1 | Dersin Adı: | VERGİ PSİKOLOJİSİ |
2 | Dersin Kodu: | MAL2104 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 2 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 4 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Dr. Ögr. Üyesi ZUHAL YILDIRIM |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
zuhal-akbelen@hotmail.com Phone Number: 0224 2941144 Address:Uludağ Üniversitesi İİBF Maliye Bölümü Oda 410 Görükle Kampüsü/ Bursa |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Dersin Amacı: Vergiyi ödeyen bireylerin (mükelleflerin) vergi kanunlarına karşı tutum ve davranışlarını etkileyen faktörler ile vergiye karşı mükelleflerin gösterebileceği muhtemel davranışların açıklanması, mükelleflerin vergiye gönüllü uyumunu sağlayacak ideal bir vergi sisteminin özeliklerinin öğretilmesi bu dersin temel amacını oluşturmaktadır |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Kolektif ihtiyaçların giderilmesinde devletin rolü ve vergileme | |
2 | Mali psikoloji ve vergi psikolojisine ilişkin genel kavramlar | |
3 | Vergi psikolojinin önemi ve gelişimi | |
4 | Vergi yükü kavramı ve vergi yükünün sınırı sorunu | |
5 | Vergiye gönüllü uyum kavramı ve kapsamı | |
6 | Vergiye gönüllü uyumu etkileyen kişisel faktörler | |
7 | Vergiye gönüllü uyumu etkileyen çevresel faktörler | |
8 | Yükümlülerin vergiye karşı gösterdikleri pasif tepkiler | |
9 | Yükümlülerin vergiye karşı gösterdikleri aktif tepkiler | |
10 | Vergi kaçakçılığı ve kayıt dışı ekonomi | |
11 | Kayıt dışı ekonominin boyutları Kayıt dışı ekonominin önlenmesine yönelik tedbirler | |
12 | Kayıt dışı ekonominin önlenmesine yönelik tedbirler | |
13 | Yükümlülerin vergiye gönüllü uyumunu sağlayacak vergi yapısının temel esasları | |
14 | Türk Vergi Sistemi açısından genel değerlendirme |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Çiçek, H. (2006), Psikolojik ve Sosyal Yönden Yükümlülerin Vergiye Karşı Tutum ve Tepkileri (İstanbul İli Anket Çalışması), İSMMMO Karakoç, Y. (1995), Sosyal Maliye, Dokuz Eylül Üniversitesi Hukuk Fakültesi Yayını, No: 61 Binhan E. Y. Ve Şeker M.(2007), Vergiye Karşı Tepkiler, İSMMMO Yayınları No: 86. Aktan. C.C. ve diğerleri (2006), Vergileme Ekonomisi ve Psikolojisi, Ankara. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 30 | 30 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 45 | 45 |
Toplam İş Yükü | 145 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 4,83 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |