Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
Grafik Sanatlar ve Uygulamaları
1 Dersin Adı: Grafik Sanatlar ve Uygulamaları
2 Dersin Kodu: RES5112
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Yüksek Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu -
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç.Dr. GONCA ERİM
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: -
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: goncae@uludag.edu.tr
+90 (224) 294 25 75
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Resim-İş Eğitimi Anabilim Dalı Görükle Kampüsü Görükle/Bursa TÜRKİYE
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu derste, öğrencilerin ülkemizde ve diğer ülkelerde grafik tasarım alanındaki gelişmeleri takip ederek, alana ait incelenen bilimsel yayınlar ile öğrencilerin yeni araştırmalar yapabilmeleri amaçlanmıştır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Grafik sanatların modern yaşamdaki önemini açıklayabilme;
2 Grafik iletişimde kullanılan elemanları günlük yaşam ile ilişkilendirebilme;
3 Grafik tasarım ilkelerini özgün tasarımlarında uygulayabilme;
4 Tasarım oluşturmada yaratıcı öneriler geliştirebilme;
5 Grafik tasarımın ülkemizdeki ve diğer ülkelerdeki tarihsel gelişimini açıklayabilme;
6 Grafik tasarımın tarihsel gelişimini etkileyen hareketlerin önemini açıklayabilme;
7 Araştırmalarında ve yaratım sürecinde teknolojiyi kullanabilme;
8 Grafik Tasarım ile ilgili bilimsel araştırmaları analiz edebilme;
9 Grafik Tasarım alanında günümüz teknolojisi olanaklarıyla bilimsel nitelikte sunum yapabilme;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Öğrencilere dersin içeriği, amacı ve hedef davranışları ile ilgili bilgilendirmenin yapılması. Grafik sanatların modern yaşamdaki önemi ve reklam uygulamalarında kullanımı üzerine tartışılması. Ödev 1- Grafik tasarımın tarihsel gelişimini inceleyen bir makalenin çevirisi.
2 Sanayi Devriminde grafik tasarım ve baskı tekniklerinin gelişmesi konularının örneklerle anlatımlarının yapılması.
3 Arts and Craft, Art Nouveau hareketi konularının örneklerle anlatılması
4 Afişin tarihsel gelişimi ve tasarımı sürecinde dikkat edilmesi gereken hususların örneklerle anlatılması. Ödev 2- Belirlenen konu çerçevesinde bir afiş tasarımının gerçekleştirilmesi.
5 20. yy başında Avrupa’da grafik tasarım ve I. Dünya Savaşı döneminde afiş konularının örneklerle anlatımlarının yapılması.
6 Rus Süprematizmi ve Konstrüktivizm konularının örneklerle anlatımlarının yapılması.
7 De Stijl hareketi ve Bauhaus okulu konularının örneklerle anlatımlarının yapılması. Ödev 3- Bauhaus okulunun grafik tasarımın gelişmesindeki etkilerini konu alan bir makalenin çevirisi.
8 Modern sanat hareketleri ortamında grafik tasarım ve New York okulu konularının örneklerle anlatımlarının yapılması.
9 Polonya afiş sanatı ve Küba afişlerinin örneklerle anlatılması.
10 Kavramsal anlatımda fotografik ve Grapus okulu konularının örneklerle anlatımlarının yapılması.
11 Savaş sonrası Japonya’da grafik tasarım konularının örneklerle anlatımlarının yapılması.
12 Amerikan grafik tasarımında postmodernizm ve Hollanda’da grafik tasarım konularının örneklerle anlatımlarının yapılması.
13 Türkiye’de grafik tasarım ve gelişiminin anlatılması. Ödev 4- Seçilen bir Türk grafik sanatçısının sanat yaşamını ele alan bir araştırma yazısı yazılması.
14 Önemli Türk grafik sanatçılarının çalışmalarından örnekler gösterilerek anlatılması.
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: ODABAŞI, Hatice A., Grafikte Temel Tasarım, Yorum Sanat, İstanbul, 2006.
WEILL, Alain, Grafik Tasarım, YKY, İstanbul, 2012
BECER, Emre, İletişim ve Grafik Tasarım, Dost Yayıncılık, Ankara, 1999.
TEKER, Ulufer, Grafik Tasarım ve Reklam, Yorum Sanat, İstanbul, 2009.
UÇAR, Tevfik F., Görsel İletişim ve Grafik Tasarım, İnkılap Yayınevi, İstanbul 2004.
BEKTAŞ, Dilek, Çağdaş Grafik Tasarımın Gelişimi, YKY, İstanbul, 1992.
BERGER, John, Görme Biçimleri, Metis Yayınları, İstanbul, 1990.
GENÇ, Adem, SİPAHİOĞLU, Ahmet, görsel algılama ve sanatta Yaratıcı Süreç, sergi yayın evi, İzmir, 1990.
GOMBRICH, Ernst H., Sanat ve Yanılsama, Remzi Kitapevi, İstanbul, 1992.
HEDGECOE, John ‘Fotografie Für Könner’ München, 1982
KOSHOFER, Gert. ‘Moderne Fotopraxis’ Falken, 1990.
EDGÜ, Ferit, Biçimler Renkler Sözcükler, Sel Yayıncılık, İstanbul, 2008.
LEPPERT, Richard, Sanatta Anlamın Görüntüsü İmgelerin Toplumsal İşlevi, Ayrıntı Yayınları, İstanbul, 2009.
ARNHEIM, Rudolf, Görsel Düşünme, Metis Yayıncılık, İstanbul, 2009.
BARNARD, Malcolm, Sanat Tasarım Ve Görsel Kültür, Ütopya Yayınları, Ankara, 2002.
JUNG, Carl G., İnsan ve Sembolleri, Okuyan Us Yayıncılık, İstanbul, 2009.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 3 40
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 4 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 1 10 10
Ödevler 3 20 60
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 0 0
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 22 22
Toplam İş Yükü 120
Toplam İş Yükü / 30 saat 4
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11
OK1 3 0 4 5 0 0 0 0 0 0 0
OK2 3 0 0 5 0 0 0 0 3 3 0
OK3 0 5 0 4 0 4 4 0 4 4 0
OK4 5 3 0 0 0 0 4 0 0 0 0
OK5 3 4 4 5 0 0 0 4 0 0 4
OK6 3 4 4 5 0 0 0 0 0 0 0
OK7 0 0 0 0 0 3 4 5 0 0 4
OK8 5 5 5 5 5 3 0 4 0 4 4
OK9 5 5 5 5 5 3 0 4 0 0 4
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr