Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
KLASİK EDEBİYAT BİLGİ ve TEORİLERİ
1 Dersin Adı: KLASİK EDEBİYAT BİLGİ ve TEORİLERİ
2 Dersin Kodu: ITS5105
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Yüksek Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 5
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Bilal Kemikli
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: bkemikli@uludag.edu.tr
2431066 (60241) U.Ü. İlahiyat Fakültesi
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrenciyi Klasik edebiyatımızın oluşturduğu şiir diline aşina kılmak; edebi söz ve mana sanatlarını, klasik edebi metinler üzerinden öğrenciye göstermektir.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Klasik edebiyatın temel formlarını ve kavramlarını açıklayabilme;
2 Belagat ilminin konusunu ve sınırlarını fark edebilme;
3 Şiirsel söyleyişte sözdizimi ve anlam ilişkisini görebilme;
4 Anlamın ifade yollarını tespit edebilme;
5 Söz ve mana sanatlarını tanımlayabilme ;
6 Edebi metin içinde söz ve mana sanatlarını tefrik edebilme;
7 Teşbih ve teşbihe dayalı sanatları karşılaştırabilme;
8 Şiire ahenk zenginliği katan yönleri metin üzerinde uygulayabilme;
9 Manzumelerin vezin, nazım şekil ve türlerini gösterebilme;
10 Türk-İslam edebiyatının şiir birikimini inceleyebilme;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Kavramsal Çerçeve: Klasik edebiyatın temel kavramları
2 Belagat ilmi ve temel kaynaklar
3 Fesâhât: Kelimede söyleyiş güçlüğü ve söz dizimi
4 Meânî: İcaz ve haşiv
5 Beyân: Anlamın ifade yolları
6 Manzum metinlerde mecaz sanatının kullanımı
7 Manzum metinlerde istiâre (metafor) sanatı
8 Teşbih sanatının kullanımı
9 Kinaye sanatı ve uygulamalar
10 Şiirde musikiyi aramak: Vezin meselesi
11 İlm-i Aruz ve kavramlar
12 Türk edebiyatında en çok kullanılan vezinler
13 Hece vezni ve türler
14 Şiirde ritim: Kafiye, redif ve ses.
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1. M.Kaya Bilgegil, Edebiyat Bilgi ve Teorileri, İstanbul 1989.
2. M.A. Yekta Saraç, Klasik Edebiyat Bilgisi Belagat, İstanbul 2001
3. A. Cevdet Paşa, Belâgat-ı Osmâniyye, (Haz. T. Karabey-M. Atalay) Erzurum 1999.
4. Haluk İpekten vd., Eski Türk Edebiyatı: Nazım Şekilleri ve Aruz, İstanbul 2006.
5. Cem Dilçin, Türk Şiir Bilgisi, Ankara 2004.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 100
Toplam 1 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 0
Finalin BAşarıya Oranı 100
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 11 154
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 0 0
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 14 14
Toplam İş Yükü 210
Toplam İş Yükü / 30 saat 7
Dersin AKTS Kredisi 7
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 1 1 1 2 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 1 1 2 2 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 1 1 3 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 1 2 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 0 0 1 2 0 0 0 0 0 0 0 0
OK6 0 1 2 2 0 0 0 0 0 0 0 0
OK7 0 0 1 2 0 0 0 0 0 0 0 0
OK8 0 0 1 1 0 0 0 0 0 0 0 0
OK9 1 0 1 2 0 0 0 0 0 0 0 0
OK10 1 0 2 2 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr