1 | Dersin Adı: | Tarih Biliminde Yöntem |
2 | Dersin Kodu: | TAR5380 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Yüksek Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 0 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 0 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 7,5 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. NURCAN ABACI |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Yrd.Doç.Dr.Nilüfer Alkan Günay |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
E-posta: nurcan@uludag.edu.tr, nurcanabaci@gmail.com Telefon: 0.224.2941859 Adres: Fen-Edebiyat Fakültesi, Tarih Bölümü,Görükle Kampüsü, 16059 Bursa |
18 | Dersin Web Adresi: | http://tarih.uludag.edu.tr/ |
19 | Dersin Amacı | 19. yüzyıl nesnel Tarih anlayışından günümüze Tarihyazımını belirleyen ana ekoller ve Türkiye’deki tarih yaklaşımlar, temsilcileri ve bu ekollere yapılan temel eleştirilerin değerlendirilmesidir. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | 19. Yüzyıla Kadar Tarihyazımı Geleneği | |
2 | Modern-pozitivist Bilim Anlayışının Tarih Çalışmalarına Etkileri | |
3 | 19. Yüzyıl Alman Tarihyazımı Geleneği | |
4 | Leopold Ranke ve Resmi Devlet Belgelerine Dayalı Tarihyazımı | |
5 | Ulusal Kimliğin Yaratılmasının Aracı Olarak Tarihin İdeolojileştirilmesi | |
6 | Annales Okulu ve Temsilcileri | |
7 | Marksist Tarihyazımı ve Temsilcileri | |
8 | Frankfurt Okulu’nun Tarihyazımına Etkileri | |
9 | Amerikan Toplumsal Tarihyazımı Geleneği | |
10 | Tarih araştırmalarında Nicel Veri Kullanımı | |
11 | Tarihin Demokratikleşmesi: Mikro-tarihçilik Çalışmaları | |
12 | Tarih Çalışmalarında Yeni Bir Yöntem: Sözlü Tarih | |
13 | Türkiye’de Tarihçiliğin Günümüzdeki Durumu | |
14 | Genel değerlendirme ve sonuçlar |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Şimşek, Ahmet, Tarih Nasıl Yazılır? Tarihyazımı İçin Çağdaş Bir Metodoloji, Tarihçi Kitabevi, İstanbul, 2011. Iggers, Georg, Yirminci Yüzyılda Tarihyazımı, çev.Gül Güven Çağalı, Tarih Vakfı Yurt Yay., İstanbul, 2000. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 1 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 0 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 100 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 10 | 9 | 90 |
Ödevler | 0 | 15 | 75 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 32 | 32 |
Toplam İş Yükü | 225 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 7,5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7,5 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |