1 | Dersin Adı: | HADİS FIKIH İLİŞKİSİ |
2 | Dersin Kodu: | TIB5119 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Yüksek Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 1 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. HÜSEYIN KAHRAMAN |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Prof. Dr. HÜSEYIN KAHRAMAN 0224 243 10 66-60113, U.Ü. İlahiyat Fakültesi |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Hadis ve fıkıh ilimlerinin doğuşu ve gelişimi incelenerek, fıkıhçıların rivayetleri tespit ve yorumlama metotlarını değerlendirmek. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Ana Hatlarıyla Fıkıh İlminin Teşekkülü | |
2 | Fıkhın Temel Kaynakları | |
3 | Hadisin, Fıkhın Diğer Kaynakları Arasındaki Yeri | |
4 | Hadisin Kural Koyma Yetkisi: Teori/Metodoloji | |
5 | Ana Hatlarıyla Hadis Sıhhat Tespit Metodları: Hadisçinin Metodu | |
6 | Ana Hatlarıyla Hadis Sıhhat Tespit Metodları: Fıkıhçının Metodu | |
7 | Hanefî Fıkhında Hadisin Yeri | |
8 | Hanefî Fıkhında Hadisin Diğer Bilgi Kaynaklarına Arzı: Teori/Metodoloji | |
9 | Hanefî Fıkhında Hadisin Diğer Bilgi Kaynaklarına Arzı: Pratik/Uygulama | |
10 | Şafiî Fıkhında Hadisin Yeri: Teori/Metodoloji | |
11 | Şafiî Fıkhında Hadisin Yeri: Pratik/Uygulama | |
12 | Mâlikî Fıkhında Hadisin Yeri: Teori/Metodoloji | |
13 | Maliki Fıkhında Hadisin Yeri: Pratik/Uygulama | |
14 | Hanbelî Fıkhında Hadisin Yeri: Teori ve Uygulama |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1. Hudarî, Muhammed, Târîhu’t-Teşrî‘i’l-İslâmî, Beyrut 1960. 2. Şaban, Zekiyyüddin, İslâm Hukuk Ilminin Esasları, trc. İ. Kafi Dönmez, Ankara 1996. 3. Başaran, Selman – Sönmez, M. Ali, Hadis Usûlü ve Tarihi, Bursa 1993. 4. Serahsî, Muhammed b. Ebî Sehl, Usûl, İstanbul 1984. 5. Şâfiî, Muhammed b. İdrîs, el-Ümm, Beyrut 1973. 6. Şâfiî, Muhammed b. İdrîs, er-Risâle, nşr. Ahmed Muhammed Şakir, Beyrut trs. 7. Serahsî, Muhammed b. Ebî Sehl, el-Mebsût, Beyrut 1406. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 1 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 0 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 100 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 10 | 140 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 0 | 12 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü | 210 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 7 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |