1 | Dersin Adı: | DÖVİZ EKONOMİSİ |
2 | Dersin Kodu: | IKT6109 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Doktora |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 1 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. EMİN ERTÜRK |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Prof.Dr. Emin ERTÜRK |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Prof.Dr. Emin ERTÜRK eerturk@uludag.edu.tr, +902242941086, Uludağ Üniversitesi,Görükle Kampüsü,İİBF, Dekanlık 4. Kat, Nilüfer, Bursa, TÜRKİYE |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Uluslararası iktisadi ilişkilerin parasal boyutlarını daha detaylı olarak öğrenmek ve inceleyebilmek. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Giriş:Paradan dövize | |
2 | Sabit Kur:Uygulama alanı, etkileri-sonuçları, faydaları-maliyetleri. | |
3 | Esnek Kur: Uygulama alanı, etkileri-sonuçları, faydaları-maliyetleri. | |
4 | Risk Yönetimi:Vadelerin kurlara yansıması, aktörler ve davranışları. | |
5 | Kurların Yönetimi:Döviz bandı, sürünen parite, para birliği ve para sahası. | |
6 | Uygulama örnekleri | |
7 | Kriz ve Kriz Yönetme Politikaları | |
8 | Döviz Kurlarının Belirlenmesi:Akım modeli, PPP, Moneter yaklaşım, Keynesyen yaklaşım. | |
9 | Sermaye Hesabı Yaklaşımları, Mundell – Flemming(MF) Modeli. | |
10 | Yapışkan fiyatlar bekleyişler ve MF’nin genişletilmesi. | |
11 | Modern Parasal Yaklaşımlar: Frenkel yaklaşımı, rasyonel ve intibaklı bekleyişler, regresif bekleyişler. | |
12 | Kaos ve döviz piyasası, kaotik determinizm. | |
13 | Stok-Akım Modelleri: Para ikamesi, Ricardocu muadelet teoremi | |
14 | Döviz Kuru Dalgalanmalarının Maliyeti |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Emin Ertürk, Döviz Ekonomisi, Der Yayınları, İstanbul, 1994. Emin Ertürk, Türkiye İktisadında Yeni Bir Boyut; Para İkamesi, Kavram, Teori Oluşum Süreci, Ve Sonuçları,Uludağ Yayınları, Bursa, 1991 Ronald Mac Donald, Exchange Rate Economics:Theories and Evidence, Routledge, 2007 Diğer kaynaklara ek olarak Paul Krugman, “Exchange Rate Instability”, Journal of Economic Dynamics and Control ,vol.15, issue2, 1991 R. Dornbusch, “Exchange Rate Expectations AND Monetary Policy”, Journal of International Economics, 1976, pp.231-244 J.M. Flemming, “Domestic Financial Policies Under Fixed and Under Floating Exchange Rate”, IMF Staff Papers, 3, 1962 J.A. Frenkel, “A Monetary Approach to the Exchange Rate:Doctrinal Aspects and Empirical Evidence”, Scandinavian Journal of Economics, 78, 1976,pp.200-248 M. Friedman, “The Case of Flexible Exchange Rate”, in Essays in Positive Economics, University of Chicago |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 50 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 50 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 50 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 1 | 15 | 15 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 17 | 17 |
Toplam İş Yükü | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 2,93 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |