icanbol@hotmail.com - 0224 2941060 Uludağ Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Uluslararası İlişkiler Bölümü 16059 Görükle-BURSA
18
Dersin Web Adresi:
19
Dersin Amacı
Öğrencilerin, Balkanların siyasal ve etnik durumu; Balkanların güncel sorunları; Türklerin Balkanlar ile tarihsel ve kültürel bağı; Türkiye Cumhuriyeti’nin Balkan ülkeleriyle ilişkileri; Balkanlardaki Türkler ve sorunları; Balkanlara yönelik büyük güçlerin politikaları ve Balkan göçmenleri hakkında bilgiler edinmelerini sağlamak
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
Balkanların siyasal ve etnik durumu analiz edebilmesi;
2
Osmanlı İmparatorluğu ve Türkiye Cumhuriyeti için Balkanların önemini analiz edebilmesi;
3
Türkiye’nin Balkan politikasını değerlendirebilmesi;
4
Balkanlara yönelik büyük güçlerin politikaları ve sonuçlarına ilişkin düşünceler ileri sürebilmesi;
5
Balkanlardaki Türklerin ve Balkan göçmenlerinin Türk dış politikasına etkisini değerlendirebilmesi ;
6
Balkanlardaki Türkler ve sorunlarına ilişkin tartışmalarda katılabilmesi;
7
Balkanlardaki sorunları analiz edebilmesi;
8
Türkiye’nin Balkan politikası hakkında öngörüde bulunabilmesi;
22
Dersin İçeriği
Hafta
Teori
Uygulama
1
Balkanlarda siyasal ve etnik parçalanmışlığın analizi
2
Balkanlarda kimlik sorunu
3
Balkanlarda uluslaşma ve ulusal çıkar sorunu
4
Türklerin Balkanlar ile tarihsel ve kültürel bağı
5
Türkiye Cumhuriyeti’nin ilk yıllarında Balkan ülkeleriyle ilişkileri
6
Balkan Paktı girişimleri ve sonuçları
7
Balkanlara yönelik büyük güçlerin politikaları ve sonuçları
8
Türk-Yunan ilişkilerinde Batı Trakya sorunu
9
Bulgaristan Türkleri, ülkedeki etkileri ve sorunları
10
Balkan göçmenlerinin iç ve dış politikadaki rolü
11
Türkiye’nin Makedonya ile ilişkileri
12
Türkiye’nin Arnavutluk ile ilişkileri
13
Yugoslavya’nın dağılması ve sonrası
14
Türkiye’nin Bosna-Hersek ve Kosova ile ilişkileri
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
Maria Todorova, Balkanları Tahayyül Etmek, İletişim Yay.,İstanbul François Georgeon,Paul Dumont, Osmanlı İmparatorluğu’nda Yaşamak,Çeviren Maide Selen, İletişimYay.,İstanbul 2000 İbrahim S.Canbolat, Savaş ve Barış Arasında Dünya, Alfa Yayınları, İstanbul 2003 Güncel okuma metinleri
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
0
0
Kısa Sınav
0
0
Ödevler, Performanslar
0
0
Yıl sonu Sınavı
1
100
Toplam
1
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
0
Finalin BAşarıya Oranı
100
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
2
28
Uygulamalı Dersler
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
14
3
42
Ödevler, Performanslar
0
0
0
Projeler
0
0
0
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
0
0
0
Diğer
0
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
25
25
Toplam İş Yükü
95
Toplam İş Yükü / 30 saat
3,17
Dersin AKTS Kredisi
3
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU