Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
19. YÜZYILDA FELSEFE I
1 Dersin Adı: 19. YÜZYILDA FELSEFE I
2 Dersin Kodu: FLS3003
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 3
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 5
7 Dersin AKTS Kredisi: 5
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç.Dr. Metin BECERMEN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Prof. Dr. A. Kadir ÇÜÇEN, Doç Dr. Muhsin YILMAZ
Prof. Dr. A. Kadir ÇÜÇEN, Assoc. Prof. Dr. Muhsin YILMAZ
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: metinbecermen@yahoo.com;
mbecermen@uludag.edu.tr;
Uludağ Üniversitesi Felsefe Bölümü Fen-Edebiyat Fakültesi, 16059 Görükle, Bursa - Türkiye.
Tel: +90 224 2941834
18 Dersin Web Adresi: http://felsefe.uludag.edu.tr/site/node/153
19 Dersin Amacı 19. yüzyıl felsefesinin ilk dönem akımları ve filozoflarının düşünceleri üzerinde durulacaktır. Bu akım ve filozoflar şunlardır: Alman İdealizmi (Fichte, Schelling, Hegel), Comte, Kierkegaard, Schopenhauer, Feuerbach, Schleiermacher.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Filozofların düşüncelerindeki felsefi problemleri görme ve bu problemler üzerine düşünme;
2 Filozofların bilgi, varlık, varoluş, insan vs. sorununa bakışlarını belirleme;
3 Filozofların metinleriyle probleme bakma;
4 Metinler ile problemi anlama;
5 Metinler ile problemi çözümleme;
6 Metinler ile problem üzerine görüş ortaya koyma;
7 Dönemi anlama;
8 Dönemin ve günümüzün problemlerine cevap arama;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 19. yüzyıl öncesi bilgi, insan ve varlık problemine genel bakış
2 Alman İdealizmine giriş, Fichte
3 Fichte’nin düşüncelerini ele almaya devam ve Schelling’in düşüncelerine geçiş
4 Schelling’in düşüncelerini ele almaya devam ve Hegel’e başlangıç
5 Hegel’e Devam
6 Hegel’e Devam
7 Auguste Comte’un düşüncelerini ele alış
8 Ara sınav/Feuerbach’a başlangıç
9 Feuerbach’a devam
10 Kierkegaard’ın düşüncelerini ele almaya başlangıç
11 Kierkegaard’a devam
12 Schopenhauer’in düşüncelerini ele almaya başlangıç
13 Schopenhauer’e devam
14 Schleiermacher’in düşüncelerini ele alma ve değerlendirme
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Metin Becermen, Hakikatten Yoruma, İktidardan Diyaloga Felsefi Bir Serüven, MKM Yayıncılık, Bursa, 2011.
Macit Gökberk, Felsefe Tarihi, Remzi Kitabevi, İstanbul,
İoanna Kuçuradi, Schopenhauer ve İnsan, Türkiye Felsefe Kurumu, Ankara.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 5 12 60
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 15 15
Diğer 3 6 18
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 15 15
Toplam İş Yükü 150
Toplam İş Yükü / 30 saat 5
Dersin AKTS Kredisi 5
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 4 4 3 5 4 2 4 4 4 4 4 2
OK2 5 5 3 5 4 3 4 4 5 4 4 2
OK3 4 4 4 5 4 3 4 4 4 4 3 3
OK4 5 4 5 4 5 2 4 3 4 3 4 2
OK5 4 4 4 4 4 2 4 3 4 3 3 2
OK6 5 5 4 4 4 2 4 4 4 4 3 2
OK7 5 5 3 4 4 2 4 5 4 4 4 2
OK8 5 4 3 4 4 3 4 4 4 4 3 2
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr