Ders Öğretim Planı
ELEŞTİREL TOPLUM FELSEFESİ
1 |
Dersin Adı: |
ELEŞTİREL TOPLUM FELSEFESİ |
2 |
Dersin Kodu: |
KMY6103 |
3 |
Dersin Türü: |
Zorunlu |
4 |
Dersin Seviyesi: |
Doktora |
5 |
Dersin Verildiği Yıl: |
1 |
6 |
Dersin Verildiği Yarıyıl: |
1 |
7 |
Dersin AKTS Kredisi: |
6 |
8 |
Teorik Ders Saati (saat/hafta): |
3 |
9 |
Uygulama Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
10 |
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
11 |
Dersin Önkoşulu |
|
12 |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
13 |
Dersin Dili: |
Türkçe |
14 |
Dersin Veriliş Şekli |
Yüz yüze |
15 |
Dersin Koordinatörü: |
Prof. Dr. ALI YAŞAR SARIBAY |
16 |
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
Prof. Dr. Ali Yaşar SARIBAY |
17 |
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
E-mail: politolog@uludag.edu.tr Phone: 0224 2941115 Address: Uludağ Üniversitesi İİBF Kamu Yönetimi Bölümü, Görükle Kampusu16059 Nilüfer/Bursa |
18 |
Dersin Web Adresi: |
|
19 |
Dersin Amacı |
Öğrencinin, eleştirel toplum felsefesi hakkında bilgi sahibi olmasını sağlamak. |
20 |
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
|
21 |
Ders Öğrenme Kazanımları |
1 |
Öğrenci, eleştirel toplum felsefesi hakkında bilgi sahibi olur.;
|
2 |
Öğrenci, toplum – birey ilişkisi hakkında bilgi sahibi olur. ;
|
3 |
Öğrenci, eleştirinin felsefi mahiyeti hakkında bilgi sahibi olur.;
|
4 |
Öğrenci, eleştirinin sosyolojik mahiyeti hakkında bilgi sahibi olur. ;
|
5 |
Öğrenci, medeniyet kavramlaştırması hakkında bilgi sahibi olur. ;
|
6 |
Öğrenci, siyasal düşünce tarihine daha bütüncül bakabilir. ;
|
7 |
Öğrenci, eleştirel toplum felsefesi hakkındaki gelişmeleri takip edebilir. ;
|
8 |
Öğrenci, toplumsal olaylara teorik bir çerçevede değerlendirebilir. ;
|
|
Hafta |
Teori |
Uygulama |
1 |
Eleştirel Toplum Felsefesinin İnceleme Alanı |
|
2 |
Eleştirinin Felsefi ve Sosyolojik Mahiyeti |
|
3 |
Toplumun Eleştirel – Felsefi İncelemesi Nedir? |
|
4 |
Toplum ve Birey İlişkisi |
|
5 |
Toplum Felsefesinin Geniş Arka Planı: Medeniyet Kavramı |
|
6 |
Tarihsel Süreçte Medeniyetler Farklılaşması |
|
7 |
Medeniyet ve Modernite |
|
8 |
Modernite Eleştirileri |
|
9 |
Çoğul Modernite Anlayışı |
|
10 |
Modernite Karşısında İslam Medeniyeti |
|
11 |
İslam Medeniyetinin Toplum ve İnsan Tasavvuru |
|
12 |
İslam Medeniyetinde Felsefe, Akıl ve Özgürlük |
|
13 |
Batılılaşma ve Medeniyet Değişimi: Doğu – Batı Çatışması |
|
14 |
Türkiye’nin Yeni Toplum ve İnsan Tasavvuru |
|
23 |
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
|
24 |
Değerlendirme |
|
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SAYISI |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
0 |
0 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
Ödev |
2 |
50 |
Yıl sonu Sınavı |
1 |
50 |
Toplam |
3 |
100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı |
50 |
Finalin BAşarıya Oranı |
50 |
Toplam |
100 |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları |
|
Açıklama |
|
25 |
|
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi [Saat] |
Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler |
14 |
3 |
42 |
Uygulamalı Dersler |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
6 |
84 |
Ödevler |
2 |
8 |
16 |
Projeler |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışmaları |
0 |
0 |
0 |
Arasınavlar |
0 |
0 |
0 |
Diğer |
0 |
0 |
0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları |
1 |
45 |
45 |
Toplam İş Yükü |
|
|
187 |
Toplam İş Yükü / 30 saat |
|
|
6,23 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
6 |
26 |
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU |
|
PY1
|
PY2
|
PY3
|
PY4
|
PY5
|
PY6
|
PY7
|
PY8
|
PY9
|
PY10
|
OK1
|
3
|
4
|
3
|
5
|
2
|
2
|
1
|
4
|
4
|
4
|
OK2
|
3
|
4
|
3
|
5
|
2
|
2
|
1
|
4
|
4
|
4
|
OK3
|
3
|
4
|
3
|
5
|
2
|
2
|
1
|
4
|
4
|
4
|
OK4
|
3
|
4
|
3
|
5
|
2
|
2
|
1
|
4
|
4
|
4
|
OK5
|
3
|
4
|
3
|
5
|
2
|
2
|
1
|
4
|
4
|
4
|
OK6
|
3
|
4
|
3
|
5
|
2
|
2
|
1
|
4
|
4
|
4
|
OK7
|
3
|
4
|
3
|
5
|
2
|
2
|
1
|
4
|
4
|
4
|
OK8
|
3
|
4
|
3
|
5
|
2
|
2
|
1
|
4
|
4
|
4
|
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları |
PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: |
1 Çok Düşük |
2 Düşük |
3 Orta |
4 Yüksek |
5 Çok Yüksek |