Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
ZİHİN FELSEFESİ
1 Dersin Adı: ZİHİN FELSEFESİ
2 Dersin Kodu: FLS3083
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 3
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 5
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç.Dr. Metin BECERMEN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Prof. Dr. A. Kadir ÇÜÇEN, Prof. Dr. Ahmet CEVİZCİ, Doç. Dr. Muhsin YILMAZ,
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: metinbecermen@yahoo.com;
mbecermen@uludag.edu.tr,
Uludağ Üniversitesi Felsefe Bölümü Fen-Edebiyat Fakültesi, 16059 Görükle, Bursa - Türkiye.
Tel: +90 224 2941834
18 Dersin Web Adresi: http://felsefe.uludag.edu.tr/site/node/153
19 Dersin Amacı Zihnin felsefe tarihinde nasıl ele alındığı ve kavramsallaştırıldığı gösterilmeye çalışılacaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Felsefede kavramsallaştırmanın önemini gösterme;
2 Zihnin kavramlaştırılmasının önemini görme;
3 Kavramlarla dünya arasında bağ kurma ;
4 Metinlerle problemi anlama ;
5 Filozofların metinleriyle probleme bakma;
6 Metinler ile problem üzerine görüş ortaya koyma;
7 Günümüzü anlama ve günümüz problemlerine cevap arama;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Zihin kavramına genel bir bakış
2 Platon ve Aristoteles’te akıl ve ruh ilişkisi
3 Ortaçağ’da ruh kavramının ele alınışı
4 Descartes’ta doğuştan düşünceler görüşüne bakış
5 Spinoza ve Leibniz’de zihnin algılanışı
6 Locke’ta zihin kavramı
7 Hume’da Zihin kavramı
8 Ara sınav/Kısa bir değerlendirme
9 Kant’ta zihin kavramı
10 Hegel’de zihin kavramı
11 Hegel’e devam
12 Husserl’de zihin kavramı
13 Ryle’da zihin anlayışı
14 Değerlendirme
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Metin BECERMEN, Hakikatten Yoruma, İktidardan Diyaloga Felsefi Bir Serüven, MKM Yayıncılık, Bursa: 2011.
J. SEARLE, Zihnin Yeniden Keşfi Zihin Felsefesi, Çev. Muhittin Macit, İstanbul: Litera Yayınları, 2004.
G. RYLE, Zihin Kavramı, Çev. Sara Çelik, İstanbul: Doruk Yayınları, 2011.
HEGEL, Tinin Görüngübilimi, Çev. Aziz Yardımlı, İstanbul: İdea Yayınevi, 2011.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 4 7 28
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 14 14
Diğer 5 7 35
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 15 15
Toplam İş Yükü 120
Toplam İş Yükü / 30 saat 4
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 5 5 4 4 4 3 3 4 4 4 3 2
OK2 4 4 4 4 4 3 3 4 3 3 3 2
OK3 5 5 4 4 4 3 3 4 4 4 3 2
OK4 4 3 4 4 4 3 3 4 4 4 4 2
OK5 4 4 4 4 4 3 3 4 4 4 3 2
OK6 4 4 4 4 4 3 3 5 4 4 4 2
OK7 4 3 4 4 3 3 3 3 3 3 3 2
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr