Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
HADİS FIKIH İLİŞKİSİ
1 Dersin Adı: HADİS FIKIH İLİŞKİSİ
2 Dersin Kodu: TIB5119
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Yüksek Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 5
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. HÜSEYIN KAHRAMAN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Prof. Dr. HÜSEYIN KAHRAMAN
0224 243 10 66-60113, U.Ü. İlahiyat Fakültesi
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Hadis ve fıkıh ilimlerinin doğuşu ve gelişimi incelenerek, fıkıhçıların rivayetleri tespit ve yorumlama metotlarını değerlendirmek.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Hadisleri dirayet açısından değerlendirebilme.;
2 Fıkıh ilminin teşekkülünü kavrayabilme.;
3 Hadis ilminin teşekkülünü kavrayabilme.;
4 Hadis fıkıh ilişkisini değerlendirebilme.;
5 Hadisçilerin hadis tespit metotlarını analiz edebilme.;
6 Fıkıhçıların hadis tespit metotlarını analiz edebilme.;
7 Fıkıhçıların metnin tenkidi ilkelerinden arz metodunu kavrayabilme.;
8 Hüküm bildiren hadisleri yorumlayabilme becerisi kazanma.;
9 Fıkıh kaynaklarındaki hadisleri analiz edebilme becerisi kazanma.;
10 Konu ile ilgili literatürün farkında olma.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Ana Hatlarıyla Fıkıh İlminin Teşekkülü
2 Fıkhın Temel Kaynakları
3 Hadisin, Fıkhın Diğer Kaynakları Arasındaki Yeri
4 Hadisin Kural Koyma Yetkisi: Teori/Metodoloji
5 Ana Hatlarıyla Hadis Sıhhat Tespit Metodları: Hadisçinin Metodu
6 Ana Hatlarıyla Hadis Sıhhat Tespit Metodları: Fıkıhçının Metodu
7 Hanefî Fıkhında Hadisin Yeri
8 Hanefî Fıkhında Hadisin Diğer Bilgi Kaynaklarına Arzı: Teori/Metodoloji
9 Hanefî Fıkhında Hadisin Diğer Bilgi Kaynaklarına Arzı: Pratik/Uygulama
10 Şafiî Fıkhında Hadisin Yeri: Teori/Metodoloji
11 Şafiî Fıkhında Hadisin Yeri: Pratik/Uygulama
12 Mâlikî Fıkhında Hadisin Yeri: Teori/Metodoloji
13 Maliki Fıkhında Hadisin Yeri: Pratik/Uygulama
14 Hanbelî Fıkhında Hadisin Yeri: Teori ve Uygulama
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1. Hudarî, Muhammed, Târîhu’t-Teşrî‘i’l-İslâmî, Beyrut 1960.
2. Şaban, Zekiyyüddin, İslâm Hukuk Ilminin Esasları, trc. İ. Kafi Dönmez, Ankara 1996.
3. Başaran, Selman – Sönmez, M. Ali, Hadis Usûlü ve Tarihi, Bursa 1993.
4. Serahsî, Muhammed b. Ebî Sehl, Usûl, İstanbul 1984.
5. Şâfiî, Muhammed b. İdrîs, el-Ümm, Beyrut 1973.
6. Şâfiî, Muhammed b. İdrîs, er-Risâle, nşr. Ahmed Muhammed Şakir, Beyrut trs.
7. Serahsî, Muhammed b. Ebî Sehl, el-Mebsût, Beyrut 1406.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 100
Toplam 1 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 0
Finalin BAşarıya Oranı 100
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 10 140
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 12 0
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 16 16
Toplam İş Yükü 210
Toplam İş Yükü / 30 saat 7
Dersin AKTS Kredisi 7
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 0 0 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 0 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 0 0 0 0 0 3 0 0 0
OK5 0 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK6 0 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK7 0 0 0 0 0 0 0 0 4 0 0 0
OK8 0 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK9 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK10 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr