Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
MARKA YÖNETİMİ
1 Dersin Adı: MARKA YÖNETİMİ
2 Dersin Kodu: IIS3204
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 3
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 6
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Dr. Ögr. Üyesi FİLİZ EREN BÖLÜKTEPE
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Yrd. Doç. Dr. F.Eren BÖLÜKTEPE
İnegöl İşletme Fakültesi
İşletme Bölümü
224 294 26 95
eboluktepe@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Marka yönetimi dersinin amacı, öğrencilere marka kavramı ve marka yönetimi hakkında genel bir anlayışın kazandırılmasıdır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Markanın tüketiciler ve firmalar açısından önemini kavrayabilir.;
2 Markaya ilişkin temel kavramlar hakkında yorum yapabilir.;
3 Güçlü bir markanın zaman içinde nasıl yaratıldığı hakkında yorum yapabilir ;
4 Marka yönetim sürecinin temel aşamalarını analiz edebilir.;
5 İşletmenin strateji ve amaçlarına göre sürdürülebilir marka stratejileri tasarlayabilir.;
6 Marka yönetimini hakkında eleştirel analiz becerilerini kazanabilir. ;
7 Marka yönetiminin etik ve yasal boyutlarını açıklayabilir.;
8 Marka yönetimi ile ilgili bazı problem alanlarını tanımlayabilir.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Marka yönetimine giriş: marka kavramı ve markanın tarihsel gelişim süreci
2 Markanın tüketici ve işletmeler açısından önemi, marka çeşitleri
3 Markaya ilişkin temel kavramlar: marka çağrışımları, marka farkındalığı, marka imajı,
4 Markaya ilişkin temel kavramlar: marka kişiliği, marka eşitliği
5 Marka yönetim sürecine genel bir bakış: marka yönetimin sürecinin aşamaları, marka liderliği, marka yöneticilerinin görev ve sorumlulukları
6 Müşteri temelli marka eşitliği: marka eşitliğinin kaynakları, güçlü marka oluşturmanın aşamaları, müşteri değerinin oluşturulması
7 Marka konumlandırma : marka konumlandırmayı etkileyen etkenler,
8 Marka konumlandırma örnekleri
9 Marka eşitliği oluşturmak için marka elementlerinin seçimi: marka elementleri seçim kriterleri
10 Marka eşitliği ve bütünleşik pazarlama iletişimi: pazarlama iletişimi seçenekleri, bütünleşik pazarlama iletişim programlarının geliştirilmesi,
11 Marka eşitliği ölçüm sistemlerinin geliştirilmesi: Kalitatif ve kantitatif araştırma teknikleri
12 Marka stratejilerinin tasarımı ve uygulanması: marka mimarisi, marka hiyerarşisi, bir marka stratejisinin tasarımı
13 Marka yönetiminde etik ve yasal konular: marka yönetiminin etik boyutu ile ilgili örnek olay çalışmaları
14 Marka yönetiminde karşılaşılan sorunlar, başarılı marka örnekleri
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Akat, Ömer, Taşkın, Çağatan, Marka ve Marka Stratejileri, Aktüel Yayınları, 2008.
Çavuşoğlu, Bora, Marka Yönetimi ve Pazarlama Stratejileri, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2011
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 20 20
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 30 30
Toplam İş Yükü 120
Toplam İş Yükü / 30 saat 4
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 5 4 1 1 2 1 1 1 1 1 2 5
OK2 4 4 1 1 4 2 1 1 4 1 1 4
OK3 4 4 1 1 1 1 4 1 1 4 1 4
OK4 5 4 4 1 1 1 1 1 2 1 1 5
OK5 4 1 1 1 4 1 2 5 1 1 5 1
OK6 2 2 1 4 1 4 2 1 4 1 1 4
OK7 1 4 1 1 1 1 1 1 1 1 5 4
OK8 4 1 4 4 4 5 4 4 5 4 1 5
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr