1 | Dersin Adı: | YENİ TÜRK EDEBİYATI KAYNAKLARI |
2 | Dersin Kodu: | TDE 2056 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 2 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 4 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ALEV SINAR UĞURLU |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Öğretim Görevlisi Ayşe Energin |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: | alevsinar@uludag.edu.tr |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Yeni Türk edebiyatı kaynaklarını öğretmek. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Edebiyatın bilimsel metotlarla incelenmesi | |
2 | Sözlükler ve sözlük kullanımı | |
3 | Dergiler | |
4 | Antolojiler | |
5 | Tarihler | |
6 | Biyografiler | |
7 | Ara sınav Ders tekrarı | |
8 | Başvuru kitapları Anı Kitapları | |
9 | Mektuplar | |
10 | Günlükler | |
11 | Röportajlar | |
12 | Örnek araştırma konularında derste işlenen kaynakların kullanılması | |
13 | Örnek araştırma konularında derste işlenen kaynakların kullanılması | |
14 | Örnek araştırma konularında derste işlenen kaynakların kullanılması |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Ahmet Hamdi Tanpınar, 19.Asır Türk Edebiyatı Tarihi, Çağlayan Kitabevi, İstanbul,1982. Mehmet Kaplan, Türk Edebiyatı Üzerine Araştırmalar, Dergah Yayınevi, İstanbul, 1980. İnci Enginün, Cumhuriyet Dönemi Türk Edebiyatı, Dergâh Yayınları, İstanbul, 2006. İnci Enginün, Tanzimat’tan Cumhuriyete Yeni Türk Edebiyatı, Dergâh Yayınları, İstanbul, 2009. Nihat Sami Banarlı, Resimli Türk Edebiyatı Tarihi Türk Dili Dergisi, Mektup Özel Sayısı, S.274,Temmuz 1974. Şerif Aktaş, Türk Şiiri ve Antolojisi, Akçağ Yayınları, Ankara, 2008. Genç Kalemler Dergisi, TDK, Ankara, 1999. Kenan Akyüz, Modern Türk Edebiyatının Ana Çizgileri, İnkılap Kitabevi, İstanbul,1995. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 20 | 20 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 120 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |