1 | Dersin Adı: | BAHÇE BİTKİLERİNDE MOLEKÜLER BİYOLOJİ TEKNİKLERİ |
2 | Dersin Kodu: | BAB5025 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Yüksek Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 1 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | - |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. HATİCE GÜLEN |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
Prof.Dr. Meryem İpek Doç.Dr. Ahmet İpek |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
hsgulen@uludag.edu.tr 224-2941477 Uludağ Üniversitesi Ziraat Fakültesi Bahçe Bitkileri Bölümü Nilüfer/Bursa |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Dersin amacı, Moleküler biyoloji ve bununla ilişkili laboratuvar tekniklerinin bitki analizlerinde kullanım alanlarının anlatılarak, bu tekniklerin uygulamalı olarak öğrencilere öğretilmesidir. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Dersin tanıtımı, içeriği ve kaynak kitaplar hakkında bilgi verilmesi | Dersin uygulama programının tanıtılması ve haftalık uygulama programının anlatılması |
2 | Enzimlerin ve proteinlerin yapısı | Enzim ekstraksiyonu, Enzimlerin kinetik ölçümü |
3 | Moleküler biyolojide kullanılan enzim markırları | Native-PAGE |
4 | Moleküler biyolojide kullanılan protein markırları-I | Protein ekstraksiyonu ve kantitatif tayini |
5 | Moleküler biyolojide kullanılan protein markırları-II | Proteinlerin SDS-PAGE ile belirlenmesi |
6 | DNA ve RNA’nın yapısı-I | DNA ekstraksiyonu |
7 | DNA ve RNA’nın yapısı-II | RNA ekstraksiyonu-I |
8 | Genlerin yapısı-I | RNA ekstraksiyonu-II |
9 | Genlerin yapısı-II | DNA ölçümü ve konsantrasyon ayarlaması |
10 | PCR’a dayalı moleküler teknikler-I | RAPD analizi |
11 | PCR’a dayalı moleküler teknikler-II | SSR analizi-I |
12 | PCR’a dayalı moleküler teknikler-III | SSR analizi-II |
13 | PCR’a dayalı moleküler teknikler-IV | Veri analizleri-I |
14 | PCR’a dayalı moleküler teknikler-V | Veri analizleri-II |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Acquaah, G. 1992. Practical Protein Electrophoresis for Genetic Research. Dioscorides Press, Theodore R.Dudley, PhD., General Editor, Portland, Oregon, 131 p. Alberts, B., Bray, D., Lewis, J., Raff, M., Roberts, K. And Watson, J.D. 1994. Molecular Biology of The Cell. Garland Publishing, Inc., New York & London, 1294 p. Eriş, A. Ve Gülen, H. Moleküler Biyoloji (Temel Bilgiler). Uludağ Üniv. Ziraat Fak. Ders Notları No: , 136 s. Özcan, S., Gürel, E. Ve babaoğlu, M. 2001. Bitki Biyoteknolojisi-II (Genetik Mühendisliği ve Uygulamaları). Selçuk Üniv. Vakfı. Yay., Konya, 456 s. Temizkan, G. Ve Arda, N. 1999. Moleküler Biyolojide Kullanılan Yöntemler. Nobel Tıp Kitabevi Ltd, 236 s. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 3 | 50 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 50 |
Toplam | 4 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 50 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Ödevler | 3 | 12 | 36 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 72 | 72 |
Toplam İş Yükü | 178 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 5,93 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |