1 | Dersin Adı: | ZİHİN FELSEFESİ |
2 | Dersin Kodu: | FLS3083 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 3 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 5 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Doç.Dr. Metin BECERMEN |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Prof. Dr. A. Kadir ÇÜÇEN, Prof. Dr. Ahmet CEVİZCİ, Doç. Dr. Muhsin YILMAZ, |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
metinbecermen@yahoo.com; mbecermen@uludag.edu.tr, Uludağ Üniversitesi Felsefe Bölümü Fen-Edebiyat Fakültesi, 16059 Görükle, Bursa - Türkiye. Tel: +90 224 2941834 |
18 | Dersin Web Adresi: | http://felsefe.uludag.edu.tr/site/node/153 |
19 | Dersin Amacı | Zihnin felsefe tarihinde nasıl ele alındığı ve kavramsallaştırıldığı gösterilmeye çalışılacaktır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Zihin kavramına genel bir bakış | |
2 | Platon ve Aristoteles’te akıl ve ruh ilişkisi | |
3 | Ortaçağ’da ruh kavramının ele alınışı | |
4 | Descartes’ta doğuştan düşünceler görüşüne bakış | |
5 | Spinoza ve Leibniz’de zihnin algılanışı | |
6 | Locke’ta zihin kavramı | |
7 | Hume’da Zihin kavramı | |
8 | Ara sınav/Kısa bir değerlendirme | |
9 | Kant’ta zihin kavramı | |
10 | Hegel’de zihin kavramı | |
11 | Hegel’e devam | |
12 | Husserl’de zihin kavramı | |
13 | Ryle’da zihin anlayışı | |
14 | Değerlendirme |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Metin BECERMEN, Hakikatten Yoruma, İktidardan Diyaloga Felsefi Bir Serüven, MKM Yayıncılık, Bursa: 2011. J. SEARLE, Zihnin Yeniden Keşfi Zihin Felsefesi, Çev. Muhittin Macit, İstanbul: Litera Yayınları, 2004. G. RYLE, Zihin Kavramı, Çev. Sara Çelik, İstanbul: Doruk Yayınları, 2011. HEGEL, Tinin Görüngübilimi, Çev. Aziz Yardımlı, İstanbul: İdea Yayınevi, 2011. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 4 | 7 | 28 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 14 | 14 |
Diğer | 5 | 7 | 35 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 120 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |