Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
KARİYER PLANLAMASI
1 Dersin Adı: KARİYER PLANLAMASI
2 Dersin Kodu: CAL4405
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 4
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 7
7 Dersin AKTS Kredisi: 5
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. SERPIL AYTAÇ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Prof. Dr. Serpil Aytaç
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: saytac@uludag.edu.tr, 05323182378, Uludağ Üniversitesi İİBF- Görükle-BURSA
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Dersinin amacı, iş dünyasının hızla değişen ekonomik, sosyal, kültürel, etik ve yasal koşullarında gerçek hayat problemleri ile uyumlu çağdaş kariyer planlama yöntemlerini tanıtmak ve öğrencilerin kendi yaşamlarına uyarlama becerisi kazandırmaktır. Kariyer Planlama, çalışanların değerleri ve ihtiyaçları ile iş deneyimleri ve fırsatları arasında en uygun ilişkiyi kurmayı amaçlayan bir sorun çözme ve karar alma sürecidir. Çalışanların daha mutlu ve işlerinde daha verimli olmalarını sağlar. Geleceğini tahmin edebilen, kendisini neyin beklediğini bilen, amacını ona göre belirleyen, yüksek motivasyona sahip, kendini işine adayan çalışanlar yaratır. Bireysel uygulama yapılacak bir derstir. Kariyer planlama ve iş araştırmalarına stratejik bir yaklaşım sağlar.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Ders sonunda öğrenciler, Bireysel kariyer planlamayı öğrenirler.;
2 Bireysel ve örgütsel kariyer planlaması nasıl yapılır?;
3 Bireysel kariyer planlamasının aşamaları nelerdir?;
4 Kariyer safhaları ve yaşam safhaları arasında nasıl bir ilişki vardır?;
5 iş seçiminde nelere dikkat etmek gerekir?;
6 iş görüşmelerinde dikkat edilmesi gereken hususlar nelerdir?;
7 Kişilik le meslek ve iş seçimi arasında nasıl bir ilişki vardır?;
8 İşletmenin çalışanlar üzerinde odaklanması için ne gibi kariyer yönetimi unsurları kullanılabilir?;
9 Örgütler kariyer geliştirmek amacıyla hangi programları kullanılabilirler?;
10 Kendi bireysel Kariyer planlamasını yaparak doğru işi seçmek ve gelecekte mutlu çalışan olmak konularında gerekli bilgi ve becerilere sahip olabilirler;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Kariyer tanımı, kariyer Planlaması ve Yönetimi nedir?
2 Kariyer Planlama ve Kariyer Gelişimi, modelleri.
3 Kariyer safhaları : Kişisel tercihlerini bilmek
4 Dünyaki kariyer eğilimleri
5 Kariyer kuramları (J.Holland- Ann Roe, E. Schein)
6 Özgeçmiş, kapak yazısı ve teşekkür mektubu hazırlama yöntemleri
7 İş dünyasının yeni mezunlardan beklentileri (ara sınav)
8 Etkileyici bir iş görüşmesi nasıl yapılır? Mülakat teknikleri ile ilgili bilgiler
9 Özgeçmişin nasıl doldurulacağını öğrenmek. İnternet aracılığıyla iş başvurusunda bulunmayı ve şirketlerin web sayfalarındaki iş başvuru formlarının nasıl doldurulacağını öğrenmek.
10 İş dünyasından profesyonel bir ziyaretçinin derse katılımının sağlanması ve iş görüşmelerinin aktarılması
11 İşe yerleşme ve Örgütsel kariyer planlamasının birey ve organizasyon açısından kariyer yönetimi,
12 İnsan kaynakları yönetiminde kariyer planlamasının yeri, çalışanların, yöneticilerin ve İK uzmanlarının kariyer yönetimindeki rolleri
13 Kariyer planlama sorunları, özel durumlar: ileri yaştaki çalışanlar, her iki ebeveynin de çalıştığı aileler, kariyer platosu, becerilerin eskimesi, sınırsız kariyer.
14 Ev ve iş-yaşam dengesinin kurulması
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Serpil Aytac, (2006) Kariyer planlaması,Yönetimi, Geliştirilmesi ve sorunları, Ezgi yayınevi, Bursa
Dave Ellis, Doug Toft, Ed Stupka ,Dave Ellis Doug Toft , Ed Stupka, Stan Lankowitz (2003), Career planning, Third Edition, Amazon.com.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 10 10
Diğer 2 30 60
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 20 20
Toplam İş Yükü 184
Toplam İş Yükü / 30 saat 5,8
Dersin AKTS Kredisi 6
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10
OK1 5 5 0 3 0 0 0 0 0 0
OK2 5 4 0 4 0 0 0 0 0 0
OK3 4 4 0 3 0 0 0 0 0 4
OK4 4 5 0 4 0 3 0 0 0 0
OK5 5 5 0 0 0 4 0 0 0 4
OK6 4 3 4 0 0 4 0 0 0 0
OK7 4 0 2 4 4 0 0 0 0 0
OK8 4 4 0 0 0 5 0 0 0 0
OK9 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK10 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr