Ders Öğretim Planı
FİNANSAL RAPORLAMA ve ANALİZİ
1 |
Dersin Adı: |
FİNANSAL RAPORLAMA ve ANALİZİ |
2 |
Dersin Kodu: |
ISL5301 |
3 |
Dersin Türü: |
Zorunlu |
4 |
Dersin Seviyesi: |
Yüksek Lisans |
5 |
Dersin Verildiği Yıl: |
1 |
6 |
Dersin Verildiği Yarıyıl: |
1 |
7 |
Dersin AKTS Kredisi: |
6 |
8 |
Teorik Ders Saati (saat/hafta): |
3 |
9 |
Uygulama Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
10 |
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
11 |
Dersin Önkoşulu |
Yok |
12 |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
13 |
Dersin Dili: |
Türkçe |
14 |
Dersin Veriliş Şekli |
Yüz yüze |
15 |
Dersin Koordinatörü: |
Prof. Dr. Lale Karabıyık |
16 |
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
Doç. Dr. Ali Ildır |
17 |
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
lale@uludag.edu.tr 0 224 294 11 56 Uludağ Üniversitesi İİBF. İşletme Bölümü |
18 |
Dersin Web Adresi: |
|
19 |
Dersin Amacı |
İşletmelerin mali açıdan analiz edilmesinde yararlanılan temel tekniklerin öğretilmesi ve öğrencilerin analiz yeteneklerinin geliştirilmesi |
20 |
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
|
21 |
Ders Öğrenme Kazanımları |
1 |
İşletmenin temel mali tablolarının tam olarak anlaşılması;
|
2 |
Mali tabloları etkileyen faktörlerin anlaşılarak mali tabloların yorumlanması;
|
3 |
Mali analizde kullanılan tekniklerin öğrenilmesi;
|
4 |
İşletmeye ait mali tablo bilgileri arasında anlamlı ilişkilerin kurulabilmesi;
|
5 |
Yapılan analizlere dayanarak hesapların yorumlanması ve anlamlı sonuçlar çıkartılması;
|
6 |
Ek mali tabloların temel özellik ve ilkelerinin öğrenilmesi;
|
|
Hafta |
Teori |
Uygulama |
1 |
Temel Mali Tabloların Açıklanması |
|
2 |
Ek Mali Tablolar: Kar Dağıtım Tablosu, Satışların Maliyeti Tablosu |
|
3 |
Ek Mali Tablolar: Fon Akım Tablosu, Nakit Akım Tablosu Net İşletme Sermayesi Değişim ve Kaynak-Kullanım Tabloları |
|
4 |
Temel ve Ek Mali Tabloları Kullanarak İşletmelerin Finansal Durumunun Yorumlanması |
|
5 |
Ek Mali Tablolarla ilgili örnek çalışma |
|
6 |
Mali Analizin Amacı ve Türleri |
|
7 |
Mali Analiz Tekniklerine Giriş |
|
8 |
Karşılaştırmalı Mali Tablo Analizi |
|
9 |
Eğilim Yüzdeleri (Trend) Analizi |
|
10 |
Dikey Yüzde Analizi |
|
11 |
Oran Analizi: Likidite Oranları, Mali Yapı Oranları |
|
12 |
Oran Analizi: Verimlilik, Karlılık Ve Borsa Performans Oranları, |
|
13 |
Mali Analiz Tekniklerini Kullanarak İşletmenin Finansal Durumunun Yorumlanması |
|
14 |
Mali Analiz Eklerinin İncelenmesi |
|
23 |
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
ÇABUK Adem – LAZOL İbrahim, Mali Tablolar Analizi, Ekin Yayınevi, Bursa, 2011. GÜCENME GENÇOĞLU Ümit, Mali Tablolar Analizi, Aktüel Yayınları, Bursa, 2005. LAZOL İbrahim, Mali Analiz Uygulamaları, Ekin Yayınevi, Bursa, 2010. |
24 |
Değerlendirme |
|
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SAYISI |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
1 |
40 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
Yıl sonu Sınavı |
1 |
60 |
Toplam |
2 |
100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı |
40 |
Finalin BAşarıya Oranı |
60 |
Toplam |
100 |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları |
|
Açıklama |
|
25 |
|
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi [Saat] |
Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler |
14 |
3 |
42 |
Uygulamalı Dersler |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
5 |
70 |
Ödevler |
0 |
0 |
0 |
Projeler |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışmaları |
0 |
0 |
0 |
Arasınavlar |
1 |
30 |
30 |
Diğer |
0 |
0 |
0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları |
1 |
35 |
35 |
Toplam İş Yükü |
|
|
177 |
Toplam İş Yükü / 30 saat |
|
|
5,9 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
6 |
26 |
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU |
|
PY1
|
PY2
|
PY3
|
PY4
|
PY5
|
PY6
|
PY7
|
PY8
|
PY9
|
PY10
|
PY11
|
PY12
|
OK1
|
0
|
0
|
0
|
4
|
0
|
5
|
4
|
0
|
0
|
2
|
0
|
0
|
OK2
|
0
|
0
|
0
|
4
|
0
|
5
|
5
|
0
|
0
|
2
|
0
|
0
|
OK3
|
0
|
0
|
0
|
4
|
0
|
3
|
5
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
OK4
|
0
|
0
|
0
|
4
|
0
|
4
|
5
|
0
|
0
|
2
|
0
|
0
|
OK5
|
0
|
0
|
0
|
3
|
0
|
3
|
5
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
OK6
|
0
|
0
|
0
|
2
|
0
|
3
|
5
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları |
PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: |
1 Çok Düşük |
2 Düşük |
3 Orta |
4 Yüksek |
5 Çok Yüksek |