Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
BİNA BİLGİSİ I
1 Dersin Adı: BİNA BİLGİSİ I
2 Dersin Kodu: MIM1003
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 1
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 2
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu -
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. TÜLİN VURAL ARSLAN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Yrd. Doç. Dr. Tülin VURAL ARSLAN
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Yrd. Doç. Dr. Tülin VURAL ARSLAN
tulinv@yahoo.com, tvural@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bina Bilgisi 1 dersinin amacı, mimarlık eğitiminin ilk yılında mimarlık ile ilgili temel bilgilerin verilmesidir. Bu temel bilgilerin verilmesiyle birlikte öğrencinin tasarım süreci gibi zor bir süreci sistematize etmeyi öğrenmesi; tasarım gibi soyut bir kavramı farklı açılardan algılamasının sağlanması hedeflenmektedir.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Öğrencilerin araştırma yeteneklerini geliştirerek, eleştirel düşünme kapasitesine sahip olmaları ;
2 Mimarlık ile ilgili olarak Batı, Batı dışı mimarlık, Ulusal ve yerel mimarlıkla ilgili farklılılar ve benzerlikler konusunda bilgi sahibi olmak ;
3 Eleştirel düşüncelerini ve ders kapsamında yaptıkları örnek araştırmalarını konuşma ve yazma ile etkin bir şekilde ifade edebilmeleri ;
4 Konut birimleri dışında (merdivenler, asansörler) ve içinde (ıslak hacimler, dolaşım mekanları) yer alan servis hacimlerini çözme becerisi;
5 Geniş kapsamlı tasarım yapma becerisine sahip olmak ;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Mimar ve mimarlığın tanımı, mimarlığın tarihsel gelişimi,mimarlık eğitimi Mimari örnekler üzerindenkanonik tasarıma temel oluşturan soyut düzenleme prensiplerinin irdenmesi
2 Günümüzde mimarlık hizmetlerinin kapsamı, Türkiye’de mimarların çalışma alanları ve sorunları Öğrenci sunumları: Mimari örnekler üzerindenkanonik tasarıma temel oluşturan soyut düzenleme prensiplerinin irdenmesi
3 Mimarlıkta planlama sürecinin değerlendirilmesi Mimarlıkta Tasarlama evresi (Bilgi toplama, analiz, sentez,değerlendirme) Uygulama konusu: öğrencilerin kendi çalışma odalarının çizilmesi
4 Pragmatik, ikonik, analojik, kanonik tasarım Öğrenci çalışmaları Sunum
5 Kanonik tasarım yaparken kullanılan düzenleme prensipleri Uygulama konusu: Farklı mimari örnekler üzerinden ders kapsamında anlatılan formsal ilişkilerin irdelenmesi
6 Öğrenci sunumları:
7 Mimari Formun Temel Elemanları (nokta, çizgi, düzlem, hacim); Mimarlıkta Lineer, Düzlemsel, Hacimsel Elemanlar
8 Mimari Formun Görsel Nitelikleri: Temel Biçimler (Daire, Üçgen, Kare); Alışılmış Üç Boyutlular; Aykırı Formlar; Formun Değişimi; Formun ve Yüzeyin Oluşturulması
9 Ders tekrarı ve Ara Sınav
10 Mimari Form ve Mekan: Mekanı Yatay ve Düşey Elemanlarla Belirlenmesi
11 Eylemler ve eylem alanları, insan, ölçü, biçim arasındaki ilişkiler; İnsan boyutları; İnsan gereksinimleri
12 Öğrenci çalışmaları Sunum
13 Mekanın deneyimlenmesi: Binaya yaklaşım, giriş, mekansal hiyerarşi,mekanlar arası ilişkiler, mekanları birbirine bağlayan düşey ve yatay dolaşım elemanları:
14 Mimari Form ve Mekan Organizasyonu: Mekanda Açılmalar; Düzlemlerde Açılmalar; merkezi, lineer, radyal, gruplanmış, gridal anlayışlarla oluşturulmuş organizasyonlar
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: ARCAN, Enis F. ve EVCİ, Fikret, Mimari Tasarıma Yaklaşım, İstanbul: İki K Yayınevi, 1992.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 30
Kısa Sınav 0 0
Ödev 2 20
Yıl sonu Sınavı 1 50
Toplam 4 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 50
Finalin BAşarıya Oranı 50
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 1 14
Uygulamalı Dersler 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 2 15 30
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 10 10
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 10 10
Toplam İş Yükü 120
Toplam İş Yükü / 30 saat 4
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11
OK1 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 4 0 0 0 0 5 0 0 0 0
OK3 5 0 5 0 0 0 0 5 0 0 0
OK4 0 0 0 5 0 0 0 0 0 0 0
OK5 0 0 0 0 5 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr