1 | Dersin Adı: | ÇAĞDAŞ FIKIH PROBLEMLERİ |
2 | Dersin Kodu: | TIB6128 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Doktora |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 2 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ALİ KAYA |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
alikaya@uludag.edu.tr, 0 224 243 10 66/60 133, Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Çağdaş fıkıh problemlerini tanımak ve yeni problemleri çözme yeteneği kazanmak |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Fıkhî problemlerin çözümünde izlenecek yöntemler | |
2 | Teorik problemler: İçtihat kapısının açık oluşu, içtihadın bölünebilmesi, bir asrın müçtehitsiz kalması | |
3 | Kıyas-taklit, telfik, belli bir mezhebe bağlı kalma zorunluluğu | |
4 | Faiz-riba ilişkisi | |
5 | Finansman temin yöntemleri ve katılım bankalarının faaliyetleri | |
6 | Enflasyon ve Faiz yasağı ile ilişkisi | |
7 | Sigorta | |
8 | Borsa | |
9 | Faktoring-barter | |
10 | Organ ve doku nakli | |
11 | Tüp bebek | |
12 | Ötenazi | |
13 | Genetik kopyalama | |
14 | Gıda güvenliği ve helal gıda |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1. Doç. Dr. Ali Kaya, Güncel Tartışmalı Dini Konular 2. Hamdi Döndüren, Çağdaş Ekonomik Problemlere İslâmî Yaklaşımlar, İstanbul 1993 3. Mehmet Erdoğan, İslâm Hukukunda Ahkâmın Değişmesi, İstanbul 1990 4. Abdülaziz Bayındır, İslâm Açısından Enflasyon ve Çözüm Yolları, İstanbul 1983 5. Nihat Dalgın, Gündemdeki Tartışmalı Dini konular, Samsun 2003 6. İsmail Köksal, Genetik Kopyalamanın Fıkhî Yönü, İstanbul 2005 7. İsmail Özsoy, Özel Finans Kurumları, İstanbul 1997 8. Hayrettin Karaman, İslam’a Göre Banka ve Sigorta, İstanbul 1992 |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 1 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 0 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 100 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 9 | 126 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 180 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |