Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
YENİ TÜRK EDEBİYATI KAYNAKLARI
1 Dersin Adı: YENİ TÜRK EDEBİYATI KAYNAKLARI
2 Dersin Kodu: TDE 2056
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 4
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ALEV SINAR UĞURLU
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Öğretim Görevlisi Ayşe Energin
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: alevsinar@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Yeni Türk edebiyatı kaynaklarını öğretmek.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Yeni Türk edebiyatına kaynaklarını öğrenme.;
2 Yeni Türk edebiyatı araştırmalarında faydalanılacak kaynakları tespit edebilme;
3 Edebiyattarihi,antoloji,sözlük,dergi,başvuru kitabı gibi kaynakları kullanabilme.;
4 Yeni Türk edebiyatı kaynaklarından doğru biçimde faydalanabilme;
5 Türk Edebiyatını bilimsel metotlarla inceleyebilme;
6 Türk edebiyatına ait sözlükleri tanıma ve kullanabilme;
7 Farklı türdeki dergileri tanıma ve kullanabilme;
8 Türk edebiyatı antolojilerini tanıma ve bu antolojilerden faydalanabilme;
9 Başvuru kitaplarını doğru biçimde kullanabilme;
10 Tarih türünü kavrama ve Türk Edebiyatı tarihlerinden yararlanabilme;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Edebiyatın bilimsel metotlarla incelenmesi
2 Sözlükler ve sözlük kullanımı
3 Dergiler
4 Antolojiler
5 Tarihler
6 Biyografiler
7 Ara sınav Ders tekrarı
8 Başvuru kitapları Anı Kitapları
9 Mektuplar
10 Günlükler
11 Röportajlar
12 Örnek araştırma konularında derste işlenen kaynakların kullanılması
13 Örnek araştırma konularında derste işlenen kaynakların kullanılması
14 Örnek araştırma konularında derste işlenen kaynakların kullanılması
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Ahmet Hamdi Tanpınar, 19.Asır Türk Edebiyatı Tarihi, Çağlayan Kitabevi, İstanbul,1982.
Mehmet Kaplan, Türk Edebiyatı Üzerine Araştırmalar, Dergah Yayınevi, İstanbul, 1980.
İnci Enginün, Cumhuriyet Dönemi Türk Edebiyatı, Dergâh Yayınları, İstanbul, 2006.
İnci Enginün, Tanzimat’tan Cumhuriyete Yeni Türk Edebiyatı, Dergâh Yayınları, İstanbul, 2009.
Nihat Sami Banarlı, Resimli Türk Edebiyatı Tarihi
Türk Dili Dergisi, Mektup Özel Sayısı, S.274,Temmuz 1974.
Şerif Aktaş, Türk Şiiri ve Antolojisi, Akçağ Yayınları, Ankara, 2008.
Genç Kalemler Dergisi, TDK, Ankara, 1999.
Kenan Akyüz, Modern Türk Edebiyatının Ana Çizgileri, İnkılap Kitabevi, İstanbul,1995.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 20 20
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 30 30
Toplam İş Yükü 120
Toplam İş Yükü / 30 saat 4
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10
OK1 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 5 5 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 5 5 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 5 5 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK6 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK7 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK8 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK9 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK10 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr