Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
FRANSIZCA OKUMA II
1 Dersin Adı: FRANSIZCA OKUMA II
2 Dersin Kodu: FRN1010
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu dersin ön koşulu yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç.Dr. ERDOĞAN KARTAL
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi B blok
ekartal@uludag.edu.tr
+90(224)2942245
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Fransızca Öğretmen adaylarının okuma becerilerini Türkiye’nin benimsediği uluslar arası ölçekler ve ilkeler doğrultusunda geliştirmek için metin ve söylem çözümleme modelleri kullanılarak farklı söylem ve metin türlerine duyarlı kılmak; tarayıcı/süpürücü okuma biçimlerine duyarlı kılmak, metinlerin düzeylerini ayırt etmek, okuma alışkanlığı kazanma ve kazandırma, Fransızca öğretiminde otantik metinlerin kullanılması için gerekli öğrenme ve öğretme stratejilerini edin(dir)me.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Farklı edebi metin türlerini ayırt eder. ;
2 Farklı edebi metin türlerine uygun okuma stratejileri geliştirir.;
3 Farklı edebi metin türlerine uygun dil (Fransızca) öğretim stratejileri geliştirir.;
4 Fransızca öğretiminde dil düzeyleri doğrultusunda uygun edebi metinler seçer. ;
5 Fransızca öğretiminde öğretim hedefleri doğrultusunda uygun edebi metinleri seçer.;
6 Fransızca farklı edebi metin türlerini yorumlar.;
7 Fransızca farklı edebi metin türlerini çözümler.;
8 Kendi okuma (otonom) becerilerini yaşam boyu geliştirecek beceriler kazanır.;
9 Okuduğu edebi metin ve söylem türleriyle ilgili Fransızca tartışma yapar. ;
10 Hedef dilin ülkesi ve kültürü ve yazını hakkında kapsamlı bilgi edinir.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Texte 1. Un enfant précoce (Marcel Pagnol)
2 Texte 2. Une exictance précaire (Romain Gary)
3 Texte 3. La grappe de raisin (Anatole Frabce)
4 Texte 4. Barbara (Jacques Prévert)
5 Texte 5. Mon cher ami (Le Grand Meaulnes- Alain Fournier)
6 Texte 6. Le tembour de ville (Jules Romain)
7 Texte 7. Le noter du Havre ( Georges Duhamel)
8 Texte 8. Il ne faut pas fréquenter ce garçon-là (Jean-Louis Curtis)
9 Texte 9. Trois sucettes à la menthe (Robert Sabatier)
10 Texte 10. Dans un bureau d’embouche à Paris (Claire Etcherelli)
11 Texte 11. Monsieur, il copie (Georges Le Sidaner)
12 Texte 12. Le corbeau et le renard (La Fontaine)
13 Nouvelle 1. L ecrime au père Bonniface (Guy de Maupassant)
14
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Guide Pédagogique destiné aux enseignants de la langue française(Enseignement moyen)
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 3 12 36
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 15 15
Diğer 6 6 36
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 20 20
Toplam İş Yükü 149
Toplam İş Yükü / 30 saat 4,97
Dersin AKTS Kredisi 5
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 0 0 0 3 0 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK6 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK7 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK8 0 0 0 0 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK9 0 0 0 0 0 0 0 0 3 0 0 0 0 0 0 0
OK10 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr