Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
BİLGİ TOPLUMU ve E-DEVLET
1 Dersin Adı: BİLGİ TOPLUMU ve E-DEVLET
2 Dersin Kodu: KAM3205
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 3
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 5
7 Dersin AKTS Kredisi: 5
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç.Dr. MEHMET ZAHİD SOBACI
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Yok
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Doç. Dr. M. Zahid SOBACI
E-posta: zsobaci@uludag.edu.tr
Tel: 0224 2941151
Uludağ Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Kamu Yönetimi Bölümü
Görükle, 16059 Nilufer / BURSA
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Öğrencinin, bilgi toplumu ve e-devlet modeli hakkındaki temel kavramlara hâkimiyetini, Türkiye ve dünyadaki e-devlet çalışmalarını karşılaştırarak e-devlet modelinin işleyişi konusunda bilgi sahibi olmasını sağlamaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Öğrenci, bilgi toplumun ne anlama geldiği konusunda fikir sahibi olur. ;
2 Öğrenci, günümüz dünyası için bilgi toplumunun taşıdığı önemi kavrar. ;
3 Öğrenci, Türkiye’de bilgi toplumuna geçiş sürecinde gerçekleştirilen aşamaları değerlendirir.;
4 Öğrenci, e-devletin tanımı ve içeriği hakkında bilgi sahibi olur.;
5 Öğrenci, e-devletin temel vurgularını öğrenir.;
6 Öğrenci, Türkiye’de ve dünyadaki e- devlet çalışmalarını karşılaştırma olanağı bulur.;
7 Öğrenci, e-devlet modeli için gerekli e-dönüşüm projelerini öğrenir. ;
8 Öğrenci, Türkiye’deki e-devlet uygulaması örneklerini inceler.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Bilgi Toplumunun Tanımı ve Önemi
2 Bilgi Toplumunun Özellikleri
3 Türkiye’nin Bilgi Toplumuna Geçiş Süreci
4 Bilgi Toplumunda E-Devletin Yeri
5 E-Devlet: Kavramsal Çerçeve
6 E-Devlet’te İlişki Örüntüleri
7 E-Devletin Boyutları
8 E-Devletin Aşamaları
9 E-Devletin Başarı Faktörleri
10 Dünya’da E-Devlet Uygulamaları
11 Türkiye’de E-Devlet: Tarihsel Gelişim
12 Türkiye’de E-Devlet Projeleri
13 Türkiye’de Yerel Yönetimlerde E-Devlet
14 Türkiye’de E-Devletin Önündeki Engeller
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: A- Ders Kitabı:
N. Hüseyin KURAN, Türkiye İçin E-Devlet Modeli, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, İstanbul, 2005.
B- Referanslar:
Ali ŞAHİN, Türk Kamu Yönetiminde Yapısal Dönüşüm ve E-Devlet, Çizgi Kitabevi Yayınları, Konya, 2008.
KAYFOR (Kamu Yönetimi Forumu), Kamu Yönetimi ve Teknoloji, TODAİE Yayınları, Ankara, 2011.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 20 20
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 32 32
Toplam İş Yükü 150
Toplam İş Yükü / 30 saat 5
Dersin AKTS Kredisi 5
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10
OK1 4 2 4 5 1 1 1 4 3 3
OK2 4 2 4 5 1 1 1 3 3 3
OK3 4 2 4 5 1 1 1 3 3 3
OK4 4 3 4 5 1 1 1 4 3 3
OK5 4 3 4 5 1 1 1 3 3 3
OK6 4 2 4 5 1 1 1 4 3 3
OK7 4 3 4 5 1 1 1 4 4 3
OK8 4 2 4 5 1 1 1 4 4 3
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr