Yrd. Doç. Dr. Memet Zencirkıran Uludağ Üniversitesi İİBF Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri Bölümü Görükle Kampus 16059 Bursa mail: mehmetz@uludag.edu.tr
18
Dersin Web Adresi:
19
Dersin Amacı
Dersi alan öğrencilerin Türkiye’nin toplumsal yapısını ve sorunlarını tarihsel süreç içerisinde öğrenmelerini sağlamak ve Günümüz Türkiyesi hakkında daha sağlıklı analiz yapmalarına yardımcı olmaktır.
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
Türk toplumunun genel nitelikleri ve bu nitelikleri etkileyen sosyolojik ve tarihsel faktörler hakkında bilgi sahibi olmak ;
2
Siyaset, kültür, iktisat gibi farklı toplumsal süreçlerin ortak ve özgün sonuçlarını Türk toplumu bağlamında değerlendirebilmek;
3
Modernleşmenin yarattığı kapsamlı toplumsal dönüşümlerin Türk toplumundaki yansımalarını değerlendirebilmek ;
4
Türk toplumunu ilgilendiren çağdaş sosyal sorunları sosyolojinin sağladığı geniş perspektiften ele alabilmek ;
5
Türk toplumunda özellikle küreselleşme sürecinin etkisiyle yaşanan hızlı değişmelerin neden ve sonuçlarını anlayabilmek;
6
Türkiye'de modernleşme ve küreselleşmenin yarattığı toplumsal sonuçları farklı toplumsal değişme deneyimler ile karşılaştırabilmek;
22
Dersin İçeriği
Hafta
Teori
Uygulama
1
Toplumsal Yapı: Kavramsal Arka Plan
2
Osmanlı Toplumsal Yapısı
3
Türk Modernleşmesi
4
Atatürk İnkılapları ve Toplumsal Etkileri
5
Tarihi Süreçte Türkiye’de Siyaset ve Demokrasi
6
Türkiye’de Bürokrasi
7
Cumhuriyet’ten Günümüze Türkiye’de Ekonomi Politikaları
8
Türkiye’de Kentleşme
9
Türkiye’de Eğitim Sistemi ve Sorunları
10
Tarihi Süreçte Türk Ailesi
11
Türkiye’de Gençlik: Sorunlar, Değerler ve Değişimler
12
Bilgi Toplumu ve Türkiye
13
Küreselleşme, Toplumsal Sorunlar ve Çözüm Arayışları
14
Günümüzde Türkiye’de yaşanan Temel Toplumsal Sorunlar
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
1-Zencirkıran, Memet (2012), Dünden Bugüne Türkiye’nin Toplumsal Yapısı, Bursa: Dora Yayıncılık 2- Gökçe, Birsen (2007), Türkiye’nin Toplumsal Yapısı ve Toplumsal Kurumlar, Ankara: Savaş yayınevi 3- Kongar, Emre (2004), 21. Yüzyılda Türkiye, İstanbul: Remzi Kitabevi
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
1
40
Kısa Sınav
0
0
Ödev
0
0
Yıl sonu Sınavı
1
60
Toplam
2
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
40
Finalin BAşarıya Oranı
60
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
3
42
Uygulamalı Dersler
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
14
3
42
Ödevler
0
0
0
Projeler
0
0
0
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
1
30
30
Diğer
0
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
36
36
Toplam İş Yükü
150
Toplam İş Yükü / 30 saat
5
Dersin AKTS Kredisi
5
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU