1 | Dersin Adı: | REFAH EKONOMİSİ |
2 | Dersin Kodu: | IKT3206 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 3 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 6 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. NALAN ÖLMEZOĞULLARI |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Prof. Dr. Nalân ÖLMEZOĞULLARI |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: | Prof Dr Hüseyin ŞAHİN |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Bu dersin temel amacı mikro ekonomik araçları kullanmayı öğretmek yoluyla ekonomik refah ve onun ulusal gelirle ilgisi ile ilgi bilgi vermektir. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Mal Ve Faktör Piyasalarinin Özellikleri | |
2 | Faktör arz ve talebinin özellikleri. | |
3 | Mal ve faktör piyasaları arasındaki ilişkilerin farklı modeller altında incelenmesi | |
4 | Fonksiyonel bölüşüm | |
5 | Ücret oluşumu ve ücret farklılıkları | |
6 | Faiz, rant ve kâr | |
7 | Kişisel bölüşüm - ARA SINAV | |
8 | Bireysel refahtan toplumsal refaha geçiş sorunları | |
9 | Refah Ekonomisi alanındaki kuramsal yaklaşımlar | |
10 | Toplumsal refahın ölçülmesi ve karşılaştırılmasına ilişkin sorunlar. | |
11 | Pigou’cu Refah Ekonomisi (Kardinal Yaklaşım) | |
12 | Pareto’cu Refah Ekonomisi (Ordinal Yaklaşım) | |
13 | Refah Ekonomisinde değer yargılarının yeri: pozitif ve normatif yaklaşım | |
14 | Genel Denge ve Refah Ekonomisi |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Başoğlu, Parasız, Ölmezoğulları ‘’Gelir Bölüşümü, Teori ve Politika”, Bursa Ekin Kitabevi, 1999. Başoğlu, Parasız, Ölmezoğulları ‘’Genel Denge ve Refah’’, Bursa: Ezki Kitabevi, 1998. Zeynel Dinler ‘’Mikro Ekonomi’’, Bursa: Ekin Kitabevi, 2002 |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 37 | 37 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 45 | 45 |
Toplam İş Yükü | 180 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |