1 | Dersin Adı: | KORUMA MEVZUAT ve İMAR KANUNU |
2 | Dersin Kodu: | MRES218 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Önlisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 2 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 4 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | - |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. MÜGE AKBULUT |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Öğr. Gör. Müge AKBULUT |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Uludağ Üniversitesi İznik Meslek Yüksekokulu Selçuk mah. Üyüvek mevkii Hastane Caddesi Tel: 0224- 757 61 63 Mail: mimarmugeyakisik@hotmail.com |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Kültürel mirası koruma ve bu değerlerin korunmasına ilişkin uygulama yaklaşımları, ilgili yasa ve yönetmelikler. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Dersin içeriği, ilgili kanun ve yönetmeliklerin gerekliliği, mesleki uygulamalarla ilişkisi | |
2 | Tarihi gelişim süreci içerisinde koruma, ülkemizde koruma, ilgili kurum ve kuruluşlar | |
3 | Kültürel mirasın kor. uymakla zorunlu olduğumuz uluslararası antlaşma ve tüzükler | |
4 | Ülkemizde koruma ile ilgili mevzuat | |
5 | Yasalar; 2863 “ Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kan.”, 2634 “Turizm Teş. Kan.” | |
6 | Yasalar; 2872 “ Çevre Kan.” , 2873 “ Milli Parklar Kan.” | |
7 | Yasalar; 2960 “ Boğaziçi Kan.” , 3194 “ İmar Kan.”, 3534 “ Avr. Mim. Mir. Kor. Söz…” | |
8 | Yasalar; 2960 “ Boğaziçi Kan.” , 3194 “ İmar Kan.”, 3534 “ Avr. Mim. Mir. Kor. Söz…” | |
9 | Yasalar; 3621 “ Kıyı Kan.”, 354 “ Kül. Bak. Teş. Ve g.”, 383, 389 | |
10 | Yönetmelikler; Adı geçen kanunların ilgili yönetmelikleri | |
11 | Yönergeler; Koruma Kurulları, Koruma İmar planları | |
12 | İmar planlarında kullanılan terimler | |
13 | Nazım imar planı, Uygulama imar planı, Mevzii imar pl., çevre düzeni | |
14 | Mevzuat ve İmar planlarının uygulamadaki yerlerine yönelik örnekler |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1. Kültür Bakanlığı, K.T.V.K. Genel Müdürlüğü, Kültür ve Tabiat Varlıkları Mevzuatı, Ankara, 1990. 2. Bayındırlık ve İskan Bakanlığı Teknik Araştırma ve Uygulama Genel Müdürlüğü, 3194 Sayılı İmar Kanunu ve Yönetmelikleri, Ankara, 2005 3. Kültür Bakanlığı, K.T.V.K. Genel Müdürlüğü, Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kurultayı, Ankara, 1990 4. Kültür Bakanlığı, K.T.V.K. Genel Müdürlüğü, Türkiyede Tarihi Kent Dokularının Korunması ve Geleceğe Taşınması Sempozyumu, Ankara, 2002 5. Anıtların ve Sitlerin Korunması ve Restorasyonu İçin Uluslar arası Tüzük, “Venedik Tüzüğü”, İtalya, 1964 6. Zeren, N., “Koruma Amaçlı İmar Planı Yapım ve Uygulama Sorunları”, İTÜ, Çevre ve Şehircilik Uygulama Araştırma Merkezi Projesi, No: 71/20, 1991 |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 25 |
Kısa Sınav | 1 | 25 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 50 |
Toplam | 3 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 50 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 0 | 2 | 28 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 1 | 1 |
Diğer | 2 | 2 | 4 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 90 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 3 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |