Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
YABAN HAYVANLARI ÜRETİMİ
1 Dersin Adı: YABAN HAYVANLARI ÜRETİMİ
2 Dersin Kodu: AYHZ204
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Önlisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 4
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 1
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 2
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. İSMET CEYHUN YILDIRIM
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: icy@uludag.edu.tr
Uludağ Üniversitesi
Büyükorhan Meslek Yüksekokulu,
Orhan Mah., Dr. İbrahim Öktem Cad.,
No: 28, 16990 Büyükorhan/Bursa
Telefon : +90 (224) 8412439
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Ülkemiz için önemli olan ve yaban hayatının sürekliliği konusunda çeşitli nedenlerle nesilleri azalan veya tamamen nesli tükenmek üzere olan hayvanların üretilmelerini esas alır. Bu bağlamda yaban hayvanlarının üretim gerekçeleri, işletme kapasiteleri ve teknoloji seçimi, Av kuşlarının yetiştirilmesi ve büyütülmesi, Av kuşlarının beslenmesi, hastalık yamyamlık ile kemirgen ve yırtıcıların kontrolü, Türkiye için önemli olan ve çeşitli nedenlerle miktarları azalan kuş ve memelilerin yetiştirilmeleri, üretimleri ile bunların asli ve tali ürünlerinden yararlanmak suretiyle sürekliliklerinin sağlanması.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Yaban hayvanları üretimi ile ilgili tanımlar ve konuyla ilgili terminolojiyi öğrenir.;
2 Yaban hayvanlarının üretilmesi konusunda yapılan çalışmalar hakkında bilgi sahibi olur.;
3 Yaban hayvanlarının üretilmesi çalışmalarının gerekliliği ile bu konuda yapılanları öğrenmiş olur.;
4 Nesilleri azalmış ya da yok olmak üzere olan kuş ve memelilerin tekrar eski durumlarına getirilmesi için nelerin yapılması gerektiğini bilir.;
5 Yaban hayvanlarının üretilmesindeki ihtiyaçları ve bunları etkileyen faktörleri öğrenir.;
6 Üretim çalışmalarında kuş ve memelilerin yetiştirilmesi, büyütülmesi, beslenmesi ile yamyamlık kontrolü ve kemirgen ile yırtıcı kontrolü konularında bilgi sahibi olur.;
7 Türkiye için önemli olan kuş ve memelilerin üretim, yetiştirme ve koruma çalışmaları konusunda kendisini yetiştirir.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Tanım ve kapsam, Yaban hayvanlarının üretim gerekçeleri, yaban hayvanları için kuruluş yerinin seçimi, İşletme kapasitesi ve teknoloji Arazi uygulaması
2 Av kuşlarının yetiştirilmesi ve büyütülmesinde kullanılan araç ve gereçler Arazi uygulaması
3 Av kuşlarının beslenmesi Arazi uygulaması
4 Av kuşlarında görülen hastalıklar Arazi uygulaması
5 Bıldırcın ve Turaç'ın yetiştiriciliği ve önemi Arazi uygulaması
6 Keklik yetiştiriciliği ve önemi Arazi uygulaması
7 Orman çulluğu Arazi uygulaması
8 Ders tekrarı ve ara sınav Ders tekrarı ve ara sınav
9 Sülün yetiştiriciliği ve ekonomik önemi Arazi uygulaması
10 Kelaynakların neslinin devamı ve ülkemiz için önemi Arazi uygulaması
11 Karacaların ekolojik istekleri ve Türkiye için önemi Arazi uygulaması
12 Yaban Keçisinin ekolojik istekleri ve Türkiye için önemleri Arazi uygulaması
13 Geyiklerin yetiştirilmesi ve ekonomik önemleri Arazi uygulaması
14 Yaban koyunu hakkında genel bilgiler Arazi uygulaması
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Küçükosmanoğlu, A., Yaban Hayvanları Üretimi Ders Notları
Wodard, A., Vohra, P., and Denton, V., 1993. Game Bird Breeders. Hancock House Publishers LTD., Canada, ISBN 0-88839-311-3
Kumbaşlı, M. 1998. İstanbul Belgrad Ormanı Av Üretme İstasyonunda Geyik (Cervus elaphus L.) Populasyonunun Düzenlenmesi. İ.Ü. Fen Bilimleri Enstitüsü, Orman Mühendisliği Anabilim Dalı, Orman Entomolojisi ve Koruma Anabilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, VII +69s.
Oğurlu, İ., Çatacık Koruma ? Üretme Sahasında Geyik (Cervus elaphus L.) Populassyon Ekolojisi Üzerine Araştırmalar. K.T.Ü. Fen Bilimleri Enstitüsü, Doktora Tezi, Trabzon, XII + 251 s.
Yıldız F., 1998. Türkiye?de Sülün Yetiştirilmesi, Korunması ve Problemleri. İ.Ü. Fen Bilimleri Enstitüsü, Orman Mühendisliği Anabilimdalı, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul, 56s
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 1 14
Uygulamalı Dersler 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 14 14
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 7 7
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 14 14
Toplam İş Yükü 119
Toplam İş Yükü / 30 saat 3,97
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10
OK1 4 0 0 0 0 5 0 4 0 0
OK2 4 0 0 0 0 5 0 4 0 0
OK3 4 0 0 0 0 5 0 4 0 0
OK4 4 0 0 0 0 5 0 4 0 0
OK5 4 0 0 0 0 5 0 4 0 0
OK6 4 0 0 0 0 5 0 4 0 0
OK7 4 0 0 0 0 5 0 4 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr