Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
DİYOLOJİK DEMOKRASİ TEORİLERİ
1 Dersin Adı: DİYOLOJİK DEMOKRASİ TEORİLERİ
2 Dersin Kodu: KAM3108
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 3
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 6
7 Dersin AKTS Kredisi: 5
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. Dr. SEMİH EKER
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Prof. Dr. Ali Yaşar SARIBAY
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: semiheker@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Öğrenciye modernizmin siyasal ilkeleri, modern kurumlar olan ulus-devlet, ulusal kimlik, liberal demokrasi ve liberal demokrasinin meşruiyet krizi hakkında bilgi vermek; diyalojik demokrasi teorilerinin bu krizi gidermede sundukları alternatifi göstermeyi amaçlar.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Öğrenci, modernizmin siyasal ilkeleri konusunda bilgi sahibi olur. ;
2 Öğrenci, modernizmin siyasal kurumları hakkında bilgi sahibi olur.;
3 Öğrenci, liberal demokrasi kuramı ve ona getirilen eleştirileri öğrenir. ;
4 Globalleşme ve postmodernizmin siyasal hedefleri ve kimlik siyasetinin modernizme getirdikleri eleştiri öğrenci tarafından bilinir.;
5 Diyalojik demokrasi teorilerinin özgürlük ve adalet anlayışını bilir.;
6 Öğrenci, diyalojik demokrasi teorilerinde kamusal alanın sınırları ve sivil toplumun işleviyle ilgili düşüncelere hakim olur.;
7 Öğrenci, farklı diyalojik demokrasi teorileri hakkında bilgi sahibi olur.;
8 Güncel siyasal olayları bu dersten edindiği bilgiler çerçevesinde yorumlayabilir.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Modernizm: Siyasal İlkeleri
2 Ulus devlet ve Ulusal Kimlik
3 Liberal Demokrasi Kuramı
4 Modernist Sorunlar: Ulus Devletin ve Liberal Demokrasinin Temsil ve Meşruiyet Krizleri
5 Globalleşme ve Postmodernizm
6 Kimlik Siyaseti ve Postmodernizmin Siyasal Sınırları
7 Postmodernizm, Demokrasi ve Fark
8 Diyalojik Demokrasi ve Kimlik Politikası
9 Diyalojik Demokrasi ve Özgürlük
10 Diyalojik Demokrasi ve Adalet
11 Diyalojik Demokrasi ve Kamusal Alan
12 Diyalojik Demokrasi Teorileri ve Sivil Toplum
13 Sorgulayıcı Demokrasi
14 Agnostik Demokrasi
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: A-Ders Kitabı:
E. Fuat Keyman, Türkiye ve Radikal Demokrasi, İstanbul: Alfa Yayınları, 2000.
B-Referanslar:
Jürgen Habermas, Kamusallığın yapısal Dönüşümü, İstanbul, İletişim Yayınevi, 1997.
Ernesto Laclau, Chantal Mouffe, Hegemonya ve Sosyalist Strateji, İstanbul: İletişim Yayınevi, 2008.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 20 20
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 32 32
Toplam İş Yükü 150
Toplam İş Yükü / 30 saat 5
Dersin AKTS Kredisi 5
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10
OK1 3 3 4 3 5 1 2 3 3 3
OK2 3 2 4 3 5 1 3 3 3 3
OK3 4 2 4 3 5 1 2 3 3 2
OK4 4 3 4 2 5 1 2 3 3 3
OK5 2 3 4 1 5 1 2 3 3 2
OK6 2 3 4 1 5 1 2 3 3 2
OK7 3 3 3 1 5 1 1 3 3 2
OK8 3 3 4 1 5 1 2 4 3 2
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr