Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
DÖVİZ EKONOMİSİ
1 Dersin Adı: DÖVİZ EKONOMİSİ
2 Dersin Kodu: IKT6109
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Doktora
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. EMİN ERTÜRK
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Prof.Dr. Emin ERTÜRK
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Prof.Dr. Emin ERTÜRK
eerturk@uludag.edu.tr, +902242941086, Uludağ Üniversitesi,Görükle Kampüsü,İİBF, Dekanlık 4. Kat, Nilüfer, Bursa, TÜRKİYE
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Uluslararası iktisadi ilişkilerin parasal boyutlarını daha detaylı olarak öğrenmek ve inceleyebilmek.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Uluslararası parasal sistem hakkında daha geniş bilgi sahibi olmak.;
2 Sabit ve esnek kurların özelliklerini öğrenmek ve karşılaştırmak.;
3 Döviz kurunun oluşum sürecini öğrenmek.;
4 Döviz kurunu mal ve hizmet akımlarıyla açıklayan teorileri öğrenmek.;
5 Döviz kurunu sermaye akımlarıyla açıklayan teorileri öğrenmek.;
6 Tarihte uygulanan kur sistemleri hakkında bilgi sahibi olmak.;
7 Bretton-Woods sistemini tanımak ve çöküşünü açıklayan görüşleri öğrenmek.;
8 Döviz kurunu belirleyen faktörleri öğrenmek.;
9 Döviz piyasasını ve buradaki işlemleri öğrenmek.;
10 Vadeli işlemlerin döviz piyasasındaki rolünü, buradaki aktörlerin davranışlarının etkilerini öğrenmek.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Giriş:Paradan dövize
2 Sabit Kur:Uygulama alanı, etkileri-sonuçları, faydaları-maliyetleri.
3 Esnek Kur: Uygulama alanı, etkileri-sonuçları, faydaları-maliyetleri.
4 Risk Yönetimi:Vadelerin kurlara yansıması, aktörler ve davranışları.
5 Kurların Yönetimi:Döviz bandı, sürünen parite, para birliği ve para sahası.
6 Uygulama örnekleri
7 Kriz ve Kriz Yönetme Politikaları
8 Döviz Kurlarının Belirlenmesi:Akım modeli, PPP, Moneter yaklaşım, Keynesyen yaklaşım.
9 Sermaye Hesabı Yaklaşımları, Mundell – Flemming(MF) Modeli.
10 Yapışkan fiyatlar bekleyişler ve MF’nin genişletilmesi.
11 Modern Parasal Yaklaşımlar: Frenkel yaklaşımı, rasyonel ve intibaklı bekleyişler, regresif bekleyişler.
12 Kaos ve döviz piyasası, kaotik determinizm.
13 Stok-Akım Modelleri: Para ikamesi, Ricardocu muadelet teoremi
14 Döviz Kuru Dalgalanmalarının Maliyeti
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Emin Ertürk, Döviz Ekonomisi, Der Yayınları, İstanbul, 1994.
Emin Ertürk, Türkiye İktisadında Yeni Bir Boyut; Para İkamesi, Kavram, Teori Oluşum Süreci, Ve Sonuçları,Uludağ Yayınları, Bursa, 1991
Ronald Mac Donald, Exchange Rate Economics:Theories and Evidence, Routledge, 2007
Diğer kaynaklara ek olarak
Paul Krugman, “Exchange Rate Instability”, Journal of Economic Dynamics and Control ,vol.15, issue2, 1991
R. Dornbusch, “Exchange Rate Expectations AND Monetary Policy”, Journal of International Economics, 1976, pp.231-244
J.M. Flemming, “Domestic Financial Policies Under Fixed and Under Floating Exchange Rate”, IMF Staff Papers, 3, 1962
J.A. Frenkel, “A Monetary Approach to the Exchange Rate:Doctrinal Aspects and Empirical Evidence”, Scandinavian Journal of Economics, 78, 1976,pp.200-248
M. Friedman, “The Case of Flexible Exchange Rate”, in Essays in Positive Economics, University of Chicago
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 50
Yıl sonu Sınavı 1 50
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 50
Finalin BAşarıya Oranı 50
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 1 15 15
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 0 0
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 17 17
Toplam İş Yükü 88
Toplam İş Yükü / 30 saat 2,93
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11
OK1 5 4 4 3 2 2 2 2 4 5 5
OK2 5 5 3 4 4 3 5 4 4 5 5
OK3 5 5 2 5 4 3 5 4 4 5 5
OK4 5 4 4 5 3 3 5 4 4 5 5
OK5 5 5 5 5 5 4 4 4 5 5 5
OK6 1 5 4 4 5 4 2 1 5 4 4
OK7 5 4 4 5 4 2 2 3 5 2 5
OK8 2 5 5 5 5 4 2 4 4 3 4
OK9 3 3 1 5 2 4 1 5 4 3 2
OK10 5 4 5 5 5 4 5 1 5 5 1
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr