1 |
Dersin Adı: |
BİNA BİLGİSİ I |
2 |
Dersin Kodu: |
MIM1003 |
3 |
Dersin Türü: |
Zorunlu |
4 |
Dersin Seviyesi: |
Lisans |
5 |
Dersin Verildiği Yıl: |
1 |
6 |
Dersin Verildiği Yarıyıl: |
1 |
7 |
Dersin AKTS Kredisi: |
4 |
8 |
Teorik Ders Saati (saat/hafta): |
1 |
9 |
Uygulama Ders Saati (saat/hafta): |
2 |
10 |
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
11 |
Dersin Önkoşulu |
- |
12 |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
13 |
Dersin Dili: |
Türkçe |
14 |
Dersin Veriliş Şekli |
Yüz yüze |
15 |
Dersin Koordinatörü: |
Prof. Dr. TÜLİN VURAL ARSLAN |
16 |
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
Yrd. Doç. Dr. Tülin VURAL ARSLAN |
17 |
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Yrd. Doç. Dr. Tülin VURAL ARSLAN tulinv@yahoo.com, tvural@uludag.edu.tr |
18 |
Dersin Web Adresi: |
|
19 |
Dersin Amacı |
Bina Bilgisi 1 dersinin amacı, mimarlık eğitiminin ilk yılında mimarlık ile ilgili temel bilgilerin verilmesidir. Bu temel bilgilerin verilmesiyle birlikte öğrencinin tasarım süreci gibi zor bir süreci sistematize etmeyi öğrenmesi; tasarım gibi soyut bir kavramı farklı açılardan algılamasının sağlanması hedeflenmektedir. |
20 |
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
|
Hafta |
Teori |
Uygulama |
1 |
Mimar ve mimarlığın tanımı, mimarlığın tarihsel gelişimi,mimarlık eğitimi
|
Mimari örnekler üzerindenkanonik tasarıma temel oluşturan soyut düzenleme prensiplerinin irdenmesi |
2 |
Günümüzde mimarlık hizmetlerinin kapsamı, Türkiye’de mimarların çalışma alanları ve sorunları |
Öğrenci sunumları: Mimari örnekler üzerindenkanonik tasarıma temel oluşturan soyut düzenleme prensiplerinin irdenmesi |
3 |
Mimarlıkta planlama sürecinin değerlendirilmesi
Mimarlıkta Tasarlama evresi (Bilgi toplama, analiz, sentez,değerlendirme) |
Uygulama konusu: öğrencilerin kendi çalışma odalarının çizilmesi |
4 |
Pragmatik, ikonik, analojik, kanonik tasarım |
Öğrenci çalışmaları Sunum |
5 |
Kanonik tasarım yaparken kullanılan düzenleme prensipleri |
Uygulama konusu:
Farklı mimari örnekler üzerinden ders kapsamında anlatılan formsal ilişkilerin irdelenmesi |
6 |
Öğrenci sunumları:
|
|
7 |
Mimari Formun Temel Elemanları (nokta, çizgi, düzlem, hacim); Mimarlıkta Lineer, Düzlemsel, Hacimsel Elemanlar |
|
8 |
Mimari Formun Görsel Nitelikleri: Temel Biçimler (Daire, Üçgen, Kare); Alışılmış Üç Boyutlular; Aykırı Formlar; Formun Değişimi; Formun ve Yüzeyin Oluşturulması |
|
9 |
Ders tekrarı ve Ara Sınav |
|
10 |
Mimari Form ve Mekan: Mekanı Yatay ve Düşey Elemanlarla Belirlenmesi |
|
11 |
Eylemler ve eylem alanları, insan, ölçü, biçim arasındaki ilişkiler; İnsan boyutları; İnsan gereksinimleri |
|
12 |
Öğrenci çalışmaları Sunum |
|
13 |
Mekanın deneyimlenmesi: Binaya yaklaşım, giriş, mekansal hiyerarşi,mekanlar arası ilişkiler, mekanları birbirine bağlayan düşey ve yatay dolaşım elemanları: |
|
14 |
Mimari Form ve Mekan Organizasyonu: Mekanda Açılmalar; Düzlemlerde Açılmalar; merkezi, lineer, radyal, gruplanmış, gridal anlayışlarla oluşturulmuş organizasyonlar |
|