1 | Dersin Adı: | SANAT TERAPİ |
2 | Dersin Kodu: | GSR3116 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 3 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 6 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | - |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. Gülser AKTAN |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
gaktan@hotmail.com Uludağ Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Resim Bölümü, Görükle Kampüsü / BURSA |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Bu ders, sanat terapi alanındaki temel öğelere, teorik destek konular ile tarihi köklerini ve alana giriş niteliğindeki tanımlama ve kavramları öğrencilere tanıtır. Bu ders sanat terapistinin ne yapacağını, nerede çalışacağını, davranışların sanat eserine nasıl yansıtılacağı ve psikolojik değişimleri, çeşitli psikolojik yaklaşım kavramlarıyla açıklamaya çalışır. Öğrenciler sanat terapi müdahalelerini ilk elden deneyim kazanacaklardır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Derse Giriş; ders programını inceleme | |
2 | Sanat Terapi Nedir? | |
3 | Sanat Terapinin Tarihi | |
4 | Sanat Terapinin Tarihi | |
5 | Sanat Terapi Nasıl İşler? | |
6 | Terapi olarak Yaratıcılık ve Sanat | |
7 | Ders tekrarı ve Ara sınav | |
8 | Sanat Terapistlerinin Hizmetleri | |
9 | Sanat Terapiyi Gruplara Uygulama | |
10 | Sanat Terapide Teorik Yaklaşımlar | |
11 | Sanat Terapide Teorik Yaklaşımlar | |
12 | Sanat Değerlendirmeleri | |
13 | Sanat Terapi Teknikleri | |
14 | Sanat Terapi Teknikleri |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Rubin, J.A. (1999). Art Therapy: An Introduction. New York: Brunner/Mazel. Malchiodi, C.A. (1998). The Art Therapy Sourcebook. Los Angeles: Lowell House. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 10 | 5 | 50 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 5 | 5 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 7 | 7 |
Toplam İş Yükü | 95 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 3 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |