1 | Dersin Adı: | İKTİSADİ DÜŞÜNCELER |
2 | Dersin Kodu: | IKT4401 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 4 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 7 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Ön Koşul Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. HÜLYA KANALICI AKAY |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
Prof. Dr. Feridun YILMAZ Doç. Dr. Hülya KANALICI AKAY |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Adres: Uludağ Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İktisat Bölümü Posta kodu: 16059 Görükle Kampüsü, Nilüfer/ Bursa Tel:224 29 410 86 E posta: eerturk@uludag.edu.tr |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Genel iktisat bilimi içinde yer almış bulunan iktisat tarihi ve iktisadî sistemler gibi alanlar arasındaki ilişkilere dair açıklamalarda bulunmak, sosyal, siyasi ve ekonomik olaylar üzerinde düşünmüş, eserler vermiş fikir adamlarının, iktisat bilimine, iktisadî düşünce ve doktrinlere katkılarını ortaya çıkarabilmek ve İktisadî Düşünceler Tarihini, bir taraftan genel fikir ve bilim tarihinin bir parçası olarak, diğer taraftan da iktisat biliminin geriye doğru bakılması anlamına gelebilecek tarzda ve iktisat biliminin bir parçası olarak ele almaktır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Antik Çağda İktisadî Düşünce | |
2 | Orta Çağda İktisadî Düşünce | |
3 | Merkantilizm | |
4 | Merkantilizmden Klâsik Teoriye: Liberal Düşünceler | |
5 | Fizyokrasi | |
6 | Klâsik Teori | |
7 | David Ricardo(Ara Sınav) | |
8 | J.B.Say | |
9 | Klâsiklere Karşı İlk Tepkiler | |
10 | Marjinalizm | |
11 | Marjinalizm: Lozan Okulu | |
12 | Neoklâsik İktisat | |
13 | J.M.Keynes | |
14 | Monetarizm |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Prof.Dr.Gülten Kazgan “İktisadi Düşünce”, Prof.Dr.Hüseyin Timur “İktisadi Düşüncenin Tarihi”, Prof.Dr.Vural F.Savaş “İktisadın Tarihi”, Lewis L:Haney “Ekonomik Düşüncenin Tarihi”, H.W.Spiegel “Ekonomik Düşüncenin Gelişimi”, |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 20 | 20 |
Diğer | 1 | 40 | 40 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |