1 | Dersin Adı: | ÇAĞIMIZ ve FELSEFE |
2 | Dersin Kodu: | FLS0524 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 0 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 0 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Doç.Dr. Metin BECERMEN |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Prof. Dr. A. Kadir ÇÜÇEN, Dr. Funda Günsoy Kaya, Öğr. Gör Ayşe Gül Çıvgın |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
mbecermen@uludag.edu.tr; metinbecermen@yahoo.com, Uludag University, Faculty of Sciences and Arts, Department of Philosophy, Gorukle Campus, Bursa - Turkey Tel: +90 224 2941834 |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Dersin amacı, varlık ve insan üzerine tarihsel ve sistematik düşünerek o konu alanının sınırlarını belirlemeyi ve bu sınırlar içinde belirlenecek sorun merkezinde çağdaş filozofların o soruna ilişkin düşüncelerini öğrencilere öğretmektir. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Çağımız öncesi insan ve varlık problemine genel bakış | |
2 | Nietzsche’nin insan, üst insan anlayışı | |
3 | Tanrı, moral, değer kavramı | |
4 | Heidegger’in insan anlayışı | |
5 | Zaman ve varlık ilişkisi | |
6 | Dasein kavramının çözümlenmesi | |
7 | Dünya-içinde-varlık anlayışı | |
8 | Günü-birlik-yaşam anlayışı | |
9 | Kaygı kavramının çözümlenmesi | |
10 | Ölüm kavramının çözümlenmesi | |
11 | Varoluş çözümlenmesi | |
12 | Zamansallık kavramının analizi | |
13 | Tarih kavramının analizi | |
14 | Değerlendirme |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Metin BECERMEN, Hakikatten Yoruma, İktidardan Diyaloga Felsefi Bir Serüven, Bursa: MKM Yayıncılık, 2011. A. Kadir ÇÜÇEN, Heidegger’de Varlık ve Zaman, Asa Kitabevi, Bursa, 2005. Işık Eren, 20. yy’da Felsefe: Karşı Çıkışlar ve Yeni Arayışlar, Asa Kitabevi, Bursa, 2005. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 30 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 20 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 50 |
Toplam | 3 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 50 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 7 | 2 | 14 |
Ödevler | 1 | 16 | 16 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 14 | 14 |
Diğer | 2 | 2 | 4 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 14 | 14 |
Toplam İş Yükü | 90 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 3 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |