mtayar@uludag.edu.tr, 2941331, Uludağ Üniv. Veteriner Fakültesi
18
Dersin Web Adresi:
19
Dersin Amacı
Gıda Güvenliği kavramını bilen, işletmelerde İSO22000 sistemini kurabilecek, diğer gıda güvenliği sistemleri hakkında bilgi sahibi olan öğrenciler yetiştirmek
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
Kalite kavramını öğrenir.;
2
gıda güvenliği kurallarını uygulayacak ve uyarlayacak seviyede bilgi sahibi olur
;
3
Risk analizi yapabilir
;
4
kalite yönetim sistemleri hakkında bilgi sahibi olur;
5
ISO 22000 kalite yönetim sistemini bilir.;
6
Farklı gıda güvenliği kalite sistemleri hakkında bilgi sahibi olur;
7
Gıda güvenliği ile ilgili yasal düzenlemeler hakkında yorum yapabilecek bilgiye sahip olur.;
22
Dersin İçeriği
Hafta
Teori
Uygulama
1
Kalite kavramını öğrenir.
2
gıda güvenliği kurallarını uygulayacak ve uyarlayacak seviyede bilgi sahibi olur
3
Risk analizi yapabilir
4
kalite yönetim sistemleri hakkında bilgi sahibi olur
5
ISO 22000 kalite yönetim sistemini bilir.
6
Farklı gıda güvenliği kalite sistemleri hakkında bilgi sahibi olur
7
Gıda güvenliği ile ilgili yasal düzenlemeler hakkında yorum yapabilecek bilgiye sahip olur.
8
9
10
11
12
13
14
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
• Türk Standartları Enstitüsü (2006). Gıda Güvenliği Yönetim Sistemleri- Gıda Zincirindeki Tüm Kuruluşlar İçin Şartlar. TS EN ISO 22000. Ankara. • Türk Standartları Enstitüsü (2006). Gıda Güvenliği Yönetim Sistemleri- Gıda Zincirindeki Tüm Kuruluşlar İçin Şartlar.Eğitim Notu. TS EN ISO 22000. Ankara. • ANON, “ Guidebook for the preparation of HACCP plans”, USDA , Food Safety and Inspection Service, 1997) MAHMUTOĞLU,T. Gıda Endüstrisinde “Güvenli Gıda Üretmek”. ODTÜ Yayıncılık, Ankara, 2007. • TOPAL Ş. Gıda Güvenliği ve Kalite Yönetim Sistemleri TÜBİTAK, Kocaeli, 1996. • Karaali, A. (2003). Gıda İşletmelerinde HACCP Uygulamaları ve Denetim.T.C. Sağlık Bakanlığı. Ankara.
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
1
20
Kısa Sınav
1
10
Ödev
0
0
Yıl sonu Sınavı
1
70
Toplam
3
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
30
Finalin BAşarıya Oranı
70
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
1
14
Uygulamalı Dersler
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
3
16
48
Ödevler
0
0
0
Projeler
0
0
0
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
1
5
5
Diğer
1
1
1
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
22
22
Toplam İş Yükü
90
Toplam İş Yükü / 30 saat
3
Dersin AKTS Kredisi
3
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU