Ders Öğretim Planı
OYUN TEORİSİ ve İŞLETME UYGULAMALARI
1 |
Dersin Adı: |
OYUN TEORİSİ ve İŞLETME UYGULAMALARI |
2 |
Dersin Kodu: |
IMD5332 |
3 |
Dersin Türü: |
Seçmeli |
4 |
Dersin Seviyesi: |
Yüksek Lisans |
5 |
Dersin Verildiği Yıl: |
1 |
6 |
Dersin Verildiği Yarıyıl: |
2 |
7 |
Dersin AKTS Kredisi: |
6 |
8 |
Teorik Ders Saati (saat/hafta): |
3 |
9 |
Uygulama Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
10 |
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
11 |
Dersin Önkoşulu |
|
12 |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
13 |
Dersin Dili: |
Türkçe |
14 |
Dersin Veriliş Şekli |
Yüz yüze |
15 |
Dersin Koordinatörü: |
Yrd.Doç.Dr. MÜSLÜM BASILGAN |
16 |
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
|
17 |
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Uludağ Üniversitesi İnegöl İşletme Fakültesi Uluslararası İşletmecilik ve Ticaret Bölümü. 0224 294 26 95- muslumbasilgan@uludag.edu.tr |
18 |
Dersin Web Adresi: |
|
19 |
Dersin Amacı |
Dersin temel amacı belirli ya da karşı karşıya kalınan bir durum hakkında optimal stratejilerin nasıl belirleneceğini öğretmektir |
20 |
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
|
21 |
Ders Öğrenme Kazanımları |
1 |
Oyun teorisinin genel kavramlarını öğrenir.;
|
2 |
Rakiplerinin davranışlarına göre doğru kararlara ulaşabilme yeteneği kazanır.;
|
3 |
Diğer kişilerden ne zaman işbirlikçi davranış bekleneceğini ve beklenmeyeceğini bilir;
|
4 |
Oyun teorisinin dış ticarette nasıl kullanıldığını öğrenir;
|
|
Hafta |
Teori |
Uygulama |
1 |
Oyun teorisi ile ilgili genel kavramlar |
|
2 |
Tarihsel süreçte oyun teorisinin gelişimi |
|
3 |
Normal biçimdeki oyunlar |
|
4 |
Baskınlık |
|
5 |
Nash dengesi |
|
6 |
Genişleyen biçimde oyunlar |
|
7 |
Karma stratejiler |
|
8 |
Tekrarlı oyunlar |
|
9 |
En iyi tepki fonksiyonu |
|
10 |
Tam bilgili dinamik oyunlar |
|
11 |
Pazarlık teorisi |
|
12 |
İhaleler |
|
13 |
Uluslarası kartellerin, kotaların, gümrük birliğinin oyun teorisi ile analizi. |
|
14 |
Uluslarası transferlerin, dünya fiyatlarının oyun teorisi ile analizi. |
|
23 |
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1.Osborne, M. J. 2004; An Introduction to Game Theory, Oxford University Press, USA. 2. Yılmaz, E. 2009; Oyun Teorisi, Literatür Yayıncılık. |
24 |
Değerlendirme |
|
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SAYISI |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
1 |
40 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
Yıl sonu Sınavı |
1 |
60 |
Toplam |
2 |
100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı |
40 |
Finalin BAşarıya Oranı |
60 |
Toplam |
100 |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları |
|
Açıklama |
|
25 |
|
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi [Saat] |
Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler |
14 |
3 |
42 |
Uygulamalı Dersler |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
Ödevler |
0 |
0 |
0 |
Projeler |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışmaları |
0 |
0 |
0 |
Arasınavlar |
1 |
20 |
20 |
Diğer |
0 |
0 |
0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları |
1 |
30 |
30 |
Toplam İş Yükü |
|
|
120 |
Toplam İş Yükü / 30 saat |
|
|
4 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
4 |
26 |
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU |
|
PY1
|
PY2
|
PY3
|
PY4
|
PY5
|
PY6
|
PY7
|
PY8
|
PY9
|
PY10
|
PY11
|
PY12
|
OK1
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
OK2
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
OK3
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
OK4
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları |
PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: |
1 Çok Düşük |
2 Düşük |
3 Orta |
4 Yüksek |
5 Çok Yüksek |