1 |
Dersin Adı: |
MARKA YÖNETİMİ |
2 |
Dersin Kodu: |
IIS3204 |
3 |
Dersin Türü: |
Seçmeli |
4 |
Dersin Seviyesi: |
Lisans |
5 |
Dersin Verildiği Yıl: |
3 |
6 |
Dersin Verildiği Yarıyıl: |
6 |
7 |
Dersin AKTS Kredisi: |
4 |
8 |
Teorik Ders Saati (saat/hafta): |
3 |
9 |
Uygulama Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
10 |
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
11 |
Dersin Önkoşulu |
Yok |
12 |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
13 |
Dersin Dili: |
Türkçe |
14 |
Dersin Veriliş Şekli |
Yüz yüze |
15 |
Dersin Koordinatörü: |
Dr. Ögr. Üyesi FİLİZ EREN BÖLÜKTEPE |
16 |
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
|
17 |
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Yrd. Doç. Dr. F.Eren BÖLÜKTEPE İnegöl İşletme Fakültesi İşletme Bölümü 224 294 26 95 eboluktepe@uludag.edu.tr |
18 |
Dersin Web Adresi: |
|
19 |
Dersin Amacı |
Marka yönetimi dersinin amacı, öğrencilere marka kavramı ve marka yönetimi hakkında genel bir anlayışın kazandırılmasıdır. |
20 |
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
|
Hafta |
Teori |
Uygulama |
1 |
Marka yönetimine giriş: marka kavramı ve markanın tarihsel gelişim süreci |
|
2 |
Markanın tüketici ve işletmeler açısından önemi, marka çeşitleri |
|
3 |
Markaya ilişkin temel kavramlar: marka çağrışımları, marka farkındalığı, marka imajı, |
|
4 |
Markaya ilişkin temel kavramlar: marka kişiliği, marka eşitliği |
|
5 |
Marka yönetim sürecine genel bir bakış: marka yönetimin sürecinin aşamaları, marka liderliği, marka yöneticilerinin görev ve sorumlulukları |
|
6 |
Müşteri temelli marka eşitliği: marka eşitliğinin
kaynakları, güçlü marka oluşturmanın aşamaları, müşteri değerinin oluşturulması
|
|
7 |
Marka konumlandırma : marka konumlandırmayı etkileyen etkenler, |
|
8 |
Marka konumlandırma örnekleri |
|
9 |
Marka eşitliği oluşturmak için marka elementlerinin seçimi: marka elementleri seçim kriterleri |
|
10 |
Marka eşitliği ve bütünleşik pazarlama iletişimi: pazarlama iletişimi seçenekleri, bütünleşik pazarlama iletişim programlarının geliştirilmesi, |
|
11 |
Marka eşitliği ölçüm sistemlerinin geliştirilmesi: Kalitatif ve kantitatif araştırma teknikleri |
|
12 |
Marka stratejilerinin tasarımı ve uygulanması: marka mimarisi, marka hiyerarşisi, bir marka stratejisinin tasarımı |
|
13 |
Marka yönetiminde etik ve yasal konular: marka yönetiminin etik boyutu ile ilgili örnek olay çalışmaları |
|
14 |
Marka yönetiminde karşılaşılan sorunlar, başarılı marka örnekleri |
|