Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
PSİKOPATOLOJİ
1 Dersin Adı: PSİKOPATOLOJİ
2 Dersin Kodu: PSİ3002
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 3
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 6
7 Dersin AKTS Kredisi: 6
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. Dr. BANU DİKEÇ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Öğr.Gör. Banu Elmastaş Dikeç
banudikec@uludag.edu.tr
Tel:02242941875
Uludağ Üniversitesi,Fen- Edebiyat Fakültesi, Psikoloji Bölümü,16059
Görükle Kampüsü / Bursa, Türkiye
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilerin DSM-IV-TR sınıflandırma sisteminde yer alan ve yetişkin bireylerde görülen pek çok psikolojik bozukluğun değişik kuramsal yaklaşımlara göre oluşma nedenleri, gidişatları ve belirtileri hakkında geniş bilgi edinmelerini sağlamaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Anormal davranış ölçütlerine göre anormal davranışları tanıyabilme;
2 Psikolojik sıkıntıları olan bireylerin değişik duygulanımlarını kavrayabilme ;
3 Anormal davranışların tarihçesini listeleyebilme;
4 Farklı tanı sistemlerini karşılaştırabilme;
5 Değişik psikopatolojileri hatırlayabilme;
6 Değişik psikopatolojilerin alt kategorilerini listeleyebilme;
7 Değişik psikopatolojik bozuklukları birbirinden ayırt edebilme;
8 Tanı sistemindeki ayrımlara göre her bir bozukluğun sosyodemografik ve kültürel özelliklerini hatırlayabilme;
9 Anormal davranışları etik ilkeler temelinde yorumlayabilme;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Dersin tanıtılması: Kapsamı, zorunlulukları
2 Akıl hastalarının gözünden yaşadıkları sıkıntılar Okuma (C kitabı Bölüm 1 sf: 58-76)
3 Akıl sağlığı yerinde olan bireyleri psikolojik sıkıntıları olan bireylerden ayırabilme Okuma (Rosenhan, 1979)
4 Anormallik kriterleri ve psikopatolojinin tarihçesi Okuma (A, Bölüm 1 sf: 3-23)
5 Psikopatolojide ve terapide günümüzde geçerli paradigmalar Okuma (A, Bölüm 2 sf: 24-55)
6 Sınıflandırma ve tanı Okuma (A, Bölüm 3 sf: 56-72)
7 Kaygı bozuklukları Okuma (A, Bölüm 6 sf: 127-159; B, Vaka 1 ve 3)
8 Somatoform ve disosiyatif bozukluklar Okuma (A, Bölüm 7 sf: 160-183; B, Vaka 5)
9 Yeme bozuklukları Okuma (A, Bölüm 9 sf: 213-233; B, Vaka 16)
10 Duygudurum bozuklukları Okuma (A, Bölüm 10 sf: 234-271; B, Vaka 6)
11 Şizofreni Okuma (A, Bölüm 11 sf: 272-302; B, Vaka 9 ve 10)
12 Kişilik bozuklukları Okuma (A, Bölüm 13 sf: 345-371; B, Vaka 18)
13 Cinsel işlev bozuklukları ve cinsel kimlik bozuklukları Okuma (A, Bölüm 14 sf: 372-421; B, Vaka 12 ve 14)
14 Psikopatolojide etik ilkeler Okuma (A, Bölüm 20 sf. 620-654)
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: A. Davison, C. G.,&Neale, J. M. (2004). Doç. Dr. İ. Dağ (Çev. Ed.), Anormal psikolojisi. Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yayınları, 7. Basım.
B. Oltmans, T. F.,Neale, J. M., &Davison, G. C. (2003). Doç. Dr. İ. Dağ (Çev. Ed.), Anormal davranışlar psikolojisinde vak’a çalışmaları, Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yayınları, 1. Basım.
C. Kaplan, B. (1992). Bengi Güngör (çev.). Mutluluk Dünyası,Dehşet Dünyası. Manik-Depresif Psikozun Sınıflandırılması.Akıl Hastalarının İç Dünyası. Öteki yayın evi, 3.Basım.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 2 30
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 10
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 4 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 8,5 119
Ödevler 1 14 14
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 2 1,5 3
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 2 2
Toplam İş Yükü 183
Toplam İş Yükü / 30 saat 6
Dersin AKTS Kredisi 6
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 5 0 0 0 0 0 0 0 3 0 0 0
OK2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 5 0
OK3 5 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 5 0 0 0 0 0 0 3 0 0 3
OK5 0 4 0 0 0 4 0 0 0 2 2 0
OK6 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0 2 0
OK7 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0 2 2
OK8 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0 5 0
OK9 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 5
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr