sakin Mim ve Lam-ı Tarif konularının işlenmesi, Yasin Suresi 4. sayfanın yüzünden okunması, Kafirun Suresi’nin ezbere okunması
9 Sakin Mim ve Lam-ı Tarif konularının işlenmesi, Yasin Suresi 4. sayfanın yüzünden okunması, Nasr Suresi’nin ezbere okunması
10 Med ve hükümleri konusunun işlenmesi, Yasin Suresi 5. sayfanın yüzünden okunması, Tebbet Suresi’nin ezbere okunması
11 Med ve hükümleri konusunun işlenmesi, Yasin Suresi 5. sayfanın yüzünden okunması, İhlas Suresi’nin ezbere okunması
12 Med ve hükümleri konusunun işlenmesi, Yasin Suresi 6. sayfanın yüzünden okunması, Felak Suresi’nin ezbere okunması
13 İdgam ve hükümleri konusunun işlenmesi, Yasin Suresi 6. sayfanın yüzünden okunması, Nas Suresi’nin ezbere okunması
14 İdgam ve hükümleri konusunun işlenmesi, konuların ve ezberlerin genel tekrarı
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Prof. Dr. Abdurrahman ÇETİN, Kur'an Okuma ve Esasları Prof. Dr. İsmail KARAÇAM, Kur'an’ın Nüzûlü ve Kıraatı Prof. Dr. Remzi KAYA, Ders Notları, Öğr.Gör. Nuretttin BAŞYİĞİT, Tecvid Talim ve Tashîh-i Hurûf
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama yok
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 1 14
Uygulamalı Dersler 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 6 6
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 10 10
Toplam İş Yükü 86
Toplam İş Yükü / 30 saat 2,87
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 0 0 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 5 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK6 0 0 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK7 0 0 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK8 0 0 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK9 0 0 0 3 0 0 0 0 0 3 0 0 0 0 0 0
OK10 0 0 0 2 0 0 5 0 0 4 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr